Gå til innhold

Hvem har du fått bunaden din av?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk den av min mann i 30 års gave. Ble ikke ferdig til 17. mai i år, men regner med jeg får den snart. :o)

Var ingen som hadde bunad når jeg ble konfirmert, så jeg takker dessverre nei til bunad den gangen, har angret på det mange ganger!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk den av mamma og pappa til konfirmasjonen. Har blitt sydd ut en gang:)

Skrevet

Fra Daddaen min, hun var som en bestefor for meg. :)

Skrevet

skal få av min mor og far til min 30 års dag.

er et par år til jeg er 30 så får den nok til 17 mai om 3 år da:)

Skrevet

Jeg fikk min av mamma og pappa i konfirmasjonsgave :)

Skrevet

Fra mamma da jeg konfirmerte meg :)

Skrevet

Til konfirmasjonen av mamma og pappa. Sølvet fikk jeg av mormor og en tante.

Skrevet

Fikk den av mormor til konfirmasjonen. Var hennes da hun var ung :) Oldemoren min som har sydd den:)

Skrevet

Hva svarten er en bestefor? Bestemor, selvfølgelig. Jeg er litt sliten, jeg.

Skrevet

Av mamma og pappa når jeg ble konfirmert :) angrer bare på at jeg valgte den bunaden som jeg valgte. Skal selge den nå og kjøpe en annen en bare jeg får spart opp rundt 20 000 :-S

Skrevet

Mamma broderte og sydde bunad til meg da jeg var godt over 30 :-)

Gjest sug lut laserfnask
Skrevet

Jeg takket også nei, og på de femogtjue åra som har gått siden har ingen tilbudt meg det. Helsike heller, det er to ting unger ikke skal ha medbestemmelse på: bunad og tannregulering.

Skrevet

Jeg har faktisk 3 bunader av samme slag. Alle sammen er etter mamman min....

Skrevet

Hvilken valgte du den gangen da Mami?

Hadde nok kommet til å valgt feil hvis jeg hadde valgt når jeg var konfirmant, så sånn sett er jeg glad jeg ventet. ;o)

Skrevet

Av mamma og pappa til konfirmasjonen:)

Skrevet

☆☆☆ : så koselig med "hjemmesydd" bunad! da tenker man lissom på bestemor og oldemor når man bruker den :)

som så mange andre fikk jeg min til konfirmasjonen av foreldrene mine

Skrevet

Kjøpte den selv da jeg ble voksen.

Skrevet

sug lut: det har du helt rett i!!!

det er sånne ting som "mor vet best" men som unger ikke tenker konsekvensen av for å si det sånn.. :)

Skrevet

Hehehe.....føler meg litt lurt egentlig. Fikk valget mellom sydentur og bunad, og for en som aldri hadde vært i syden før var valget enkelt. Hadde nok fått blitt med til syden uansett. ;o)

Skrevet

Fikk den av min oldemor (som faktisk lever enda)

Skrevet

Fikk den til konfirmasjonen av mine foreldre. Rogaladsbunad, den fineste som finns;) Er kjempestolt av den nå, når jeg bor på en annen kant av landet. Hadde aldri brukt penger på en bunad i dag.

Skrevet

Mormoren min hadde "bestemt" (sikkert sammen med mamma) at jeg sku få bunad til konfirmasjonen, fikk Løkendrakten, det er mormors søster som har sydd/brodert den og skjorta i lin til meg.

Søsteren min fikk akkurat den samme. Jeg brukte hennes bunad i år, hun har alltid vært itt bredere over ryggen enn meg og puppene mine har vokst litt så jeg så ut som om jeg prøvde å gå i mine sønns klær i min bunad:p Heldig for meg at min søster ikke skjønner å verdsette en bunad, hun nekter å bruke den, kommer nok med åra:)

Neste år SKAL jeg inn i min:)

Stor trimplan etter at trollungen i magen er ute:)

Skrevet

moren min

Skrevet

Mamma og pappa betalte stoff og sying, mormor broderte og farmor betalte sølvet. Dette var til konfirmasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...