La Perla Skrevet 15. mai 2008 #26 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: jeg støtter deg fullt ut her. At en treåring kan komme til å peke på ei bikkje med et lekegevær eller noe, er da ikke noe å kjefte for. Og hunden brydde sge vel ikke, den ser jo ikke forskjell på et lekegevær og en hvilken som helst pinne. Så noen akutt fare for hunden, var det vel ikke.
Koseklompen Skrevet 15. mai 2008 #27 Skrevet 15. mai 2008 Jeg synes hun var for krass jeg og den kritikken du har fått i denne tråden var unødvendig. Jeg hadde slettes ikke likt heller hvis noen hadde vært sånn mot barnet mitt jeg heller. Hadde i å for seg skjønnt det mini min hadde gjort det med vilje og jeg ikke fått det med meg, men hvis det slettes ikke var med hensikt å peke på hunden så er den oppførselen fra svigerinnen unødig. Skulle vært mildere i tonen uansett synes jeg.
xxxJulianexxx Skrevet 15. mai 2008 #29 Skrevet 15. mai 2008 Jeg er enig med deg jeg HI. Har hun ikke barn selv eller? Jeg synes ikke man har noe med å snakke til andres barn i en streng tone heller. Men den valpen er vel babyen hennes da så hun er vel redd for den. Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke sagt noe nå, men tatt det opp engang jeg hadde henne på tomannshånd.
hit og dit Skrevet 15. mai 2008 #30 Skrevet 15. mai 2008 Eg skulle gjerne høyrt din svigerinne sin versjon før eg uttalte meg. Personlig så liker eg ikkje leikevåpen, og eg er enig med at hunden skal få fred. Hunder er ikkje ei leike unger kan ha fri tilgang til. Kjefting er generelt ein uting, men dei fleste tar ikkje skade av litt. Dersom nokon kjefter på min unge så hadde eg ikkje nødvendigvis tatt det opp med dei, med mindre me snakker om brøling og utskjelling. Streng stemme, med bestemt tonefall og evt litt høgere enn normalt tåler iallefall dei ungene eg kjenner.
mamma-til-4 Skrevet 15. mai 2008 #31 Skrevet 15. mai 2008 Jeg/vi har både hund og unger..... De eldste ungene er klar over at man ikke peker et "skytevåpen" mot hverken dyr eller mennesker. Han på to har fått låne sabeltannpistolen til en av brødrene innimellom,og han har null kontroll på hvor han peker hen.Og han har heller ingen ide om hvorfor det er feil å peke på levende ting. MEN, om han peker mot dyra eller oss mennesker i ukontrolerte situasjoner (les:vifter med armene)så får han ikke kjeft av den grunn. MEN om han en dag bevisst setter "skytevåpenet mot noen så vil han bli fortalt at sånn gjør vi ikke.+ en enkel forklaring på hvorfor man ikke gjør slik. Begynner vi og skrike/kjefte så får jo hetta og ikke får han med seg en dritt av hvorfor han ikke skal gjøre slik,fordi han er mer opptatt med å sutre eller være skremt. Synes ikke DET er en løsning. Ang det at bikkja sover,så er det greit at man skal la bikkja sove i fred,men bikkjene her i gården har egen plass hvor de kan være i fred og sove,og det respekterer ungene.Da leker de ikke der.Ferdig med den saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå