Gå til innhold

Er det bare jeg som er prippen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i 70 års lag i fjor med en 11/2 åring. Begynte ved samme klokkeslett. Lillegutt, som vanligvis sovner i 7 tiden var helt i hundre, danset og koste seg og var veldig sosial og koste seg med all oppmerksomheten han fikk. Lot han få en ekstra lang lur på dagen for at han skulle holde ut lenger. dette var ett selskap med barnebarn, barn og haugevis av venner til bursdagsbarnet og gikk vel over i mer voksenfest etterhvert med dans og bar:)Og da gikk vi hjem, veldig greit og da sovnet en utslitt liten, fornøyd gutt i vogna si. ca 22.30. Tror jaggu han sov lenger enn vanlig dagen ettepå og jeg. Vil ikke at voksne mennesker skal be til fest etter mine behov...og egentlig var det deilig å ta kvelden tidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg, det er et litt merkelig tidspunkt å begynne selskapet på hvis det er forventet at små barn skal være med.

Svigerfamilien min er slik de også, men vi har gitt beskjed om at har vi ikke barnevakt, så kommer kun den ene av oss.

Noen synes jo dette er veldig rigid da, men jeg synes ikke alkohol, røyk og høyrøstede mennesker er et egnet selskap for et lite barn.

Skrevet

Jeg er enig med trådstarter, at det er et litt merkelig tidspunkt når små barn også er invitert. Mormora mi fylte 85 år for ikke lenge siden, og da la de opp selskapet etter de små sidne soverutiner, etc. Jeg forventet absolutt ikke det, men det selvfølgelig veldig glad for at det hensynet ble tatt.

Skrevet

Er vel litt enig med HI, var invitert til tante på 60 årsdag som ønsket velkommen til klokka 1600, kun fordi hun ønsket at vi skulle ta med barna som var fra 2 og 6 år. Rundt 2000 var alle barna slitne, kaffen var over og vi med barn reiste, de som bodde nære, hadde barnevakt, mens vi som måtte kjøre noen timer, dro hjem. Festen varte til ut i de små timer selv om de startet så tidlig. Full klaff for alle parter!

Vi hadde muligens tatt de med om den hadde startet senere, siden slike anledninger er sjeldne, men tror nok det kunne blitt mer slitsomt, våre barn blir gjerne "høye" når de blir overtrøtte, hjelper ikke å sove på dagen når de ikke er vant til det...(den siste ferie uka er langt bedre enn den første....hehe!)

Er det forventet at barna skal være med bør det tilrettelegges for det, mener jeg.

Skrevet

Skjønner deg litt ja.. Men vi hadde vel dratt og evt tatt med oss reiseseng...Eller vogna..Men blir litt ekstra styr uansett..

Skrevet

Du er prippen! Hvem begynner et sånt lag tidlig da? La ungen sove litt ekstra på dagen så går det så fint så :)

Hva gjør dere på dager som nyttårsaften, julaften osv da? legger dere ungene til samme tid da også?

Skrevet

jeg har forstått det slik at jubilanten VILLE ha ungene der, pga fotografering og "show" og DA synest jeg det blir sært å ha det så seint. hadde hun ikke sagt noe fra ellert til mtp ungene, hadde det ikke vert noe spesielt rart med å ha det så seint, men som sagt når hun sier at hun VIL at ungene skal være der, synest jeg det var teit å starte så seint

Skrevet

Skal i 60-årslag om 2uker. Det starter klokken 17.

Vi har en da en time å kjøre hjem etterpå også.

For meg og Daniel sin del er ikke det et problem overhodet.

Han er alltid like blid fordi han er vant til å være våken til 21.

Så vi kommer sikkert til å reise rundt 2030, og da kommer Daniel til å sovne i bilen og legger han rett i senga når vi kommer hjem.

Kanskje vi reiser tidlig derfra, men da har vi iallefall vært der. Det er det viktigste.

De kan jo ikke klage heller da, og det samme gjelder for deg og dine. Dere reiser når dere må, pga ungen... :o)

Verre enn det er det vel ikke..? :)

Skrevet

Ja, syns du er litt prippen. Ihvertfall hvis det er snakk om en fest for venner OG familie. Kan ikke forvente at hun skal legge opp kvelden etter dere og deres barn. Det er jo hun som er jubilant.

Om barna deres ikke holder ut, så må dere jo bare reise hjem og legge dem, eller ha barnevakt.

I slike voksenselskaper blir det jo som regel litt alkohol, og da bør barna uansett hjem etter hvert.

Min Mamma feiret 50 års dagen sin i fjor sommer, og vi hadde da med barna vi, festen begynte kl 18. Vi reiste hjem 22.30, da var barna våre 3,5 år og 2 mnd. Den minste var det jo ikke noe jobb med uansett da, hun lå i vogna si og sov hun. Og eldste kunne fint ha klart litt til, men vi valgte å reise hjem da..

Skrevet

Ok,da er jeg,mannen min,2 svogere og 2 svigerinner prippene. Og vi synes egentlig det er helt greit. :) Det blir sikkert hyggelig uansett :) Hyggelig dere engasjerer dere da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...