tuppa81 Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Vår lille "bortskjemte" snuppe har aldri sovet i senga si! hun er straks 4 mnd! Flere som har/ hatt det sånn og hordan fikk dere de opp i sin egen seng?
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 alle barna mine har sovet sammen med meg til de var rundt 6 mnd. (eldstemann til han var 2 år, har sine grunner..) tok en par kvelder med avvenning, men så gikk det seg til. de tre yngste kan fortsatt havne i senga mi i løpet av natta, men hensikten min er at de sovner i senga si selv om kvelden. bare koselig med nattbesøk:))
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Lille tulla vår har sovet imellom meg å min samboer siden dag 1 og trivest fortsatt med det men håper hu snart klarer å sove i sin egen så det går ann å få litt privatliv
mams-til-tre Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Jeg kan ikke skjønne at det vil ha ungene deres i samme seng som dere!!! Hva med privatlivet da? Er glad mine alltid har sovet i egne senger...
mai mammaen til to Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 lille prinsen vår vil kun sove sammen med oss.. han er bare 8 dager da... store søsteren på 2 kommer alltid inn yil oss i løpet av natten.. så her ligger vi 4 stk.. kjempe koselig
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Å hvorfor kan du ikke skjønne det?? Privatlivet kan man ta igjen på andre måter, sette litt på hold osv. Er du klar over hvilken trygghet og glede/nærhet det gir for barnet? Den tiden vil man aldri få igjen, men selve privatlivet kan man faktisk ta igjen senere.
mams-til-tre Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Jeg gir trygghet og nærhet på andre måter jeg.... Har gått helt fint med alle mine barn...
snartmammatil4 Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 begge mine har sovet i senga med oss ja, lillemor er 6 mnd nå og har aldri sovet i egen seng. skal begynne å venne henne med det snart da, jeg syntes det er en fordel at de kan sovne i egen seng:)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 Skjønner heller ikke de som velger å ha barna sammen med seg i senga.. Sette ting på hold.. Hehe.. Er mannen din helt enig i det da eller... ? ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #11 Skrevet 15. mai 2008 Skjønner nesten ikke de som IKKE vil ha babyen sin i sengen jeg. Finnes ikke noe deiligere enn å ha den lille, varme trøtte kroppen mellom oss. Også så deilig å slippe å stå opp og amme da. Bare ammer henne i sengen uten å stå opp og dermed er jeg våken og utsovet når gullet våkner kl 07. Men vi legger henne i hennes egen seng kl 19 om kveldene, så hun er både vant med sengen sin og kan finne søvnen selv. Hun våkner i 23 tida og får pupp og tørr bleie og da tar vi henne i sengen sammen med oss. Jeg synes det er så teit med sånne kommentarer som "hva synes gubben om det da" og "godtar gubben at det ikke blir noe på han da?" Er det så innmari synd på disse gubbene hvis de ikke får all oppmerksomheten og sex når de vil eller? Nei, de får ofre seg litt de også og la den lille babyen stå i fokus litt......
Spirevipp med go`gutten Skrevet 15. mai 2008 #12 Skrevet 15. mai 2008 Jeg syns det høres trivelig ut å sove i samme seng, men vi har valgt å legge lillegutt i egen seng fra dag èn. Jeg har prøvd å sove sammen med han om natta når jeg har tatt han opp til oss for å amme han, men både jeg og han sover dårlig da, så det virker ikke som lillegutt heller syns det er særlig godt å sove sammen med oss. Alle må få gjøre det som passer dem best, uten kjipe kommentarer fra andre grafanter som ikke kan leve uten sex en stund...
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #13 Skrevet 15. mai 2008 Men skal man være nødt å ofre seg fullstendig for den lille? Å pappan har jo ofte måttet ofret seg mye før fødselen også.. Så her har knottet sovet i egen seng fra dag en.. Sikkert koselig å ha de sammen med seg, men blir jo bare værre å venne både seg selv og de av m det.....
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #14 Skrevet 15. mai 2008 Synes ikke det er å ofre seg i det hele tatt jeg. Babyen min er baby bare en kort liten stund og kommer aldri mer til å være en liten baby og jeg skal nyte hvert sekund av den tiden!. Jeg tror ikke det blir noe problem å venne h*n av med å sove i vår seng når vi er klare for det. Hvem har ofret seg så mye sa du?????????????? Pappaen???? Hva er det pappaen har ofret så veldig hos dere da? Har han måttet ta i et tak hjemme mens du gikk gravid? Kanskje måttet lage mat og støvsuge litt? Eller ta seg mer av det/de andre barna dere har SAMMEN? Stakkars mann ja.....Også er det vel innmari synd på ham for at du ikke orket så mye sex mens du gikk gravid regner jeg med? JA, huff og huff arme mennesker disse mennene som lider seg gjennom de 9 månedene mens damene ikke gjør noe annet enn å være gravide og kanskje ha litt bekkenløsning, svangerskapskvalme, svingene hormoner, hovne ben og hodepine..........
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #15 Skrevet 15. mai 2008 hehe.. Ventet en sånn reaksjon ja. Må jo forstå at det kun er for å terge dere at jeg skriver det ;-) Så bare slapp av å kos dere i sølibatet deres.. ;-)
fiskelisken Skrevet 15. mai 2008 #16 Skrevet 15. mai 2008 Sønnen våres på 3 uker legger vi i senga si i 12 tiden...han sover til 03.00..pupp og bleie så legger jeg han i senga igjen..inatt ble det faktisk vogna for da fikk jeg vugget han til søvn ..også våkner han igjen 06.30 og da ligger han i senga sammen med oss etter det. syntes det er veldig koselig men veldig deilig når han ligger i sin egen seng også
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 15. mai 2008 #17 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har mini i sengen med oss.. Vil vi ha privatliv stikker vi bare inn på gjesterommet Er koselig å ha henne med oss, men det er heller ikke noe problem hvis jeg vil legge henne i sin seng en dag =)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #18 Skrevet 15. mai 2008 Lillegutt snart 11 uker har ligget i sin egen seng fra dag en, men når han spiser ved 6-8 tiden, tar jeg han opp i min seng. Han får flaske. Blir ikke så god soving når han ligger sammen med oss, dessuten blir det fryktelig varmt og klamt, han er veldig varmblodig av seg, og trives veldig godt i sin egen seng. Jeg har vært strikt på det siden han ble født, vet at samboer ikke hadde syntes det var noe særlig med en baby i sengen hver natt... og han er ikke en som vil sette sexen på hold.. han har vært lenge nok avhold nå..... (ble ikke så mye de siste månedene under gravidteten og frem til nå etter fødselen). Tror ikke han har noe vondt av eller får mindre nærhet ved å sove alene. Får massevis av kos og nærhet på dagen. Han sovner i armene mine på kvelden før jeg legger han i sengen sin.
Aibell Skrevet 15. mai 2008 #19 Skrevet 15. mai 2008 Min lille jente er 6mnd og den eneste gangen hun ikke har sovet inntil meg er første natten på sykehuset. Ikke har vi planer om å slutte med det første heller
Papegøyeblomst Skrevet 15. mai 2008 #20 Skrevet 15. mai 2008 Gutten min er 9mnd og sover sammen med meg enda, det har han gjort fra dag 1. nå skal det sies at jeg er alenemor, og jeg syns det er veldig trygt og kos, og har tenkt å fortsette med det en god stund til (foreløpig ligger han ganske rolig når han sover, og han ligger alltid inn mot veggen så han ikke kan falle på gulvet). Det er godt med kroppskontakt for oss begge to!!
mamma til 2 små:=) Skrevet 15. mai 2008 #21 Skrevet 15. mai 2008 Ja man sover i samme seng :=) kosi..kos:=) Men vi ligger langt fra hverandre
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #22 Skrevet 15. mai 2008 Hva med å ha sex i sofaen eller legge babyen i egen seng i mens?Det gjør vi.
Bergene Skrevet 16. mai 2008 #23 Skrevet 16. mai 2008 Lillemor er et år og sover i vår seng. Men planlegger å nå få henne opp i egen seng som står ved siden av og inntil vår. Vi la henne nemlig der i går kveld, for første gang, og det gikk helt problemfritt. Hun sov så godt atte =). Vi har ikke syntes at det har vært noe problem i det hele tatt å ha henne i vår seng. Derimot syns jeg det var et stort problem de første mnd. hun sov i egen seng. At noen virkelig vil stå opp av sengen og sette seg i en stol flere ganger midt på natten for å amme, når de kan slippe skjønner ikke jeg. Det var derfor vi begynte med samsoving, fordi jeg er lat og orker virkelig ikke å stå opp om natten. Grunnen for at vi ikke har sluttet tidligere er fordi vi har ikke hatt behov for det. Vi sover jo så godt alle sammen. Men nå tenker vi altså at det kanskje er på tide da/ like greit å få henne i henne egen seng. I sengen gjør ikke vi noe annet en å sove, det har vi egentlig aldri gjort. Når jeg legger meg der er jeg så trøtt at da vil jeg bare sove, hehe. Kosing, og gjerne snakking også, får jeg og pappan unna på stua før vi legger oss. Går godt an å legge dynene på dulvet, tenne stearinlys og gjøre det riktig så koselig =). Dette gjorde vi alltid før vi fikk barn også, fordi det er mye kosligere og fordi sengen vår knirker bare vi beveger lilletåen.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #24 Skrevet 16. mai 2008 Lillemann har ligget i vår seng fra dag en, det var bare der han ville sove, helst oppå meg de første 2 mnd.siden imellom oss. synes det har vært utrolig koselig og ingen av oss har trengt å våkne helt når det er mattid, bare å slenge frem puppen og ligge og amme i sengen. nå er han 7,5 mnd og flyttet inn på eget rom for to uker siden, går kjempe fint, så flink til å legge seg. kommer som regel inn til oss når han får mat andre gangen på natten. kosing og snakking gjorde vi alltid unna før vi la oss så amn trenger ikke leve i sølibat selv om barna sover i sengen sammen med oss. kan bare si at det ikke har blitt mere sex selv om lillemann er på eget rom. så tror nok ikke det spiller noen rolle om han ligger i vår seng eller ikke, er vel hva man har lyst og ork til sex kan vi ha masse av siden (er ikke det mest opphissende når melka spruter bare mannen min rører puppene....), men småbarnstiden til lillemann får vi ikke tilbake
mathildes mamma Skrevet 16. mai 2008 #25 Skrevet 16. mai 2008 Vi har også jenta vår mellom oss i senga, hun er 3,5 måneder. Hun har egen pute og egen dyne og jeg merker egentlig ikke noen forstyrrelser. Det er så deilig i forhold til amming, jeg er ikke ute av senga en eneste gang i løpet av natta. Jeg får laaange soveperioder. I vår seng sover hun lange perioder uten å våkne, sover blant annet fra kl 21 til kl 3 før hun får mat. Hun sover også ofte til kl 9 om morgenen når hun ligger i vår seng. Vi prøvde egen vugge til henne, men da var jeg jo og kikket til henne stadig vekk, i tillegg våkner hun mye hyppigere der og sov aldri lenger enn til kl 7. Vi satser på å få henne over til egen seng i løpet av 4 måneders alderen. Hos oss er det dessuten pappaen som er mest ivrig etter å ha henne der, han har ikke lyst til å legge henne i egen seng på en god stund enda. Men hun sover i egen seng ellers på dagen, så det er muligheter til å ha sex likevel, det må ikke skje på natta ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå