Gå til innhold

Er jeg grådig og vanskelig med mine svigerinner??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte border collie valp for 6 uker siden, men så viste det seg at mini reagerer på han, men ikke på den andre hunden vi har fra før(puddel).

Mine svigerinner(jada, lesbiske) tilbød seg og overta han, de passet han en helg og falt pladask. Joda, det syntes jeg var en stålende ide, siden vi har mulighet til å følge han litt opp. han er uten papirer og vi betalte bare 2000 kr for han.

Så forsikrer svigersøster valpen og sender sms for å spørre om vaksinasjoner og helsekort..Så sier jeg at vi nesten må ta betalt for han, jeg har ikke fått han gratis og for meg blir det jo som at jeg har kastet 2000 kr ut vinduet for en valp jeg har kjøpt men ikke har.

Hun ble rett og slett sjokka over at vi virkelig skulle ha penger for han, og hun mente de gjorde oss en tjeneste ved å overta valpen..

Jeg har stått på mitt, og sagt jeg ikke gir en rasehund bort, familie eller ikke, så isted fikk jeg melding om at de skulle betale han når de fikk lønn i juni og det er helt ok.

Men synes dere jeg er grådig og vanskelig fordi jeg ikke vil gi bort en ekte rase? Uten papirer, men det er fortsatt ren rase..

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut laserfnask
Skrevet

Ja, det synes jeg.

Skrevet

jeg ville gitt han bort; antagelig heller tenkt at de 2000 var tapt - me jeg var forsikret om at vovsen fikk det godt. Alternativet; selge - og ikke vite hva slags folk hunden ender opp hos:-) men meg om det. Om Mini ikke hadde tålt vovsen vår, hadde jeg gladelig gitt hene bort til nærmeste familie

Gjest Mylian *2pp*
Skrevet

Eh.. Hun tilbyr seg å ta bikkja du tydeligvis ikke skulle skaffet deg og du krever betaling?

Grådige kjerring!!

Skrevet

Jeg ville vært overlykkelig for å få noen til å ta over så raskt og at det til og med var familie slikt at dere kunne fortsette å se den. Det hadde jeg gledlig ofret 2000 for.

Skrevet

Det synes jeg også du er.

Skrevet

Ja, jeg syns det..

De gjør dere jo egentlig en tjeneste siden dere ikke kan ha den, og 2000 er jo ikke så mye penger, og den blir innad i familien.

Skrevet

Nå syns jeg du var litt grådig, ja!

Skrevet

helt ærlig,så ja det synes jeg

Skrevet

Jeg synes du heller bør være takknemlig for at de vil overta valpen, da vet du at den får et godt hjem og du får ha kontakt med den. Jeg hadde faktisk gledelig betalt dem 2000,- for å overta den jeg!

En rasehund uten papirer er ikke noe "verdt", så det hjelper ikke å si at den er renraset.

Skrevet

Ja det syns jeg du er da.

De gjør jo deg en stor tjeneste, og du vet at hunden får det bra.

Dessuten er ikke 2000,- en formue...hadde forstått det om du betalte 10000,- f.eks. At du da ville ha litt for den (selvfølgelig ikke hele beløpet.)

Jeg skjønner i grunnen at hun ble sjokkert, tror jeg hadde blitt det samme.

Skrevet

Ja, jeg syns du er litt grådig. Dessuten er jeg litt forvirra over lesbisk-kommentaren. Men det tar jeg på "sent 17. mai-kappa"

Skrevet

Skjønner du syns det er kjipt å tape 2000,- men skjønner at de ble litt sjokkert. Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt at jeg ville ha penger før de overtok den,så kunne de da valgt om de ville ha den eller om du ville solgt den til noen andre.

Så hadde ikke sagt noe nå,bare vært glad hunden får et godt hjem;-)

Skrevet

At jeg skrev det, som forøvrig ikke var en kommentar av noen slag, er at det finnes nok av folk her inne som garantert hadde kommentert at jeg skrev svigerinner og ikke svigerinne..Her blir man halshugd for små ubetydelige skrivefeil

Skrevet

Jeg skjønte kommentaren over at de var lesbiske! For å ikke forvirre oss dib-damer når de kom i flertall og det bare gjaldt et hjem og en hund.

Hadde jeg sagt meg villig til å overta en hund for noen jeg kjente godt men ikke kunne hatt den likevell, hadde jeg blitt sjokkert om det ble nevnt penger i etterkant av en avtale.

Da bør det komme med en gang. Nå er det jo vanskelig for dem å si at de ikke vil ha den likevell fordi de må betale.

Jeg hadde hvertfall ikke klart det, selv om jeg hadde mistet en del av gnisten for å overta dyret.

Samtidig så skjønner jeg deg. Selv om det ikke var en hund for titusen som andre nevner, bare 2 så er jo det også mye penger. Særlig for oss småbarnsforeldre som har _mye_ å betale på. (Men det har jo de fleste som ikke har barn også! Vi bruker jo som regel de pengene vi har uansett....)

Så på samme måte blir jo totusen mye penger for de også! Særlig når de ikke fikk planlagt det selv, og timet det skikkelig inn i planene sine.

Skrevet

Synes faktisk både du er grådig og utakknemlig...

Du burde være sjeleglad for at noen i familien kan ta over hunden. Du kan til og med fortsette å ha kontakt med den...

Skrevet

Nei vet du hva...jeg syns ikke det...

DE tilbudte seg valpen(myilan, ''som du tydelig ikke burde skaffet'' hvordan skulle hun vite at mini var allergisk mot den når han ikke var allergisk mot den andre? just asking)

uansett, DE tilbudte seg valpen, DE vil ha hund, da får de betale også...de så vel sitt snitt til å få en gratis hund da....

syns du kan ta betalt, men ikke 2000...gå ned til...tja...500-1000....

Skrevet

Nå var det slik at de sa de ville ha han før jeg rakk å spørre de, og jeg sa også at vi hadde betalt 2000 kr for han og at jeg ville ha det for han. Dette var ikke noe jeg sa etter at avtalen var i boks, vi snakket om det for en uke siden.

Men tror de gikk ut fra at de skulle få han. Et vennepar av meg ville også ha han og ville betale 5000 for han, men ville at svigerinnene mine skulle få førsteretten.

Og penger? Jeg er på rehab, sambo er arb.ledig..Og jeg hadde spart til denne valpen siden før den ble født. Det var et godt gjennomtenkt kjøp og siden vi både har katt og hund fra før, falt det meg ikke inn at mini var allergisk.

Men her ser det ut til at alle mener jeg er grådig så da er jeg vel det i deres øyne, men selv mener jeg at jeg ikke er det.

Skrevet

Er jo viktige poeng at dere snakket om pris og penger før de sa seg villige til å ta over. Selv om de tilbydde seg selv, uten at dere spurte, burde du likevell nevnt at du ville ha pengene.....

Saken ser jo helt annerledes ut da.

Skrevet

Det syns jeg er skikkelig kjipt. Faktisk.

Skrevet

Nå er du hårsår!

Dette er jo vesentlige ting du nevner, som stiller saken i et helt annerledes lys!

Hadde du skrevet det i hovedinnlegget ditt, hadde du helt sikkert ikke fått de reaksjonene du fikk.

Skrevet

Da blir saken helt annerledes også,hvis du på forhånd sa du skulle ha 2000,- for den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...