Gå til innhold

Hva er det med dere foreldre, som "straffer/plager" barna deres..

Anbefalte innlegg

Skrevet

med å la de komme for sent til barnehage frokosten, så de må gå uten mat helt til lunsj ??

-eller sender med de for lite klær så ungen må gå å fryse osv,osv...

Frokosten er jo mange steder ferdig i 8.30, kommer de da kl 8.40 så ingen mat før 11-12..kan bli laaang tiden for enkelte småttiser da,ja.

Eller klesmangelen...må da vel være bedre å litt formye klær liggende i b.hagen eller Bagen......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo hende at de som ikke rekker frokost i barnehagen akkurat har spist frokost hjemme eller?

Skrevet

Nå har ikke jeg bhg - barn, men tviler på at noen gjør slikt med vilje for å straffe eller plage barna sine.

Hvor får du det fra?

Bodde med ei venninne engang som hadde bhg barn, og da hendte det at hun leverte sent. Men det siste som skjedde før vi dro var jo h*n fikk frokost.

Skrevet

Kanskje barna har spist før de kommer i bhg, det gjør alltid min gutt. Og dersom det er et problem, så bør jo de ansate vise så pass stor romslighet at de lar ungene spise etter 8.30. Hjelpes!

Gjest irismor
Skrevet

Kan jo hende at de har spist frokost før de kom i barnehagen da.

Skrevet

Jeg leverer sjelden ungene før 09-09.30, de spiser nesten aldri frokost i barnehagen (med unntak av hvis jeg skal noe tidlig om morgenen, har eksamen e.l).

Jeg vil ikke si jeg plager ungene mine fordi! De får da frokost hjemme!!!!

Skrevet

vi har aldri rukket frokosten vi. småen er ikke i barnehagen før 9.15 men han får jo frokost av meg hjemme. egentlig så forstår jeg ikke at folk ikke spiser frokost med sine egene barn

Skrevet

Burde ikke du heller vært på kranglesiden? Jobber du i barnehage eller?

Håper ikke det er i vår! Dette har vel strengt tatt ikke noe med at man straffer eller plager barna sine heller?

Skrevet

Stakkars vår gutt, som får spise frokost med pappaen sin hver dag! :)

Skrevet

jenta mi spiser som regel frokost her hjemme sammen med meg og bonus pappan sin hun..før hun drar i barnehagen.

Å hvis hun har for lite klær (noe som *bank i bordet* ikke har skjedd enda) så gjør jeg det ABSOLUTT ikke med vilje

Skrevet

Enig i at folk bør holde ungene med nok klær i barnehagen, men frokost regner jeg med de holder kontroll på.....

Skrevet

Oi da :D Selv om ungene dine ikke får spise hjemme, får feks min det :) Og han får til og med lov til å være hjemme til både 9 og 9.30 om det passer slik. Huff for en fæl mor jeg er!

Skrevet

Du som skrev at du ikke kan forstå at folk ikke soiser frokost med egne barn. Noen har faktisk ikke mulighet. Som oss. Pappaen begynner på jobb 8. Jeg jobber natt og er ikke hjemme før 8. Han har bil og må kjøre tuppa i barnehagen. Si jeg er lat,men gidder ikke gå 3 kvarter etter nattevakt for at hun skal spise frokost hjemme når hun får i barnehagen. Så det så :0)

Skrevet

Selv om dere er flinke til å gi barna deres frokost, så er d enkelt tilfeller som kommer lenge etter frokost tiden, å gir beskjed om at barnet deres ikke har spist enda....å d er som regel "gjengangere"...

-

-å JA...overskriften er satt litt på "spissen" :))

Skrevet

Fordi jeg synes det er MYE hyggelligere at vi hjemme spiser sammen før vi drar ut for dagen.

Misunnelig på de som har anledning til å¨ evere senere eller ?

*Rister oppgitt på hodet*

Skrevet

Mine spiser frokost først hjemme kl 07, så i bhg kl 8.30. De vil spise hjemme, er sultne når de står opp, og de vil gjerne spise sammen med de andre i bhg.

Klær har de da nok av. Mine er vel en av de få som har full kasse over hylla + regntøy og gummisko som alltid er i bhg. Dobbelt sett av det meste.

Skjønner deg ikke helt HI, mener du at noen virkelig gjør slikt? Eller bare tipper du?

De kan jo ha spist hjemme. Og det med klær burde jo bhg ta opp med foreldrene.

Skrevet

Skjønner dere ikke hva HI mener? :-) Hun snakker selvfølgelig om de som IKKE får frokost før de drar hjemmefra, og de som til stadighet har for lite skiftetøy! :-)

Snakk om enten å VILLE mistolke, eller ikke KLARER å lese innholdet! :-)

Og for dere som ikke tror at dette skjer - open your eyes! :-)

Skrevet

Enkelte er bare desperate etter å fremheve seg selv som et godt eksemplar av rasen foreldre.

Skrevet

Ja det er jo også en måte å se det på... Noen av oss har medfølelse med barn som opplever dette, mens andre er mest opptatt av å være politisk korrekte...

Skrevet

solstråle69

Når HI løfter pekefingeren og sier DERE ... så svarer folk på hva DE gjør .. Det er ganske logisk !!!!

Hadde hun skrevet DE foreldrene, så kan man uttale seg om hva andre gjør!

eller hur?

Fatter jo at hele innlegget er satt på spissen ! men man jo også da få svare deretter.

Tviler dessuten på at barna som opplever en slik omsorgssvikt, har foreldre som befinner seg her inne og gidder å svare HI ! ;))))

Skrevet

Kan ikke si annet enn at jeg er glad vi ikke har sånne kjerringer som Hi ansatt i vår barnehage.

Snakker meg om manglende evner til å formulere seg... :-S

Skrevet

Ja, det er klart at det bare er du som har medfølelse, solstråle69... Klart det.

Hvis denne HI i det hele tatt er ansatt i barnehage bør hun vel heller ta det opp med styrer fremfor å legge inn utrolig uprofesjonelle innlegg som dette?

Selve innholdet er så idiotisk at jeg ikke gidder å kommentere det.

Skrevet

Når HI sier DERE som... Så "snakker" hun vel til de som dette gjelder? Ikke alle de som med nebb og klør må fremstille seg selv som perfekte? For det er jo DET som skjer, at det ramler inn en hel haug med svar fra de dette ikke gjelder! :-)

Jeg synes forøvrig at det er flott at noen tar opp sånne ting også, for det ER faktisk gjeldende for en del barn/foreldre - og kanskje greit å få satt på "dagsorden"?

Skrevet

Amen, Spetakkel. Gid, lurer på hva de sier når jentungen min kommer i bhg i dag, vi sov til 9, spiste frokost og sulla litt, så hun og pappaen kom seg ikke avgårde før 10.

Jaggu bra jeg huska på å kle på henne klær i det minste!

Skrevet

HI; om du opplever dette ofte i bhg, burde du ikke ta det opp med de foreldrene det gjelder? Tviler på at noen gjør slikt med barna sine med vilje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...