Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Begynt med grøt? jeg gir litt maisgrøt på kvelden..
Bettina-Celia Marie 100108<3 Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 Begynte først med 1 ts i melka om dagen for å se om hun fikk vondt i magen...Det fikk hun ikke =) Så nå får hun ris eller maisgrøt morgen og kveld, og noen ganger fruktpure...Liker best den økologiske med blåbær og drue da den er tynnere =)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Frøkna vår får litt maisgrøt midt på dagen. Ellers har hun fått litt smaksprøver på fruktmos.
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Gutten vår får en liten porsjon grøt, helst på formiddagen siden han da er opplagt og lettest å få til å spise. Vi er enda på prøvestadiet. Maisgrøt var greit, men den hipp grøten med fersken og banan fra 4 mnd var kjempegod. Han får som regel litt fruktmos etterpå. Har også fått smake litt sviskesaft på flaske, og så har han smakt litt druer når jeg har spist det.
Bettina-Celia Marie 100108<3 Skrevet 15. mai 2008 #5 Skrevet 15. mai 2008 hvor får man kjøpt hipp med fersken og banan?? har sett over alt, men ingen har det... Bor på landet da, så kanskje ikke de tar inn alle grøtene... liker din sviskesaft? Har ikke prøvd det enda...
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #6 Skrevet 15. mai 2008 Vi har akkurat begynt med litt maisgrøt. Hun elsker det og vil gjerne ha mer, men jeg tør ikke proppe henne full helt enda.. Hehe. Og så har jeg kjøpt inn ALLE frukt"desserter" som er å oppdrive i dagligvard (4 mnd). Vi har prøvd Hipp eple/banan, men den likte hun ikke. Men sviskemosen gikk ned:) Og da kom hun skikkelig på do etterpå også. Hun har avføring ganske sjelden (minst 7 dager), så jeg håper dette kan få litt fart på sakene.
Athina' Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Aiden får: 220 ml MME om morgen Fullt grøtmåltid + ca 100 ml MME ca kl 12 220 ml MME + litt fruktmos ca kl 15.30 Fullt grøtmåltid + ca 100 ml MME kl 19 Bruker maisgrøt her også, han gaper og smiler og går det ikke fort nok kjefter han, og merkelig nok vil han ha grøten kald, for er den lunket øyer han. Den gutten min altså hehe. Tok 10 dager å gå fra smaksprøve til fullt måltid.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #8 Skrevet 15. mai 2008 Hvorfor gir dere de små grøt og frukt så tidlig? de trenger det egentlig ikke vet dere??
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #9 Skrevet 15. mai 2008 jernopptaket blir bedre av samtidig inntak av frukt. pga c-vitaminer..
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #10 Skrevet 15. mai 2008 de seller den grøten med fersken og banan på mega rundt forbi=)
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #11 Skrevet 15. mai 2008 Jasså? Kjenner du datteren min? Jo, jeg tror faktisk jenta mi trengte å få i seg litt mer næring. Vi har skam ammet i en måned nå får å få opp vekta hennes, hver 2-3. time HELE døgnet. Og likevel har hun knapt nok gått opp i vekt.. Og hun sov hele tida, fikk tydligvis ikke nok energi til å holde seg våken. Nå får hun litt mme og et lite måltid grøt/frukt hver dag. Og hun er mye mer våken på dagtid, smiler, ler, leker, kommuniserer og utvikler seg veldig fint! Det er himmelvid forskjell på aktivitetsnivået hennes, og det liker jeg:) Ungen skal jo være litt våken for å lære nye ting. Men når det er sagt: Det skal vel du bare drite i? JEG er mammaen hennes, JEG vet best og JEG bestemmer hva MIN datter skal spise.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #12 Skrevet 15. mai 2008 Jeg ammer, og gir en liten porsjon grøt på kvelden, blander med 60 ml mm, for hun spiser ikke så mye.. Men igår prøvde jeg å gi henne litt banan/eple mos eller hva det heter oppi, og da tror jeg hun syntes det var mye bedre.. Er det greit å putte litt frukt oppi grøten, eller bør man vente litt før hun får det ? Spist grøt i 2 uker.. Hvordan gjør dere med det ?
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #13 Skrevet 15. mai 2008 Jeg kjøpte Hipp grøten på Coop Mega i går. Sviskesaften lunket jeg litt, og den elsket han :-)
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #14 Skrevet 15. mai 2008 Han spiser over en liter mme i døgnet, og da er det greit å spe på med litt fastere føde etterhvert. Anbefaling fra helsestasjoenen også det :-)
aya75 Skrevet 15. mai 2008 #15 Skrevet 15. mai 2008 Vi driver bare med små smaksprøver av Holle sin Hirsegrøt(1-2 ts med tynn grøt), siden snuppa mi fort blir dårlig i magen av ting jeg spiser. Men det har gått veldig griet med den grøten som jeg ble anbefalt for de med litt sensibel mage. Vil bruke litt god tid på tilvenning. Vi gir også litt sviskepurè (Småfolk)hver dag og da har fordøyelsen blitt såååå mye bedre. Hun elsker det og smiler og er fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #16 Skrevet 15. mai 2008 Her går det i mm, mme og små posjoner med maisgrøt. Har i litt malt i melka før jeg blander grøten. Hun smiler og gaper som en fugleunge..
Galskapens overhode Skrevet 15. mai 2008 #17 Skrevet 15. mai 2008 Fullammer enda.. Og siden mini kan finne på å sove 6-7 timer på natta på bare morsmelk, så venter jeg litt til med grøten jeg..
gulda Skrevet 16. mai 2008 #18 Skrevet 16. mai 2008 Fullammer foreløpig. Babyen tok plutselig en stopp en måned i vektoppgang, så da trodde jeg det var over og ut for amminga, men så la han på seg masse den påfølgende uka. Har lyst å fullamme i sommer for lettvindthetsskyld, men ikke på bekostning av babyens vekt! Så får se hvordan det går. Og så gleder jeg meg jo til å introdusere ham for nye smaker, da..
*1+1=2 små* Skrevet 16. mai 2008 #19 Skrevet 16. mai 2008 jeg gir grøt ca 2 ganger om dagen, hun er nå snaart 6 mnd. da(men begynte så vidt når hun var 4 mnd.) merker at hun er mye blidere og roligere! Dakkar var vel sulten*flau*
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #20 Skrevet 16. mai 2008 Jeg ammer, men har en tidvis veldig urolig unge, så helsesøster anbefalte meg å begynne med fast føde i tillegg til morsmelken. Fordi hun mente jenta mi ikke ble mett av melka mi. Så hun før 7-8 skjeer med maisgrøt 1-2 ganger om dagen + et halvt glass grønnsakspuré/ 1 potet most med morsmelk til middag, og noen ganger litt most banan. Dette har ført til en mye mer stabil og fornøyd liten tulle Panda
gep68 har fått jenta:-) Skrevet 16. mai 2008 #21 Skrevet 16. mai 2008 Her er jenta 5 mnd. Ho spiser grøt til frokost,grøt til lunsj et middagsglass til middag og grøt til kvelds. Jeg blander grøt med ca 1dl mme ellet 1dl vann.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #22 Skrevet 16. mai 2008 Bare pupp, selvfølgelig. Har alle disse 4 mnd - babyene som spiser grøt, frukt, middag og gud-vet-hva problemer med vektoppgangen eller? Merkelige greier dette synes jeg. De blir store tidsnok. Ikke noe vits å begynne å gi de mat "bare for gøy".
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #23 Skrevet 16. mai 2008 Ja vi gir grøt pga liten vekst, og de som gir mme er anbefalt å begynne å gi de grøt i 4 mnds alder.. Er vel ingen som gir grøt for moro skyld. er ikke så veldig gøy å gi grøt i grunn, er jo mye mer styr enn å amme.. Ja de blir store tidsnok, men tviler på at folk gjør det fordi det er moro..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #24 Skrevet 16. mai 2008 Konstruktivt og smakelig innlegg fra anonym her! Amm i vei du og så håper jeg du får skikkelig problemer når du skal begynne å introdusere mat i 6 mnd alderen :-)
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #25 Skrevet 16. mai 2008 Har gjort det før. Ingen problem. Du mener man bør begynne med mat før 6 mnd selv om vektoppgangen er bra altså? Hva bygger du det på isåfall?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå