Gå til innhold

hva gir dere deres 4 mnd gamle baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg måtte i allefall begynne, da han bare hadde gått opp i underkant av 300g på 1 mnd. Nå er det 1kg på 1mnd!!! Skulle gjerne ha fullammet i 6 mnd jeg!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed av helsestasjonen å begynne siden h*n skulle ha pupp så ofte, natt som dag.

Så har begynt med tillvenning av grøt. Og noen ganger youghurt. Veldig intressert i mat og drikke for tiden.

Skrevet

Herregud anonym. Ja dette er nok merkelig for deg som er så sikker i din sak. Det finnes flere grunner til at folk blir anbefalt av hs (Ja faktisk så anbefaler de det når de mener det er grunn til det) å begynne med annen mat etter 4mnd. Alt er ikke svart-hvitt vettu. Husk at det alltid finnes mange gråsoner....og som du ikke vet noe om. Tror ikke det er så mange som gir mat bare for gøy.

Skrevet

MME om morgenen

grøt på formiddagen

fruktmos en gang på ettermiddagen

mme inn i mellom

av og til potet/gulrot eller annet glass beregnet på 4mnd

grøt på kvelden

mme om natten

siden jeg ikke ammer synes vi det var greit å begynne med fast føde da han var 4 mnd, og han liker det godt. Var vanskelig å få i han nok melk, men gaper som bare det når han ser skjeen. I tillegg er det greit å introdusere ulike smaker når han ikke ammes, for mme smaker likt vher gang, men mm smaker ulikt.

Skrevet

Mater barnet bare for gøy ja! Smart sagt. Synes det er greit at barnet mitt får mat jeg da.. Og at hun blir mett er jo i seg greit... Eller??

ca kl 9: 120 ml mme

ca kl 12: 120 ml mme

ca kl 15: 120 ml mme og innimellom litt fruktmos

ca kl 19: litt grøt og ca 50 ml mme..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...