Gå til innhold

hvorfor er det noen som ikke ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var ment som et svar på anonym oppi her som sa:

"Jeg synes det er harry å amme derfor ammer jeg ikke."

Det var kanskje deg?

Og joda dette var ment som tøys, ble på ingen måte provosert. Ironien kom kanskje ikke tydlig nok frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg ammer ikke. Det gikk gale fra dag en nesten. Jenta mi ble fort syk, når hun var 15 dager gammel ble hun lagt inn på sykhus - trodde det var RS viruset men var ikke det. Låg 10 dager med sonde, C-pap...

Fikk hjelp på sykhuset dei siste dagene til å prøve å komme i gang med ammingen igjen, men det varierte fra måltid til måltid. Etter nye 6 uker hjemme gav me opp ammingen der eg heller endte opp med å pumpe meg for å gi jenta mi ett fult måltid. Har grått mine tårer for at det gikk som det gikk. Men hun vokser og trivs - det er det viktigste.

Skrevet

Her skal jeg være helt ærlig.

Da pia mi kom til verden , var hun VELDIG sulten.

Legen og J-mødrene konkluderte det med at jenta kom 18 dager over termin dato , å hadde brukt opp det såkalte reservelageret inni magen.

Så da hun kom ut , å skulle klare seg på råmelken , klarte hun ikke det. Hun fikk MME på sykehuset , samtidig som hun fikk pupp.

Da vi kom hjem gråt hun konstant.

Jeg puppet og puppet , men hun var aldri fornøyd.

Så forsteinet brystene mine seg. Jenta spiste så lite i gangen , da produksjonen først kom.

Jeg hadde ikke pumpe da, men fikk kjøpt det seinere.

Så bestemte vi oss for å gi en flaske eller to med MME , på kveldene. Å da roet hun seg.

Jeg gav rett og slett opp i 3-4 uke. Taklet ikke mere, jeg var utslitt , små deppet , sliten.

Jeg gav opp!

Men jeg pumpet meg , hver bidige dag. Det viste seg for meg å være enklere. Så jenta mi fikk morsmelk på flaske , men også MME.

Så viser det seg at jenta mi har litt kort tungebånd, så derfor ble hun aldri fornøyd da hun ikke fikk til å suge..

Men før vi fikk påvist det , så gav jeg opp. Rett og slett.

Morsmelka fikk hun , men på flaske.

Jeg har dårlig samvittighet inni mellom for det , at jeg ikke forsøkte mere. Men jeg var så sliten , og fortvilet. Samt ny e gamet...

Jeg beundrer dere som fikk det til å fremdeles gjør det.

Neste gang vet jeg hva jeg går til , å skal sannelig prøve mere:-)

Men pia mi har fått sine dråper hun , på flaske frem til hun var 3 mnd. da sluttet jeg pumpe meg :)

Skrevet

Ammet til mini var 8 dager gammel, etter det var det stopp pga kreftbehandling jeg måtte gjennom.

Skrevet

Fordi jeg er ung mor, og da er det ingen som forventer at jeg skal amme. Gir ungen pepsi max istede, funker bra!

Skrevet

Min la ikke på seg, og både jeg og jordmor klødde oss i hodet. Jeg slet skikkelig med amming, fikk det ikke til. To uker gammel lå hun langt under fødselsvekta, og da måtte vi gi tillegg. Og da la hun på seg og ble stor og god, og hun har enda ikke vært syk en dag.

Skrevet

Latterlig tråd men ok; Min jente var 900gram (uke 25+6), født levende som eneste av tvillinger. Søsteren var død ved fødsel -minnstrund/gavferd etc. Hun som overlevde hadde en haug med komplikasjoner (slik ALLE ekstrempremature har)..! Hjerneblødning, kirurgisk inngrep etter 10 dager, lungesykdom, lå med c-pap i 3 mnd, 50-100 pustestopp. Hun hadde spisevegring, og fikk sondemat i 7 mnd.Knapp operert i magen for å gi henne næring etterhvert m.m. +++

Mistet derfor melka før jeg hadde fått den, men pumpet ut noen "vitamindråper" 8 ganger i døgnet i 3 mnd som hun fikk i sonden....

Skrevet

Følte bare at det ble helt feil. Koste meg ikke med det. så da ble det flaske og det stor koste vi oss med.

Skrevet

Jeg måtte desverre begynne med medisiner som ikke er forenelig med amming når jenta mi var rundt 4 mnd gammel. Hun er nå 7 mnd.

Må si jeg slet lenge med dette. Ammet storebror lenge og vi koste oss med det.

Som legene sa, så er det viktigere at mamma blir frisk enn at jeg skal tviholde på ammingen (som jeg hadde lyst til).

Skrevet

Jenta mi ville ikke ta brystet. det var forferdelig sårt for meg, og er det fremdeles enda jenta mi snart runder året. Det gjør det ikke noe bedre av at man stadig ser sånne innlegg som dette her inne (ikke ment direkte til HI her, men generelt).. jeg skulle ønske jeg kunne amme datteren min jeg. Virkelig. jeg fikk fødselsdepresjoner pga jeg ikke fikk det til..

2 dager prøvde jeg. 2 hele dager med masse skriking fra en utsulta unge (stakkars liten), før jeg gav opp og gav henne flaske.. og hun har overlevd det. Hun legger på seg som hun skal og har ALDRI vært syk i løpet av sitt første leveår..

Skrevet

Eg synes det var fint at HI spurte eg, så kan folk se at det faktisk (som oftest) er en veldig god grunn til at folk ikke ammer. Mange tror nok at "de fleste" ikke ammer fordi de ikke gidder, men svarene i denne tråden tyder jo på at de fleste ikke ammer fordi de ikke kan, og det er nok slik det er.

Selv ammet eg og er glad for at eg hadde muligheten til det. Skulle gjerne ammet lenger, men da snuppa var 1 år så ville hun ikke mer.

Skrevet

Tror ikke de fleste tror at folk ikke ammer fordi de ikke gidder! Alle vet jo hvor mye pes det er med flasker (også dere som ammer gir jo gjerrne flaske etterhvert) , så hvis man tror folk lar være å amme fordi de er så mye enklere med flasker så må man jo være direkte uintelligent.

Skrevet

jeg synes ikke det er noe styr og pes med flaskene jeg, vi har sterilisator som skal i microen, og det tar oss under 5 min å gjøre klar flaskene for et helt døgn. jeg brukte lengre tid på å få til hvert ammemåltid da jeg ammet, enn når jeg gir flaske. bruker under 1,5min på å gjøre klar flaska når lillegutt skal ha mat.

Skrevet

Det kan du bare drite i!

Skrevet

Mer styr enn amming. Du har ikke valgt flaskemating fordi det er mer praktisk enn amming, regner jeg med?

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Med snulla ga jeg MME i tillegg fordi hun ikke fikk nok melk fra meg, og så mista jeg melka til slutt, med vesla gadde jeg ikke amme mer da hun var halvt år.

Skrevet

jeg ville beholde fasongen på de flotte puppene mine... fikk cola rett fra 1,5 flasken

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...