Gå til innhold

Min svigerinne er så......

Anbefalte innlegg

Skrevet

kommanderende. Ikke noe vondt om henne ellers og vi har et fint forhold utenom at jeg syns hun kommandere alt for mye. Eks: sønnen våres på tre år hadde et lekegevær og sto og holdt den tilfeldig i hånda og den pekte mot valpen deres, hun brøt ut strengt: ....Ikke pek mot hunden våres!!!!!!!! han ble kjempe lei seg mente jo selvfølgelig ikke noe med det, han er tre år!!! og sier alltid: ikke vekk hunden nå skal den sove bla bla bla. Hvis hun mener det mener jeg at man kan si det på en hyggeligere måte til barna og ikke kjefte på de!! Hva hadde dere sagt? eller hadde dere bare oversett det?

Videoannonse
Annonse
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Man skal ikke peke på hunden og man skal ikke vekke sovende dyr. Hun kan sikkert si det hyggeligere men hun må få lov å si ifra.

Skrevet

Er enig i at hun kunne sagt det på en litt mer rolig måte. Men om det ikke nytter, så gjør det kanskje ikke så veldig om hun hever stemmen litt?

Skrevet

herrigud unnskyld meg bikkja kikket ikke en gang på det leketøyet som var orange og gul skjønte jo ikke at det en gang hadde lignet på et gevær!!! det skal jeg love deg. Det nytter å si ifra en gang til barna det er derfor det irriterer meg at hun hever stemmen når hun også vet at de hører etter om man snakker vanlig.

Skrevet

Han skal da ikke gjøre det fordet. Hvis du ikke klarer å oppdra ungen din til å følge andres regler må da vel hun få lov?

Skrevet

Jeg er enig med deg, jeg. Sånt kan man si på en koselig måte, og spesielt når det er snakk om så små barn.

En liten gutt på 3 som ikke visste at han gjorde noe galt, kan bli veldig forskrekket og lei seg hvis noen plutselig snakker hardt til ham. Derfor synes jeg kjefting er helt unødvendig i de situasjonene du beskriver.

Skrevet

hva i .....er det som er problemet ditt???????

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du hisser deg opp for?? Du kom med et spm, og vi svarte slik som vi mente.

Skrevet

Det er jo du som går helt dyslexia på meg fordi jeg sier at hun må få lov å si ifra. Man skal ikke peke eller vekke sovende dyr. Det er jo du som er amper, slapp av.

Skrevet

Akkurat det jeg mener også:-)

Skrevet

Så det du mener er at alle som er her inne på dib også da ikke klarer å passe på ungene eller oppdra de hvis barna deres noen gang har vekt eller holdt en leke foran en hund?? Hallo...(koko)

Skrevet

nei lurer på hvorfor...bare å lese litt mer over det hva som ble svart...seff reagerer jeg da...

Skrevet

Om du ikke tåler at andre har sine egne meninger, og at du ikke får den responsen du er ute etter, så burde du nok ikke poste innlegg her inne og spør etter andres meninger.

Nå er det slik at fløyelsgrøt&smørøyet*2pp* har sin egen mening om dette, så biter du hodet av henne??

Veldig bra!!

Skrevet

Herregud.

Jeg mener selvsagt at unger ikke skal vekke sovende dyr eller peke med vannpistol på en hund. Går du og vekker andres unger eller peker på de med vannpistol? Det er fiendtlig og det kan gjøre at hunden blir aggresiv.

Klart man sier ifra. Hvis du ikke klarer å holde styr på ungen din må faktisk svigerinnen din få lov.

Skrevet

Er enig med fløyelsgrøt og goldfish - ingen har vondt av litt "streng" stemme, og sannsynligvis gjør ikke gutten det der igjen. :-)

Skrevet

Jeg tåler at andre har andre meninger, og hvis du ikke en gang har skjønt det så lurer jeg på hvem det er som har dysleksi her som det ble skrevet over her....Da får jeg nå håpe ungene dine er så uheldig å komme til å peke på et dyr en gang da med et plastikk ting og bli skjelt huden full så kan du jo se hva du føler om den personen som behandler barnet ditt sånn!!!!!!

3småkrapyl:)enig med deg:-))

Skrevet

Er enig med deg! Har selv en slik svigerinne som driver å kommanderer og kjefter på ungene. Greit at hun gjør det på sin egen (som jo er den mest bortskjemte ungen som finnes!) men jeg liker ikke at hun gjør det mot mine. Gjør hun det på en måte som jeg ikke liker så sier jeg ifra!

Og herregud....hunden hadde ikke peiling på at gutten holdt i et gevær!! Greit nok at en ikke skal lære å sikte på noen, men si det på en ordentlig måte!!

Skrevet

Det jeg stusser litt pål, er hvorfor i all verden den situasjonen oppsto. Kan jo skjønne dama hvis dette skjer, du er i nærheten og du ikke sier noe......

Hun ikke sikkert ha sagt det litt finere, men kanskje hun er slik som provoseres at av ikke ungen blir tilsnakket av foreldrene når du faktisk står og ser på at han sikter mot hunden. Jeg blir i hvertfall kjempeirritert av slike foreldre, og det finnes alltid slike i en lekepark har jeg oppdaget - som bare ser en annen veg eller er til og med så freidig at de står og ser på at ungen deres herjer villmann, uansett om det går utover andre barn eller dyr eller om det bare er slik at ungen kaster stein og sand overalt (mens foreldrene nærmest applauderer og synes det er "søtt" at barnet gjør slikt)

Da er det faktisk på sin plass å korrigere og gripe inn når ikke foreldrene selv vet å gjøre det. Regner med at du kommer til å bite hodet av meg også,siden du allerede har gjort det overfor andre som ikke er enig i innlegget, men det får så være.

Skrevet

Hahaha, skjelt huden full? Ungen din skal ikke peke på hunden for det er fiendtlig. Hunden er et dyr og kan tolke det fiendtlig og angripe ungen din. Da må svigerinna di avlive bikkja si fordi du ikke ville at dulldutten skulle bli snakket litt hardt til.

Herrefred.

Skrevet

Men nå skrev du HI at svigerinna di bare sa det på en streng måte, og ikke at hun brølte til han eller skrek til han. Sef. blir han lei seg, alle barn blir lei seg når dem får kjeft.

Skrevet

Akkurat sånn situasjonen er her også trøndermamma

Skrevet

Var det ikke sånn at geværet tilfeldig pekte mot hunden da?

Stakar gutten gjorde det jo ikke med vilje.

Hadde han gjort det hadde jeg skjønnt at svigerinna kanskje ble amper siden moren ikke sa i fra, men når gutten bare holdi i geværet sånn tilfeldig, da synes jeg kanskje svigerinnen var for krass.

Og så kunne hun til å begynne med si det på en litt mildere måte. Gutten er jo ikke mer enn 3 år.

Skrevet

Det er normal folkekikk å svare mennesker på en ordentlig måte. Og barn trenger en forklaring på hvorfor ting ikke er tillat, istedenfor en reprimande. Jeg hadde ikke tolerert at noen snakket jevnlig slik til meg eller mitt barn.

Skrevet

han sto å kikket en annen vei..han visste det jo ikke selv!!!! Det var bare to sekund kanskje jeg rakk ikke å si noe på den tiden: kjære gutten min, vær vennlig å pass hele tiden på at denne plastikkdingsen peker nedover, kanskje vi skal teipe den fast i hånda så det ikke blir bevegelse og den plutselig rører på seg og peker mot noe. Vi har ikke sånne leker selv for jeg har i mot det aldri så mye de hadde bedt om å få det, men det var leke hun selv hadde kjøpt som de kunne leke med!!!

Skrevet

din svigerinne har sikkert ikke barn selv??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...