Gå til innhold

hvorfor er det noen som ikke ammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bare så det er sagt, dette er ikke kritikk!!! på ingen måte.bare nysjerrig

lurer bare på hva som er grunnen til at en del ikke ammer.

hva er DIN grunn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor i alle dager er det interessant å vite hvorfor folk du ikke kjenner ammer eller ikke? Jeg er så ufattelig lei disse trådene.....

Skrevet

Det er vel greit å spørre så lenge det ikke er kritikk. Det kan kanskje hjelpe så flere forstår at dette er et problem for en del.

Min grunn er baby som hadde helt puppenekt fra første stund+ tøff start på nyfødtinntensiven som gjorde at jeg mistet melken.

Skrevet

eehm.. enten så har dem mistet melka, exstreme såre brystvorter, amminga funker bare ikke, brystbetennelse, osv... tenk litt selv da..

Skrevet

Fullammet i tre mnd. Hadde mer enn nok melk, men jenta mi nektet tilslutt å ta puppen. Ammet med lege og jordmor som tilskuere og fikk da råd om å slutte og amme henne. Det blr for stressende for meg og ikke minst for jenta mi.

Skrevet

bare et spørsmål. er helt ny her inne, så vet ikke hvilke tråder som går igjen. har tenkt litt på det fordi alle spør hvordan det går med ammingen. skjønner du synes det er irriterende, for jeg irriterer meg når jeg blir spurt. fint om noen gidder å svare...

Skrevet

Kan godt svare jeg... Ungen min fikk mme allerede på sykehuset faktisk. Jeg holdt på å stryke med under fødsel,og pga sykdommen var det ikke sikkert jeg noengang kom til å få noen melk. Kroppen min hadde nok med å bruke ressursene på å overleve. Jeg fikk LITT melk etterhvert,men det var langt ifra nok...

Skrevet

jeg ammer ikke pga at jenta mi er født med ganespalte og derfor ikke får no vakum når hu suger på puppen. så jeg pumper meg og gir henne flaske. merker nå at melka begynner å "trekke" seg tilbake, så snart blir det vel mme istedet..

Skrevet

Fikk aldri igang melkeproduksjonen, til tross for utrettelig innsats med amming, pumping, nesespray og akupunktur. I tillegg var lillegutt veldig uinteressert i puppen, og blånektet etterhvert å suge. Fikk raserianfall bare han så snurten av puppen min tilslutt, så da var det ingen annen råd enn å slutte. Skulle gjerne fortsatt å pumpe for å gi han MM hvis jeg hadde hatt, men etter 4-5 ukers iherdig innsats kom det fortsatt bare i underkant av 20 ml tilsammen på begge bryst når jeg pumpet. Så da orket jeg ikke mer - og han er nå 100% MME-barn. Og han stortrives heldigvis med det :o)

Skrevet

Jeg synes det er harry å amme derfor ammer jeg ikke.

Skrevet

fordi gutten min aldri fikk det til, han fikk ikke riktig tak, han ble sint og gråt, prøvde og prøvde i flere uker. men han klarte det ikke.

Skrevet

Jeg ammer denne gangen, men ammet ikke de to eldste. Grunnen til det var at jeg fikk kronisk brystbetennelse, da eldste var 3 mnd gammel var jeg på min sjette antibiotikakur med alt som følger med. 40 i feber, hadde rast ned flere titalls kilo i vekt, var utslitt, syk og helt på bunn psykisk og fysisk. Legen på sykehuset ga meg tabletter som stoppet melkeproduksjonen og mente hele familien ville få detbedre om jeg bare aksepterte at dette gikk ikke, og han fikk rett...

Skrevet

Haha, ja alle kroppens naturlige funksjoner er så sykt harry, så jeg gidder ikke spise, drite, puste og ihvertfall ikke amme.. Jeez. Får da være grenser..

Skrevet

Jenta mi veide 630 gr og jeg måtte pumpe meg så hun fikk det i sonde.Hun var lenge sugesvak og fikk flaske med mm.

Senere da hun ble sterk nok ,ville hun ikke ta brystet.

Derfor ammer ikke jeg.

Skrevet

Kan gjerne svare på dette jeg også. Syns det er helt greit at du spør på denne måten.

Jenta mi var prematur. Hun hadde ikke krefter til å suge i seg nok mat. Derfor ammer ikke jeg.

Skrevet

Komatrollet: tuller du eller har du ikke humor? Blir alltid så forvirret når folk tilsynelatende blir provosert når folk fleiper..

Skrevet

fordi jeg har valgt det! Føler ikke for å forsvare eller forklare meg til gud og hverman. det er et valg jeg har tatt, og det er mitt valg og bare mitt.

Skrevet

Gutten tok aldri skikkelig tak, prøvde og prøvde, men endte alltid opp i hylskrik. Prøvde i 6 uker, da gadd vi ikke mer. Nå koser vi oss med flasken.:-D

Skrevet

sleit veldig mye med å få igang melka fra dag en. han fikk både mme og mm fra melkegivere på sykehuset. han veide 2,6 da han kom til og var nede i 2,3 pga. manglende melk. (fikk ikke ut en dråpe ved pumping engang) så da jeg reiste hjem uten å ha fått i gang produksjonen ordentlig måtte jeg gi mme i tillegg for at han skulle få nok næring.(i samråd med barselpoli) han hadde ingenting å gå på så mat måtte han ha. jeg fikk melk etter nesten en uke og klarte å fullamme i 4uker med unntak av litt mme på kvelden. etter det vet jeg ikke hva som skjedde. jeg ammet og ammet og ammet dagen lang men måtte ty til mme oftere og oftere. noe som resulterte i at lillemann foretrakk flaska. total puppenekt. etter det klarte jeg ikke mer. ammet litt til for kosens skyld når han var trøtt og sånt men etter ca. 2mnd var det slutt.

Skrevet

Jenta mi hadde for kort tungebånd (viste det seg etter to måneder med mye slit), og fikk ikke ordentlig tak i brystvorta. I tillegg til at jeg har litt ammeuvennlige, innadvendte

Skrevet

ammeuvennlige, innadvendte brystvorter skulle det stå.

Skrevet

Fullamma i 2 mnd, så brått en dag var melka borte.. nå koser vi oss masse med flaska ;D Like koselig det gitt =)

Skrevet

Kunne ikke amme pga livsviktige medisiner. Vi lager like mye kos ut av å bruke flaske vi da :-)

Skrevet

jeg ammet i 2 mnd, deretter gikk vi over på flaske.han ble aldri skikkelig mett, og jeg orket ikke å pumpe og pumpe og pumpe. flaska er en genial løsning for oss, like mye kos, og ikke mere stress! herli! trives også mye bedre selv med å gi flaske, jeg ser at han blir skikkelig god å mett, og jeg vet hvor mye han får i seg. jeg kommer ikke til å amme nestemann heller. følte meg ikke vel med å amme.

så det så!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...