Sånn kan det gå Skrevet 15. mai 2008 #26 Skrevet 15. mai 2008 Barnet ditt er ditt ansvar, men ikke din eiendom. Om du ikke oppfyller ansvaret ditt, risikerer du jo også at barnet taes fra deg. At barnet føler tilknytning til deg er jo også noe du må gjøre deg fortjent til gjennom hvordan du behandler barnet.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 15. mai 2008 #27 Skrevet 15. mai 2008 Enn eier ikke et annet menneske, det eier seg selv. Enn har bare barnet til låns og enn bestemmer over det men enn eier ikke barnet sitt.
Anne-B. Skrevet 15. mai 2008 #28 Skrevet 15. mai 2008 Vi "eier" barna til de er 18 år gamle. Ikke i materiell forstand, men i form av at vi har ansvar for å gi dem en trygg oppvekst, med mat, klær, tak over hodet og alt sånt som det innebærer. Men samtidig så blir vi aldri bare vår egen, fordi om man er et menneske som fungerer i samfunnet, så er det krav som man må innfri. Man står fritt til å velge selv - til en viss grad.
dritgrei hei hei! Skrevet 15. mai 2008 #29 Skrevet 15. mai 2008 Jeg eier ikke ungene mine, og det er skremmende å tenke på, men jeg har ansvaret for deres ve og vel så lenge de trenger at jeg har det ansvaret.
Tjobing! Skrevet 15. mai 2008 #30 Skrevet 15. mai 2008 "Å eie" er et begrep man ikke bruker om andre mennesker. "Å ha ansvar for" er noe helt annet enn "å eie".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå