Mamma´n til A og F Skrevet 15. mai 2008 #26 Skrevet 15. mai 2008 he he, nei da er det bedre å hyle nedpå etter at ungene har lagt seg. Tror ikke synet av en øl skader barnet, heller virkningen. Nå vet ikke jeg hva slags erfaringer du har med alkohol, men for meg blir det en usunn tankegang.
Mamma´n til A og F Skrevet 15. mai 2008 #27 Skrevet 15. mai 2008 klarer man ikke å la være, har med helt klart et problem. Det er ikke det jeg snakker om. Du har enda ikke svart på spørsmålet mitt:))
The most famous Ludder Skrevet 15. mai 2008 #28 Skrevet 15. mai 2008 Har et normalt forhold til alkohol. Jeg så ikke mamma eller pappa drikke før jeg var ihvertfall 14, og hver julaften var alkoholfri, samme med 17. mai. De mente at disse dagene var barna sine dager, og de hadde ikke behov for å drikke da. Til middag drakk vi saft alle sammen. Setter pris på at mamma og pappa tenkte sånn ihvertfall, og vil overføre de fine verdiene til mine barn :-)
The most famous Ludder Skrevet 15. mai 2008 #29 Skrevet 15. mai 2008 Jeg svarte jo! Hvis barnet ditt lærer at alkohol er godt, og at mammen NYTER alkohol, så får de sikkert lyst å gjøre det samme. Da er det bedre å lære dem gledene med alkohol til de kan drikke selv! Og hvis du klarer å la være å drikke, hvorfor gjør du det ikke da?
cherry coke Skrevet 15. mai 2008 #30 Skrevet 15. mai 2008 Jeg er enig med ludderet. Ser ikke poenget. Her har vi alltid hatt alkoholfri 17 mai, julafter, nyttårsafter osv. Foreldrene min er ikke avholds (bare nesten). Jeg drikker aldri alkohol i nærheten av jenta mi. Ikke behov til det, og jeg vil være helt i fokus tilfelle noe skjer. Når det er sagt, så synes jeg ikke at de som tar seg ET glass vin i nærheten av barna gjør noe galt:)
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #31 Skrevet 15. mai 2008 Snakker bare for meg selv her...men om jeg tar et eller to glass vin til maten mens ungene sitter der er det ikke fordi jeg ikke klarer å la være, mer fordi jeg synes maten smaker ekstra godt med et glass vin. Eller, jeg har rett og slett lyst på et glass vin. Hadde jeg hatt noen tro på at mitt barn tok skade av å se dette ville jeg ikke ha tatt et glass eller to med vin, men nå er det sånn at jeg ikke tror at barn tar skade av å se meg drikke vin. Derfor koser jeg meg, med meget god samvittighet med vin når jeg føler for det.
The most famous Ludder Skrevet 15. mai 2008 #32 Skrevet 15. mai 2008 Og hva drikker ungene mens du drikker vin da? synes ikke de det er urettferdig at du får noe godt. Tviler på du lar dem drikke brus til middag fordi de synes det smaker bedre enn saft!
Mamma´n til A og F Skrevet 15. mai 2008 #33 Skrevet 15. mai 2008 Fordi jeg er voksen!! Jeg elsker å kose meg med et glass vin til god mat. Hva med foreldre som gasser innpå med sjokolade hver dag, og overfører usunne matvaner til ungene sine..... Og jeg kan love deg en ting, alkohol kommer alle til å prøve ut på et eller annet tidspunkt. Men skal innrømme at jeg tenker meg kanskje mer om den dagen barna mine kommer i puberteten.
Mamma´n til A og F Skrevet 15. mai 2008 #34 Skrevet 15. mai 2008 Vann med sugerør og tre fargerike paraplyer og en gøyal papegøye!
The most famous Ludder Skrevet 15. mai 2008 #35 Skrevet 15. mai 2008 Litt sent å ta tilbake det de har lært da, hehe... Spør som jeg gjør under her også: får ungene brus til maten når de sier de liker det bedre enn saft? Du får jo vin fordi du liker det bedre... Eller gjør det ikke så mye om ungene lærer seg urettferdighet?
The most famous Ludder Skrevet 15. mai 2008 #36 Skrevet 15. mai 2008 Haha, javel, de drikker vann mens du koser deg med vin. Så brus er utelukket tydeligvis. Jaja, forskjellige regler for forskjellige familiemedlemer. Men, nå må jeg stikke, vi kan diskutere videre etter jeg har hatt sex :-) Snakkes!
Mamma´n til A og F Skrevet 15. mai 2008 #37 Skrevet 15. mai 2008 Den dagen har enda ikke kommet. Hun skjønner ikke at vin er stas. Men den dagen det skjer, blir det vel en skvett saft....
Tokatter_USA Skrevet 16. mai 2008 #39 Skrevet 16. mai 2008 Jeg skulle ønske det var sånn at hvis jeg syntes noe var godt, så mente datteren min det samme. "Mmm, dette var godt", sier jeg overtalende ved de fleste måltider. "Liker ikke", sier min datter ved de fleste måltider.
Nit@™ Skrevet 16. mai 2008 #40 Skrevet 16. mai 2008 Til HI. Hvis du synes dette er et problem så synes jeg du skal ta det opp med han. Si det som det er at du synes han drikker for masse. Så lenge hans alkoholforbruk plager deg, er det jo et problem. Ser flere skriver om hva som er akseptert og ikke av alkoholmengder, og alle må få ha sin mening om det. Om man skal/ikke skal drikke overhodet når barna er der. Men så lenge dette plager deg skal du ta det opp med han, for det vil nok garantert skape uro for dere, uansett hva andre måtte mene. Kan du snakke med han om det uten å lage en krangel? Si at du synes det er ubehagelig, og spør om han kan kutte ned på mengden. Jeg personlig synes nok en six-pak 3 ganger i uken er vel mye, og jeg ville tatt det opp med mannen min. Det er absolutt ikke ok når den enes alkoholforbruk går ut over den andre. Da blir det et problem, om det er et glass eller en kasse. Lykke til HI. Håper dere kommer til enighet om dette.
sannamin* Skrevet 16. mai 2008 #41 Skrevet 16. mai 2008 Hadde jeg ikke godtatt. Men mannen her kjøper ofte i helgene en six-pack. Så han tar seg noen øl i helgene. Men ikke i ukedagene. Det koster jo litt også...
Miramor Skrevet 16. mai 2008 #42 Skrevet 16. mai 2008 Dette høres ikke bra ut. Når han drikker så regelmessig så er et jo noe i rusen han søker. Etterhvert tilvennes hjernen denne mengden, han får noe som heter toleranseutviklig og vil da øke dosen for å få samme effekt. Og da er en avhengighetsutvikling på gang. Du får ta opp dine bekymringer når han er edru. Det er mulig at han benekter, og senere vil forsøke å skjule noe av inntaket.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 16. mai 2008 #43 Skrevet 16. mai 2008 jeg hadde ikke syntes det var greit, får vondt i magen bare sambo lurer på å ta et par øl til en fotballkamp en onsdag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå