Gjest Skrevet 17. mai 2008 #26 Skrevet 17. mai 2008 Personlig hadde jeg ALDRI forventet å få en valp gratis sånn, det er litt snodig å ta for gitt i mine øyne.. Men jeg hadde nok aldri forventet å få 2000 kr for en valp vi ikke kunne ha heller Hadde det vært en valp til full pris (rundt 10 000) så hadde det vært ok med halvparten mener jeg, men 1000 kr er for lite til at man kan kreve å få det..
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 17. mai 2008 #27 Skrevet 17. mai 2008 Syntes du er ekstremt kjip. Om du ikke har penger måtte spare til hunden hva med om den ble syk og trengte legehjelp. Nei når du skaffer deg en hund og noen i familien er så snille att de vil ta vare på den burde du være gla. Ga selv bort en katt til en venninne av mamma da jeg ble allergisk. Var perser. Men brydde da ikke meg om pengene var ikke i mine tanker. Var heller veeeeldig gla att hun ville ha han og att jeg kunne besøke han.
Trulte76 Skrevet 17. mai 2008 #28 Skrevet 17. mai 2008 Når man skaffer seg hun som man ikke kan ha og må omplasere den, så er det vanlig og omplasere den gratis. Man tar ikke bet for det da. Og dette er jo innen familie i tilegg, så ja jeg synes du var grådig.
Trulte76 Skrevet 17. mai 2008 #29 Skrevet 17. mai 2008 ang det er en ekte rase, så spiller det ikke noen rolle siden den ikke har stamtavl.
Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 17. mai 2008 #30 Skrevet 17. mai 2008 Skulle jeg "fått" en hund av noen uansett hvem det var,så hadde jeg da tilbudt meg å betale for den! Ihvertfall når de vet hvor dårlig råd dere har og har pratet om penger fra før. Synes egenlig de er litt små frekke jeg da.
Northernlights Skrevet 17. mai 2008 #31 Skrevet 17. mai 2008 enig med Mami her,jeg. Er litt sjokkert over at det ikke ble tilbudt noe,jeg. Da hunden bare hadde vært i familien i 6 uker-Så er det jo en valp de får. Så jeg synes det er rart de ikke sa at de skulle betale for den. SÅ, "skjennepreken"; Hvorfor skaffe enda en hund når dere har så dårlig råd?
najs Skrevet 17. mai 2008 #32 Skrevet 17. mai 2008 Ble det avtalt at de skulle kjøpe hunden fra deg? Eller ta over? Jeg synes nå at de sikkert kunne gitt noe av fri vilje men jeg er nok enig med mange her at du ikke kan kreve det av dem. Ja, pengene dine ble kastet ut av vinduet men sånn blir det med dyr og allergier. du må nok sikkert forberede deg på å kvitte deg med de andre dyrene også for allergier blir ofte verre ved for mye kontakt. De tok vare på en hund for deg, får etterpå vite at de må betale for den. Hvilken situasjon stiller du dem i som har blitt gla i hunden. De har jo da ikke noe valg. Jeg synes du ska be om unnskyldning og si at de selvfølgelig ikke må betale for hunden, men at følte at penger ble kastet ut av vinduet og reagerte litt raskt. Kanskje de faktisk gjør det alikevel. Penger er faktisk bare penger, selv om man har lite. Familierelasjoner og levende dyr burde vel bety en god del mere....tenker da jeg.
mockis me Skrevet 18. mai 2008 #33 Skrevet 18. mai 2008 Jeg hadde vært evig takknemlig for at noen i familien ville tatt seg av et familie medlem jeg ikke var istand til å ta meg av, skjønner?
Fire småtroll Skrevet 18. mai 2008 #34 Skrevet 18. mai 2008 Det er vel ikke vanlig å betale for en omplasseringshund? Jeg ville ikke tatt betalt ihvertfall, bare vært glad for at hunden fikk et godt hjem.
Spirevipp med go`gutten Skrevet 18. mai 2008 #35 Skrevet 18. mai 2008 Jeg er enig med elsker tuppa mi :-) For dere er sikkert 2000 kr mye penger å kaste ut av vinduet, dere kunne ikke vite at mini kom til å reagere på den. Og når dere i tillegg kunne fått 5000 kr for den av et vennepar, så syns jeg det bare skulle mangle at ikke svigerinnene dine ville gi litt for den (kanskje ikke 2000 kr men..)
Espoir Skrevet 18. mai 2008 #36 Skrevet 18. mai 2008 Jeg skjønner ikke at du vil ta betalt. Dere kan ikke ha hunden, og de gjør dere en tjeneste. De får seg "gratis hund", so what? Det fortjener de vel? Det er jo snakk om en omplassering, og da tar man sjelden betalt. Vi omplasserte også en hund pga allergi, og det var til og med fremmede etter en annonse i avisen, og vi ba selvfælgelig ikke om penger! La pengediskusjonen ligge. Skalø du t hunden tilbake da, hvis de ikke vil betale? Du er jo ikke garantert å bli kvitte den så fort da, om du klarer det i det hele tatt. Så blir gutten din syk i mellomtiden, er det noe du vil risikere for to usle tusenlapper?
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #37 Skrevet 18. mai 2008 Jeg hadde ikke tenkt på å ta betalt for den ihvertfall. Noe annet om jeg hadde solgt den til fremmede - men jeg synes de gjør deg en tjeneste ved å overta han, for dere er vel blitt glad i hunden selv om dere ikke kan beholde den regner jeg med.
trønderbærta :) Skrevet 18. mai 2008 #38 Skrevet 18. mai 2008 tja. men at du tar like mye for den når du selger som det du betalte for hunden er feil. du har jo hadd hunden i 6 uker sååååååååååååååå halv pris ville jeg sagt. du skriver at du har puddel fra før og de er allergivenlige hunder og det er faktisk NESTEN ingen allergikere som reagerer på dem. katten har helt sikkert annen pelstype enn valpen. neste gang(om det blir neste gang) du kjøper valp husk å ta med mini for å se på valpen slik at han kan klappe og kose med den for å se om han reagerer. bruk gjerne en 2-3 timer på valpen for å se reaksjonen.
Anna Nym :o) Skrevet 18. mai 2008 #39 Skrevet 18. mai 2008 Syns det er rart at de ikke tilbyr seg å betale jeg da............ Ihvertfall en del av det
Gjest mphs Skrevet 18. mai 2008 #40 Skrevet 18. mai 2008 Hvorfor har ikke hunden stamtavle om det er en ekte rasehund? Jeg hadde ikke betalt for ett dyr uten stamtavle.
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 18. mai 2008 #41 Skrevet 18. mai 2008 jeg synes du er litt vanskelig jeg da, nå har du jo fortsatt mulighet til å følge opp hunden, det hadde du jo ikke hatt om du solgte den til vilt fremmede! Håper dere klarer å ordne det
Scorpiogi Skrevet 18. mai 2008 #42 Skrevet 18. mai 2008 Nei, jeg syns ikke du er grådig! og joda, det er vanlig med en sum penger for omplasseringshunder.....
litakine og Theodor Skrevet 18. mai 2008 #43 Skrevet 18. mai 2008 okey, nå har du hvertfall lært at det er viktig å avtale slike ting på forhånd... Vi FIKK en dalmatiner (med stamtavle), og ikke bare fikk vi hunden, men vi fikk to bilbur, matskåler, bånd, hundeseng og børste med den GRATIS når vi tok imot hunden... fordi dem trengte at den skulle omplasseres hurtig. Jeg ville aldri betalt 2000 for en omplasseringshund, og isåfall grunn til at man skal kreve betalt når man gir bort en hund er for at det skal være et gjennomtenkt valg fra de som kjøper. Men her er det jo snakk om familie... 500-1000 ville jeg sagt jeg skulle ha for den, ikke full pris - det blir for mye når de ikke har fått den rett fra mora - det har litt å si det og Synd det ikke funket da, vi har vært heldige med en omplasseringshund (renraset labrador som vi har nå) men ikke like heldig med dalmatineren som vi gav bort
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #44 Skrevet 18. mai 2008 Synes det er helt greit at de skulle betale hunden jeg, da. Hvertfall når det er sånn at dere ikke har så god råd fra før heller... Og enda mere siden dette var snakket om på forhånd. Men jeg synes det er rimelig at de kjøper av deg hunden. Hvis ikke hadde du jo kunne solgt den til noen andre... De som bød 5000 kr for den. Hadde glatt solgt den til de jeg da, med en gang. Det kommer sikkert fram mellom linjene at vi ikke har kjæledyr, hehe
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 18. mai 2008 #45 Skrevet 18. mai 2008 Jeg synes du er kjempeheldig som har noen som vil overta hunden. Er jo ikke det samme å avertere hunden i avisa, og selge han til fremmede. Personlig ville jeg ikke tenkt på pengene i det hele tatt, heller vært glad for at den fikk et nytt godt hjem.
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #46 Skrevet 18. mai 2008 Har man råd til "å miste" 2000 kr, da trenger man ikke tenke på pengene, har man ikke veldig god råd i utgangspunktet er 2000 kr veldig mye penger... Og går ikke inn på diskusjon om å kjøpe seg utgifter, som det er å ha en hund...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 18. mai 2008 #47 Skrevet 18. mai 2008 Jeg skjønner begge sider...de har gjort deg en tjeneste med å overta hunden, og det skal du være glad for og ikke forvente betaling for. På en annen side så har dere det ikke særlig bra økonomisk, og sivgerinenne dine tok gledelig over hunden og har fått seg en ny kjeledegge som de ikke engang behøvde å betale for. Men dere sparer jo på utgifter til hunden da, så da går det jo opp selv om dere ikke får betalt for den.
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #48 Skrevet 18. mai 2008 Tja... Etter å ha lestflere innlegg enn hovedinnlegget ser jeg begge sider av saken. Hva med å ta 1000,- for den? Kompromiss?
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #49 Skrevet 18. mai 2008 Hehe, på sikt sparer de inn pengene ja:) Vet ikke hvor lang tid en hund bruker på å ete opp 2000 kr;) (Vet at veterinær og slikt er dyrt, så går nå ut fra at hunden holder seg frisk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå