solstråle69 Skrevet 15. mai 2008 #26 Skrevet 15. mai 2008 Jeg trodde ikke du var så trangsynt Spetakkel. Dette skjer "overalt", "hele tiden". Det er barn som nesten ikke får mat hjemme, fordi foreldrene bruker pengene på dop, alkohol, etc. Det er barn som ikke får kjærlighet og oppmerksomhet av sine foreldre. Det er barn som ikke får feiret 17. mai fordi foreldrene må sove av seg rusen fra den 16. Sånne ting skjer "hele tiden". At HI blir skjelt ut fordi hun setter dette på dagsorden er jo helt på trynet! Hva er poenget med det? Og forsvare foreldrene? Hvor ble det plutselig av "det beste for barnet"?
Ulldott Skrevet 15. mai 2008 #27 Skrevet 15. mai 2008 Det er faktisk mange foreldre som ikke gir barna frokost hjemme og leverer dem forseint til frokosten i barnehagen. Det er enda flere som ikke har bytteklær til ungene sine. Jeg jobber i barnehage og blir stadig forundret over hvor lite folk TENKER! Det virker som om de ikke forstår at det kanskje er på tide å ta med varm dress når det er -10 ute, eller noe annet å ha på barnet en ullgenser når det begynner å nærme seg +25 grader... Dette på tross gjentatte beskjeder om hva de må ha med. Det er vel kanskje dem HI snakker til?
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #28 Skrevet 15. mai 2008 Hvis dette var "å sette på dagsordenen" så bør jo enkelte jobbe mye mer formuleringsevnen... Snakker meg om skivebom. Og vær så snill; du trenger ikke belære meg om det åpenlyste. Jeg jobber selv i skolen, men ville aldri skrevet et sånt innlegg med bakgrunn i jobben.
solstråle69 Skrevet 15. mai 2008 #29 Skrevet 15. mai 2008 Eller kanskje noen bør jobbe litt med å tyde tekst? :-) Vet ikke hvem som er mest belærende av oss to, Spetakkel - det tror jeg absolutt kan diskuteres! :-) Vet du forresten om HI jobber i bhg?
solstråle69 Skrevet 15. mai 2008 #30 Skrevet 15. mai 2008 Ikke sant, Ulldott? Det var ihvertfall sånn jeg leste innlegget... :-)
Gifteklar:0)) Skrevet 15. mai 2008 #31 Skrevet 15. mai 2008 Enn de da som forsover seg og ikke rekker å spise hjemme, og som da sier ifra i barnehagen? Eller noe som har skjedd til oss et par ganger,samboern har hentet datteren vår og tatt med hjem klær, mens jeg trodde hun hadde klærne i barnehagen.så måtte hun låne, fordi hun ikke hadde lue med eller en ullgenser. Vi gjør jo ikke det med vilje!!!
Gjest vinterbrud Skrevet 15. mai 2008 #32 Skrevet 15. mai 2008 Ja,om Maria kommer klokka 9.00 i barnehagen,har hun faktisk spist frokost hjemme og er mett fram til lunsj. Jentungen spiser alltid frokost hjemme før hun leveres i barnehagen,avogtil har hun med litt frukt og brød som hun spiser sammen med de andre ungene. Jeg tror at de fleste som kommer sent i barnehagen har spist frokost hjemme først. Men er enig i at alle barn må ha nok varme klær i barnehagen.
Ulldott Skrevet 15. mai 2008 #33 Skrevet 15. mai 2008 Selvfølgelig kan uhell skje, alle kan glemme noe. Problemet er de som aldri har klær i korgen til barna. Når første snøen kommer og det eneste barnet har er solkrem og shorts så sier det seg selv at det er et lite problem.
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #34 Skrevet 15. mai 2008 Vil først takke til solstråle69 som forstod hva jeg mente, selv om jeg ikke formulerer meg rett osv.osv. (i følge enkelte..hehe). -men slikt skjer, å fordi om jeg tar opp dette er det ikke dermed sagt at jeg jobber i b.hage! Men det må da gåann å diskutere litt likevel.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå