Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #26 Skrevet 15. mai 2008 Så teit å kalle noen for idiot... Det er iallefall ikke særlig (ut)dannet ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #28 Skrevet 15. mai 2008 Det var det at det var en over her som sa at mannen hadde høyere utdanning fordi han var ingeniør, og hun var bare intensivsykepleier. Det er høyskoleutdanning begge deler. Definisjonen var hentet fra wikipedia, så hvis du skal kalle noen idiot, så får du snakke med dem og ikke meg:)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #29 Skrevet 15. mai 2008 Jepp, men noe høyskoleutdannelse går for å være vitenskapelig utdannelse. Sykepleien gjør ikke det. Dessuten er store deler av sykepleien basert på praksis. Man kan nok ikke sammenligne fagene på sykepleiene med fagene en ingeniør må gjennom, akkurat...... En ingeniør er akademiker, en sykepleier er ikke akademiker, noen som virkelig mener at en sykepleier har en akademisk utdannelse???
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #30 Skrevet 15. mai 2008 Det er meg, intesivsykepleieren. Jeg ser ikke på sykepleie som en akademisk utdannelse - til det er fagene for mye basert på praksis. Jeg er også i tvil om ingeniører er akademikere, men har ikke definisjonene klare for meg. Siden wikipedia ble avvist som idioti her i stad, kan det være det samme med hele definisjonen ;-)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #31 Skrevet 15. mai 2008 Vet ikke hva du har så veldig imot sykepleiere, men det kan egentlig være det samme. Jeg skal heller ikke påstå at sykepleiere er akademikere. Troode utdanningens lengde var av betydning, men tydeligvis ikke. Her det viktigere å ha en akademiker tittel. Håper for all del sykepleier- og ingeniør-utdanningen er ulike:)
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 15. mai 2008 #32 Skrevet 15. mai 2008 sambo er vekter for øyeblikket og jeg holder på med en bachelor og skal ta master etter det =)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #33 Skrevet 15. mai 2008 Jeg googla "akademikerne" for å se og ingeniørene er def. ikke " i det gode selskap" - man må være siv.ing for å menge seg med andre akademikere som lektorer, tannleger, siviløkonomer, leger, vetrinærer, arkitekter, jurister osv. Det morsomme er at her i huset er det jeg, intensivsykepleieren, som er "skolelyset", mens mannen, ingeniøren, er en skikkelig handyman som ikke kan kommareglene og heller ikke interesserer seg for teori. Vi utfyller hverandre, det er nydelig å se på ;-) ;-)
Northernlights Skrevet 15. mai 2008 #34 Skrevet 15. mai 2008 Mannen min er oberst,så han er utdannet på et college som heter West Point, og jeg har "bare" (dessverre) et år fullført på sykepleien. Men har planer om mer skolegang ved et senere tidspunkt =o) Så her er det gubben som har høyeste utdannelse, men han er ufør,så det blir dårlig med å bruke den (military intelligence).
Scorpiogi Skrevet 15. mai 2008 #35 Skrevet 15. mai 2008 jeg har fire år på høgskolen innen kultur/musikk og jobber innen helse, og han har yrkesfaglig utdanning, altså 3 år på videregående.. Jeg har mest utdanning, han tjener mest... lite jobb å få innen kultur da!
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #36 Skrevet 15. mai 2008 3-årig høyskoleutdannelse på begge, pluss at han har et fagbrev. Vi stiller altså ganske likt.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #37 Skrevet 15. mai 2008 jeg er sykepleier, gubben er eiendomsforvalter (it-ledelse fra BI)- samme antall år på skole
Gemini7 Skrevet 15. mai 2008 #38 Skrevet 15. mai 2008 Jeg er i gang med doktorgraden min og sambo har en master, så jeg slår ham der. Men han sikter også mot en dr.grad med tiden, kan bare ta tid å få en slik stilling
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #39 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har fagbrev som elektriker og er straks ferdig med forkurs til ingeniorutdanning. Samboeren har gymnas og et aar paa hoyskole.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #41 Skrevet 15. mai 2008 Allmennlærer, mannen er utdannet tømrer og møbelsnekker.
LinnisR83 Skrevet 15. mai 2008 #42 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har 3 år på allmenne, men utdannet meg som kokk etter vgs. Har utdannelse som restaurant kokk med fordypning i kosthold og Italiensk/Gresk mat. Min kjære har master i Økonomi og administrasjon med fordypning i administrasjon og ledelse. Vi begge er 25 år, så vi har en god begynnelse mener vi begge
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #43 Skrevet 15. mai 2008 Jeg holder på med bachelor i språk, som med tiden skal bli et sammmensurium av diverse undervisningsfag. Han har igjen 2 eksamener på bachelor, men kommer aldri til å ta dem. Nå jobber han som ufaglært innenfor industrien, og tjener dobbelt så mye som han ville gjort som ferdig utdannet. Så det er i grunn helt greit... =)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #45 Skrevet 15. mai 2008 Min mann er mekaniker på tunge kjøretøy, men har lyst i framtiden å jobbe med store maskiner i stedet. Jeg har vgs, og skal igang med bygg-ingeniør utdanning når den lille er født og er blitt året:)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #46 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har ikke høyere utdannelse, men høyere lønn. Han er spesialsykepleier, jeg er sivilingeniør.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #47 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har fagbrev innen adminsitrasjon, han har en Bachelor innen IT. han har høyere utdanning, men det er jeg som har betalt oss gjennom studiene hans.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #48 Skrevet 15. mai 2008 Se i tråden over her ang ingeniør/sykepleier. Tenker du har høyere utdanning enn mannen din.
Verdens tøffeste mamma Skrevet 15. mai 2008 #49 Skrevet 15. mai 2008 Jeg er adjunkt og det er mannen min også.. Like mange år på høgskole...
ScaryMama Skrevet 15. mai 2008 #50 Skrevet 15. mai 2008 Jeg utdanner meg til psykolog (har studert i 5 år), og mannen min er rørlegger med mesterbrev. Jeg har vel høyere utdannelse enn han, men kommer neppe til å tjene mer, i hvertfall ikke i offentlig sektor...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå