Gå til innhold

Alkohol...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min liker øl... Ofte 3 ganger i uken... En six-pack hver gang. Jeg liker ikke dette i det hele tatt... Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det var litt i meste laget - om det var min mann. Blir han merkbart påvirket, da?

Skrevet

Det hadde jeg ikke syns noen ting om..

Noen øl en helgedag, eller forsåvidt en utepils en ukedag sånn hist og pist har jeg ikke noe å utsette på, men en 6'er 3 ganger i uken fast skurret i mine ører...

Skrevet

Synes det er litt mye jeg da...

Skrevet

Hvorfor stopper du ham ikke da hvis han ikke klarer å stoppe selv? Regner med dere har barn også? Barn + alkohol = ikke sant! Ikke særlig godt forbilde akkurat!

Skrevet

Det er altfor mye når man er familiefar. Hadde ikke skjedd her i huset nei....

Skrevet

Prøver å stoppe han jeg, men det hjelper ikke i det tatt... Vi har ett barn, 2,5 år. Drikker når hun har lagt seg. Jeg er veldig i mot det, men vet ikke hva jeg kan gjøre...

Skrevet

Alkohol er alltid et problem hvis personer rundt vedkommede reagerer.

Hvis dette er mengder han må konsumere hver uke, vil jeg påstå han har et problem.

Men jeg syns moderate mengder alkohol er ok rundt barn. Litt vin til maten eller en øl i varmen er het greit syns jeg. Dette forusetter at barna ikke opplever en personlighetsforandring hos foreldrene og at det vet å stoppe.

Skrevet

Si nei, eller flytte ut/hive ham ut, si han kan komme tilbake når han har gjennomført et AA-kurs! Hvis ikke du har lyst å bo med en alkis da selvfølgelig...!

Skrevet

Jeg syns det er alt for mye. Hvis en er så glad i øl burde minst 2 av de six-packene byttes ut i alkoholfritt.

Skrevet

Min sønn skal aldri få kjenne at jeg stinker alkohol. Er ikke bare personlighetsforandring de er var for.

Alkohol kan jeg drikke når vi har barnevakt, og når vi ikke har det klarer jeg helt fint å drikke brus :-)

Skrevet

Hmm..vet ikke hva jeg skal si...6 øl er kanskje litt mye hver gang men om mannen min tar seg en øl eller to bryr meg absolutt ikke.. kommer ann på om han oppfører seg annerledes, blir full etc. Oppfører han seg som normalt og fungerer normalt ser jeg ikke problemet. Men hgadde han gjort det hadde du sikkert ikke skrevet dette innlegget...

Skrevet

Hvis det konsumeres 6 øl tre ganger i uken, hver eneste uke, er det for mye. Jeg vil tørre og påstå at det er blitt et problem for han som han bør gjøre noe med...

Skrevet

Til deg over:Jeg mener det er viktig at barn ser at alkohol kan nytes og ikke bare misbrukes.

Jeg har desverre sett mange eksempler på barn som er oppvokst i hjem der alkohol er tabu. Og de har ikke et spesiellt sunt forhold til alkohol.

Jeg er nemlig oppvokst med en far som aldri drakk mens vi så det, men vi merket det, for å si det sånn. Vil derfor at mine barn skal oppleve at mamma kan ta et glass vin og være normal. Og det stinker ikke alkohol av et glass vin. Sur røykånde er noe annet:))

Skrevet

Hmm, syns det er litt mye ja. Sambo drikker øl 1-3 dager i uka, men da er det EN øl når unga har lagt seg eller til maten. Er det flere øl enn det har vi barnevakt.

Skrevet

enig...kunne ike falle meg inn å tenke at min datter vil ta skade av at jeg drikker et glass vin

Skrevet

hadde ikke godtatt det!

Skrevet

Et lite barn trenger ikke se at alkohol kan nytes nei, det kan de lære når de blir større. Og et glass vin stinker jo, røyk også forsåvidt.

Skjønner ikke stresset og alle diskusjonene om det. Hvis man ikke har et alkoholproblem, er det jo ikke noe stress å drikke brus :-)

Skrevet

Hva hadde du gjort da jordbær?

Skrevet

Ja, ikke sant. Har aldri skjønt de som sier at vi drikker, men bare etter at barna har lagt seg.

Hva har de å skjule?

Skrevet

Du må sette ned foten nå! Dette kan fort utvikle seg. Det var slik min eks begynte, og han endte opp som alkoholiker (i tillegg til rusmisbruker). Jeg gav han et valg , meg eller rusen, og han valgte rusen. Sier ikke at dette kan skje med din mann, men vær obs! Synes ikke en six-pack flere ganger i uken er holdbart.

Skrevet

De har ikke behov for å drikke når ungene er våkne. Det er sikkert kjempefint for ungene :-)

Skrevet

Dette må du forklare meg.

Hvis et barn ser mamma kose seg med et glass vin til maten, hva da?

Man har da vel for alt i verden ikke et alkoholprobem hvis man nyter et glass(og da mener jeg ETT glass) til maten en sjelden gang:)

Gjest armagedon
Skrevet

sambo gjorde også dette, ikke en six pack da men sånn 1-3 øl hver kveld. istede for brus eller annen drikke.

jeg syntes ikke noe om det, sa at du drikker bortimot 20 øl i uka, du drikkerr for 1000 kr mnd, uten at det er en snev av fest eller mat kos over det.

han skjønte poenget og gikk tilbake til brus/saft/ vann uten no problem:)

Tror han bare fortsatte i feriemodus og ikke skjønte helt hva han gjordde:)

Skrevet

Hvis man ikke klarer la være så har man et problem.

Hvis ungene lærer seg at alkohol er godt, tror du ikke de får lyst å smake da? hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...