Gå til innhold

Hvor skal dere føde??:)


flypapir

Anbefalte innlegg

Bærum. Fødte der sist også. Var superfornøyd. Fikk stort familierom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ahus. Har termin 11. januar, og den nye føden åpner i oktober. Da tror jeg at lystgassen skal være på plass:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å føde på Rjukan, på Lykkeliten. Men de skal vel legge ned den avd nå, så jeg tror ikke jeg rekker det. Blir vel Kongsberg da. Men jeg har hørt at de bruker tang ofte der, og da kan man bli temmelig ødelagt nedentil. På TSS i Skien, som er det nærmeste etter Kongsberg har jeg hørt at det er nesten som en babyfabrikk. Bare setter drypp for å få fortgang i ting, og så er det ut med deg fortest mulig igjen... Er første gangen for meg, og jeg føler ihvertfall at jeg trenger en del støtte, og ikke en jordmor som har dårlig tid.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føder nok på Ullevål igjen, litt mer rutinert denne gangen, så da blir det sikkert ikke like håpløst å ligge 'forlatt' på et hotellrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fødte på Gjøvik i juni i fjor og jeg har bare positive minner derfra :)

Gleder meg til å føde der på nytt :o) Kjenner flere som mener det samme som meg - og det må vel være betryggende å høre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så på siden til Kbg at de hadde lystgass tidligere og håper å snart kunne tilby det igjen...

 

Jeg får dobbeltsjekke sidene til Ringerike skjønner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mye, og landet på at jeg tror jeg vil til fredriksstad... pratet med dem på tlf og hørtes bra ut. Det blir enklere for far sine barn å besøke der... lettere å være fleksibel med min datter... Men skal sjekke igjen i forhold til Kbg og Ringerike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"forlatt" på et hotellrom? Hva skjedde? Fikk du ikke noe oppfølging på pasienthotellet? Setter pris på informasjon, siden det blir min første gang... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte 22. desember sist, og så omtrent ikke en levende sjel de 3 dagene vi var der. Jeg slet jo naturlig nok med ammingen siden det var første gang, og vi ringte og ringte, men fikk aldri svar. Sov ikke på over 3 døgn, og fikk tidenes brystbetennelse når jeg kom hjem. Ikke akkurat verdens beste oppfølging.. Neste gang har jeg med smokk, og reiser hjem dagen etter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk også min første der og hadde en annen opplevelse. Hotellet var en veldig positiv opplevelse med pappaen på rommet hele døgnet som medhjelper og mathenter og velvillige pleiere som kom når jeg spurte. Hadde et mindre kjekt opphold på barselavdelingen med tomannsrom og lite oppfølging før jeg kom på hotellet, så for meg var barselhotellet helt supert.

Men det er helt sikkert individuelt og jeg tror ikke det samme sykehuset oppleves likt av noen. Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringerike på meg! Fødte der for nøyaktig et år siden. Fikk kjempegod oppfølging. Enerom i to døgn og to-manns siste to nettene. Det er også veldig kjekt at det er stellebord og badekar til babyen inne på rommet!!

De har lystgass der, men jeg klarte ikke den masken.... ;o) Følte jeg skulle kveles....

Man kan også få akupunktur. Jeg forsøkte det, men syntes ikke det hjalp nevneverdig... Men det kan være at det ble satt i overgangsfaser; altså når det skulle til å bli enda vondere,,, hehe... Og så fikk jeg saltvannpapler (Vepsestikk) - fy så vondt!!! :oD Har ellers en veldig positiv opplevelse av fødselen, en helt utrolig opplevelse!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette ordner og hjelper jordmor deg med.

Du kan velge mellom storken el føden. Storken er for folk med normale svangerskap og som ikke ønsker epedural. Men de ligger jo vegg i vegg så får du en veldig tøff fødsel og har valgt storken, triller de deg over eller henter legen fra KK. Storken har i utgangspunktet bare jordmødrer på vakt.

Du kan også velge å reise til voss. De har ofte bedre kapasitet og er i følge ryktene mer liberale når det gjelder igangsetting og planlagte keisersnitt. Men de har ikke barneklinikken slik som Haukeland til å hjelpe om, gud forby, det lille nurket ikke skulle være helt i form når det kommer til verden.

 

Snakk med jordmor når det nærmer seg. Som du sier det er lenge til.......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på Riksen denne gangen. Fødte på Bærum men ble sendt til Ullevål pga komplikasjoner. Babyen fikk kjempe fin oppfølging, men jeg har sjelden følt meg mer til bry. Lå på et rom sammen med en annen jente. Ingen av oss kunne gå på egen hånd. Likevel kunne det ta opp mot en halv time før noen kom hvis vi ringte. Dette til tross for at de umulig kunne vite om det var akutt eller ikke. På toppen av det hele var hygienen skremmende dårlig på felles toalett/bad på barsel. Kunne ikke tenke meg å føde på Ullevål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...