Gå til innhold

Hvor skal dere føde??:)


flypapir

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Får man info om dette på første kontroll??? Sett at noen skal søke? Må man det? Jeg bor i Bergen og trodde det var bare helt automatisk at du måtte føde på kk Haukeland, ev på storken viss du føler deg veldig bra... Hvordan funker dette og ev. hvordan må jeg gå frem? Er jo leeeeeenge til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fritt sykehusvalg i Norge i dag, så du kan ønske deg (og søke fødeplass) der du selv måtte ønske. Legen din sender inn papirene dit du ønsker å få plass. Vet ikke om det skjer så tidlig som ved første kontroll. Dersom du ikke ønsker deg noe annet sted, så får du automatisk plass på det sykehus du tilhører.

 

Jeg skal til Sykehuset Østfold, Fredrikstad. Og det er jeg veldig glad for, for der har de lystgass!! Og pappan får være med under hele sykehusoppholdet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører egentlig til på A-hus, men vil helst på Ullevåll. Det er sikkert litt irrasjonelt, men jeg føler meg tryggere med det, siden jeg er litt kjent der og sånn. Om jeg ikke får plass der så er det jo ikke krise, det er ikke det jeg sier.

 

..har hørt de ikke har lystgass på A-hus og det kan jo sikkert være greit å ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok jeg vil på Ullevål. På riksen har jeg hørt at man kan risikere å bli liggende på 6 mannsrom med begrensede besøksmuligheter. På ullevål tror jeg de har enkeltrom, samt at de har barsel på sykehotellet. Men jeg tenkte å prøve å finne ut hvordan det blir på nye føden på a-hus først.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte meg på ullevål igjen :-) kjempefornøyd og vil egentlig at alle mine skal bli født på samme sykehus (ble forresten selv født på ullevål) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk den første min på gamle-riksen. Lå på seks-mannsrom.. (eller 6 damer med dertilhørende skrikerunger). Ei jente var pakistansk og hadde 13 besøkende på en gang inne på dette rommet..

Jeg tror det var de 4 verste dagene i mitt liv. Synd, for dette skal jo liksom være trivelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med Buskerud... Men bestemte meg ved forrige fødsel at neste skulle være på Ringerike fordi der hadde de da enda lystgass (og der er jeg selv født ;-) ). Men det har de vel ikke lengre???

 

Vet noen hvilke sykehus de har det? (Østlandet, bor ved Drammen)

Så noen skrev Østfold her... og "far" bor i Østfold enda... (komplisert dette enda med mine dine og våre barn og exer hehe) :-) Kanskje DET hadde vært cluet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har lystgass på Ullevål. Jeg fikk det da jeg måtte føde gutten min som bare var 19 uker( han var ikke levedyktig).

 

Har termin 4 jan nå og håpe virkelig alt går bra, men får god oppfølging på Ullevål med tidlig UL osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på kongsberg, var der med første og og der er det lystgass, og bare to manns rom, eller enkelt rom. veldig behagelig for det er veldig lite med kjempe hyggelige jordmødre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde i Kirknes. Gleder meg til å møte personalet på føden igjen. De er helt supre!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man kan søke fødested selv, eller om det må gjøres av legen etter første kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlandssykehuset... hvis ikke noe skjer når jeg er på juleferie lengre nord da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir gjøvik på meg tror jeg. er ikke så stor pågang der så jeg venter litt med å søke. noen som har erfarninger med gjøvik? har bare bodd der i ett år og er førstegangs så har ikke peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å føde på fredrikstad sykehus for jeg bor like ved.Der fikk jeg også min første datter som er blitt tolv år.Og nå venter jeg mitt andre barn med termin 5jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisa30: Jeg "løp" inn på nettsiden til ringerike for å sjekke om de har lystgass etter at jeg så innlegget ditt. Det har de heldigvis!:) Hadde de ikke hatt det ville det vært uaktuelt for meg å føde der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...