OsloMor Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Faens naboer altså, de spiller så sinnsykt høy drittmusikk. Ante jo ugler i mosen når de stod utenfor med ølkasser kl. 16.30 i dag...Rent gutte- kollektiv er det også. Mannen synes de skal få holde på litt, men jeg synes det er TORTUR når tak og vegger dirrer av bassen fra anlegget deres. De er jo i midten av 20-årene, og ikke små barn som må få lov til å bråke litt heller.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 nå har jeg ikke fått med meg del 1, og jeg skjønner at det kan være irriterende hvis det blir for ofte. Men det er jo fredag kveld, og faktisk lov å ha fest, klokka er jo ikke sååå mye.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Jeg er faktisk litt enig med mannen din jeg da folk må få lov til å ha fest. MEN de kan da hvertfall spille BRA musikk? det er problemet jeg har med naboene her *sukk* hver fredag eller lørdag er det samme greia, men de spiller bare dritt.. I dag begynte de faktisk i 2 tiden så kanskje de slutter litt tidligere i dag?
Gjest Mylian *2pp* Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Herregud nå trodde jeg det var noe alvorlig ,at naboen hadde en alvorlig sykdom.. herhe
OsloMor Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2008 Men hvorfor må deres fest ødelegge min fredagskveld? (Dette er også hver bidige helg, og gjerne litt i ukedagene også) Og de har ikke akkurat et billig anlegg heller, har jeg skjønt. De spiller forjævlig musikk, Micheal Jackson og masse annen dritt, det synes mannen er verre enn selve støyet. Ja, ja,soverommet til ungene er iallefall ikke under deres stue, så de får sove greit.
cherry coke Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Forstår godt frustrasjonen din...Men de er unge, og kvelden er jo ung. Kanskje de gir seg tidlig? Lov å håpe. Men de kunne godt ha spilt bra musikk, ja! Husker med skrekk og gru når naboene her spilte "Halleluja" med Kurt Nilsen og co på repeat en hel lørdagskveld. Holdt på å klikke i vinkel.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Sånt er irriterende, men det er liksom ikke så mye man får gjort med det :-S hvertfall ikke før klokken blir rundt 23.. Du kan begynne å la ungene bråke masse på morningene i helgene da vettu om du har kjøpt 17 mai tuter så kan du jo la barna få de sånn rundt 6-6.30 i morgen? hehehe
=Mina min og mej= Skrevet 16. mai 2008 #8 Skrevet 16. mai 2008 OsloMor.. begynner nesten å lure på om du er naboen min.. hehe.. meeen det går jo ikke.. har samma greia her.. nå er det no gutter i naboleil som har fest med michael jackson... Og i tillegg står di å bjeffer (!?!??) utpå verandaen.. ehh.. jadda.. og jeg er nok nabokjerringa som klager jah! hehe.. men så sant så sant.. di må jo få holde på litt.. men irriterende...
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Stå opp tidlig i helgene, og bygg på huset eller noe som bråker enda mer. Eller flytt -min favoritt...... Noe som ikke er bare-bare og jeg tror ikke jeg gjør det igjen uten "kamp".
OsloMor Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 16. mai 2008 Mine naboer har en stor takterasse de pleier å stå og synge på, da gjerne allsang med en sviske som heter Free falling eller noe sånn dritt, og dette er menn altså, ikke 18 år gamle jenter.
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 16. mai 2008 #13 Skrevet 16. mai 2008 Huff, OsloMor! Høres ut som du har den glede av å være nabo med en gjeng fallskjermhoppere (der Free Falling er en gammel "slager" som stadig dras frem i lystig lag).. Da har jeg i såfall ingenting å trøste deg med, for de vokser det aldri av seg heller ;0) Men om det skulle være tilfelle så blir de kanskje mere borte nå utover, siden sesongen starter opp i disse dager.... =0)
SkravleFruen Skrevet 16. mai 2008 #14 Skrevet 16. mai 2008 Da kan du forsøke å bo midt i byen - spesielt nå i russetiden. Nytter ikke å ringe for å klage på "nabostøy" her nei... hehe...
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 16. mai 2008 #15 Skrevet 16. mai 2008 Uff enda god de ikke var dødsyke. Litt fest 16 mai må en tåle.
Mamsen86 Skrevet 16. mai 2008 #16 Skrevet 16. mai 2008 Haha, cant beat' em.. Join' em! Likte den ;P Syntes du skal ringe på døra og bli med på festen, jeg "Siden musikken og festen deres foregår like mye i min stue som i deres, så tenkte jeg at da kan jeg like gjerne være her inne!" De blir nok så fornøyde atte
OsloMor Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har to barn å passe på i tillegg til å forberede 17. mai sånn innimellom min hjemmeeksamen jeg, så noen heisafest med idiotene over her er nok utelukket. Og jeg må faktisk ikke tåle å bli plaget i mitt eget hjem, ei heller 16 mai eller noen annen dato.
mamma-til-2-jenter Skrevet 16. mai 2008 #18 Skrevet 16. mai 2008 Nei, det synes jeg ikke en skal tåle. Hvis man bor slik til, med naboer på alle kanter, synes jeg IKKE det er greit med høy musikk til langt på kveld. Jeg bor i et rolig nabolag, i en enebolig. Naboene våre har fest tja... 1 til 2 ganger i året, da er det musikk og "støy til langt på natt. Det er helt greit, men hver helg og mere til hadde jeg aldri godtatt. Og aldri i verden i et leilighetskompleks. Jeg er enig med deg.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 16. mai 2008 #19 Skrevet 16. mai 2008 Om du er så plaget hvorfor flytter du bare ikke? Bor selv i vertikaldelt tomannsbolig hører ikke ett pip fra naboen eller andre rundt. Har bodd i leiligheter, der må man jo vente att folk må få more seg litt. Kan jo være de er plaget av barnegråt fra dine 2 barn. Det kan jo virke som en plage for de i deres hjem. Når man bor så tett må man respektere hverandre. Da må det være greit med en fest 16 mai. Har selv klart å fikse til det meste når naboer har moret seg. Om du ikke tåler folk rundt deg så flytt.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 16. mai 2008 #20 Skrevet 16. mai 2008 Hallo klokka er jo ikke 21 enda =0)
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #21 Skrevet 16. mai 2008 Sorry at jeg sier det, men makan til surving... Hadde klokka vært over 24 så hadde jeg reagert, men folk må da få lov til å kose seg på 16.mai! Hvis det plager deg sånn, så be de skru ned musikken da?! Eller putt sov i ro i ørene.... Er enig med mannen din jeg, la de få drive litt.
OsloMor Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #22 Skrevet 16. mai 2008 Et så utrolig dumt innlegg mammatil2vakreprinsesser, det fortjener egentlig ikke noe svar, men jeg skal gjøre et lite unntak. For det første, har jeg kjøpt min leilighet her, fordi jeg vil bo her og ingen andre steder. Og det at naboen min holder et uakseptabelt støynivå, uavhengig av klokkeslett eller dato, er for meg ingen grunn til å selge min leilighet. For det andre, så gjør jeg stort sett alt i min makt for å hindre at barna mine skal gråte, i motsetning til et stereoanlegg er det ingen volumknapp på de. For det tredje, å respektere naboen innebærer ikke at det er uutholdelig inne i leiligheten til naboen p.g.a. ditt musikk-volum. Man må akseptere at at man hører naboen såklart, men ikke å bli plaget i sitt eget hjem. Har forøvrig bodd i gamle bygårder i over 10 år nå, og aldri opplevd slikt bråk før.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 16. mai 2008 #23 Skrevet 16. mai 2008 Hallo noe så dumt. Du klarer ikke litt musikk kl 21 en 16 mai. Du har da ikke mer rett å bo der enn naboen din. De vil nok sikkert like mye bo der som du. Om du blir frøken klage i blokka må du også forvente att noen kommer til å klage på barnehyling for det finnes ikke noe mer slitsomt enn andre ungers barnehyl. Spes når man ikke har unger selv. Nei stikk heller noe i øra. Om de ikke slutter ved 23 tiden kan du banke på høre om de kan senke musikken.
OsloMor Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #24 Skrevet 16. mai 2008 Litt musikk, nå tror jeg fantasien din spiller litt vilt her. Dette er ikke litt musikk, dette er støy på linje med å være på en utendørskonsert. Dette er ikke en blokk, men en gammel bygård som snart er 150 år gammel, det er med andre ord svært lytt her, tro du meg jeg tåler mye fra de, men et sted går grensen for hvor høyt man skal spille når man bor med mennesker rundt seg slik vi gjør.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 16. mai 2008 #25 Skrevet 16. mai 2008 Er det noe å dø for da?? Synes du tar litt veeeeel hardt i her.. Klokka var jo ikke mer enn 20.00 når du skrev innlegget.. Skjønner det blir krig i verden ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå