Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så nettopp en dansk dokumentar på dansk tv (dr.dk) om surrogatmødre.

Jeg kunne aldri ha klart det. Tenk å være gjennom tre måneder med kvalme, å kjenne de første sparkene, å snakke med babyen, å føde en liten gutt eller jente. Tenk å ha sett og kanskje holdt babyen for så å levere den til en annen mamma og pappa.

Nei, aldri i verden!! Jeg hadde heller fått ti barn selv enn å gi fra meg en til noen andre, selv om den ikke var min biologisk.

Jeg tenker at man er mamma når man bærer barnet, uavhengig av hvem som er biologiske foreldre...

Andre tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gjort det for søstra mi. Uten å tenke meg om. Hvis hun ikke kunne få barn selv, så er det klart jeg ville hjulpet. Men hadde ikke gjort det for noen andre.

Skrevet

Nei hadde aldri greid det....

Kanskje for søsteren min, har bare henne. =) Og vil jo gjeeeerne bli tante! Men hadde viiiirkelig vurdert det sterkt! :/

Skrevet

Aldri i livet. Jeg knyttet meg så sterkt til vesla da hun lå i magen, og tror aldri jeg kunne gitt bort et barn som hadde vokst inni meg. Jeg tenker også på mamma som hun som bærer barnet. Men all ære til dem som orker det!

Skrevet

hadde det vært nær famile så kunne jeg ha vurdert det.

Skrevet

Nei, ikke for noen. Da hadde de heller måtte ta prøverør eller adoptere...

Skrevet

Nei, hadde ikke klart det

Skrevet

Siden jeg har lovet meg selv å aldri føde igjen, så kunne jeg nok ikke det ;-) Men sett at jeg ikke var så livredd for det, så tror jeg ikke jeg hadde klart å gi fra meg et lite nurk som hadde vært leieboeren min i 9 mndr.

Skrevet

jeg hadde gjort det for en person - søsteren min. Ellers aldri. Hadde ikke klart det altså.

Skrevet

hadde det vært nær familie eller venner som jeg kunne ha hjulpet så ja, uten tvil! hvis jeg kunne hjulpet noen jeg er glad i til å få muligheten til å være foreldre og oppleve hvor herlig det er så ville jeg gjort alt i min makt for å hjelpe dem:)

Skrevet

Jeg vet ikke.. Det er mulig jeg ville gjort det. Vanskelig og si ja eller nei. Men vil veldig gjerne hjelpe andre hvis de ikke kan få barn på egenhånd..

Skrevet

Nå har jeg ingen søstre (bare te brødre som jeg er kjempeglad i), så kunne ikke tenkt meg å gjøre det for noen.

Syns det er kjempeflott at noen faktisk gjør det, og beundrer dem for det! Kunne bare ikke klart det, for jeg syns det ligger så mye i de ni månedene i magen; man knytter seg sånn til dem!

HI

Skrevet

jeg er til salgs om prisen er høy nok, men den må være HØY

Skrevet

Hihi, signerer mortilgunnar!! Ellers ville jeg bare gjort det for søsteren eller bestevenninen min :) Da kunne jeg fortsatt hatt nær kontakt med barnet. :)

Skrevet

Jeg hadde helt klart gjort det for tanta mi :) Vi er som søstre og har et veldig tett bånd. De sliter med å få barn og hadde det vært lovlig ville jeg absolutt ha gjort det, uten å tvile ett sekund.

Men jeg hadde nok ikke gjort det for noen andre, nei...

Skrevet

Nei, ikke en gang for søsteren min. Hadde aldri klart det.

Skrevet

JA,helt klart.Tenk for en fantasisk gave og kunne gi et annet menneske.:)

Skrevet

Jeg vet ikke :-S

Hadde nok vurdert det om det hadde vært for en av mine beste venninner eller for en av svigerinnene mine.

Men jeg tror nok ikke jeg hadde klart det :( har ikke enkle svangerskap og jeg tror jeg hadde blitt for knyttet til den lille inni meg.

Skrevet

Ett utrolig vanskelig spørsmål, og jeg tror ikke jeg kan svare helt helt ærlig på det før jeg hadde stått oppi situasjonen selv. Jeg hadde nok ikke klart å gjøre det for "hvem-som-helst", men tror nok jeg hadde vurdert det sterkt dersom min søster ba meg om det. Da måtte vi forøvrig bodd veldig veldig nærme, slik at jeg kunne bli en stor del av "tante-barnet"!

Skrevet

Neppe.

Men på en annen side hvis prisen hadde vært høy, og jeg i en situasjon der jeg trengte penger osv....

Skrevet

Ja, for noen veldig nære i familien, eller kanskje ei god venninne! Jeg husker at ønsket om eget barn var såååååååååå og jeg ble verdens lykkeligste da jeg ble mor, og hjelper gjerne noen andre med den følelsen!

Skrevet

Jeg hadde gjort det for familie eller en god venninne. Har hatt 2 svangerskap uten noen symtomer før overtid. Ville nok tatt keisersnitt. Ville også vært endel av ungens liv.

Skrevet

Nei!

Jeg ønsker meg flere barn selv - men orker ikke tanken på å være gravid flere ganger. Eller føde for den del.

Så nei, jeg gjør det ikke engang for meg selv......

Skrevet

nei det kunen jeg ikke men av den grunn at jeg er så fryktelig dårlig i mine svangerskap.

Har sterk bekkenløsning plus høyt blodtrykk mm. nå og er derfor mest sengeliggende, og avhengig av krykker om jeg skal noe.

Sist gang lå jeg på sykehuset i flere mnd.

Så hadde ikke gått gennom det og utsatt mannen min for ekstra slit og barna mine for å ikke ha mamma fullt tilgjengelig, for at andre skulle få barn.

hadde jeg visst jeg kom til å ha et 100% frisk svanerskap så kunne jeg vurdert det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...