Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #26 Skrevet 14. mai 2008 veldig forskjellig man får høre vente 12 timer, eller att alkohol i morsmelk ikke gjør noe?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #27 Skrevet 14. mai 2008 Jeg ville ikke tatt sjansen, ville du...?
Natalina ´08 og snuppa ´10 Skrevet 14. mai 2008 #28 Skrevet 14. mai 2008 Mener å ha hørt 12 timer, men sjekk ammehjelpen.no
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #29 Skrevet 14. mai 2008 la oss si du får 2 i promille,da.. Da skal babyen drikke melk med to promille alkohol i.. PROMILLE er tusenedel, og ikke mye. Babyen må drikke to tusen liter melk for å få tilsvarende promille som moren.. Så store pupper skulle jeg likt å sett;-) Faren med alkohol og baby er at du kan miste sneipen i gulvet.. Bruk sunn fornuft, jenter.. Mitt beste tips for å øke produksjonen er forøvrig ØL (drikker ikke mer en en halv liter etter at baby er i seng..)!!!!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #30 Skrevet 14. mai 2008 Ja, hør alle sammen, anonym her har fakta! Ikke hør på alle helsesøstre (utenom denne ene tvilsomme da), ikke hør på leger eller forskere. Drikk dere fulle og amm barnet etterpå eller underveis med god samvittighet!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #31 Skrevet 14. mai 2008 Det er ikke promillen som er farligst, men selve stoffene i alkoholen. Barnet er for liten til at kroppen deres har godt av det. Synes du skal slutte å oppfordre til å amme etter en har oppnådd 2 i promille, det er dumt gjort av deg.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #32 Skrevet 14. mai 2008 bruk sunn fornuft, sto det.. Å amme med to i promille er ikke det, og ikke en oppfordring heller... Et regnestykke bare for å vise et eksempel var det..Veit ikke hvor mye man må drikke for å oppnå det heller, husker ikke, for jeg drikker ikke lenger..
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #33 Skrevet 14. mai 2008 Skjønner du ikke at du oppfordrer til det da når du skriver at barnet må drikke så mange liter med melk for å få lik promille? Da sier jo du at det er sunn fornuft å bare amme da, for barnet får ikke promille likevel. uansett så er stoffene i alkohol-holdig drikke farlige for små barn, og det håper jeg alle andre skjønner. Alkohol er jo en gift man utvinner fra naturen, det er giften som gjør oss påvirket, og ingen vil vel at barnet skal få i seg gift, ansett hvor lite mengder det er!
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #34 Skrevet 15. mai 2008 Her har du et svar fritt for synsing: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=54 Da er du sikker på at du har en pålitelig kilde i hvertfall. Det var endel merkelige svar over her ;-)
Ronja&Odin Skrevet 15. mai 2008 #35 Skrevet 15. mai 2008 vent til dagen etter du... sånn at du ikke ammer før 2.3 tiden var det jeg gjorde da jeg hadde vært ute på byen:o)
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #36 Skrevet 15. mai 2008 amma lillingen engang da hun var 6 mnd og jeg var rimelig full. Gikk fint det! :-)
To under Skrevet 15. mai 2008 #37 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har ikke opplevd puppenekt etter å vært borte i 12 timer. Ikke den minste antydning, hun var da 8 uker. Har heller opplevd det motsatte at hun plutselig ikke ville ta flaske:-( Bruk promillekalkulatoren på Din Side. Jeg pleier som regel å pumpe meg før sengetid og så ammer jeg igjen på morgenkvisten en gang.
Anonym bruker Skrevet 15. mai 2008 #38 Skrevet 15. mai 2008 uansett er det viktigst at mamma`n får drukket! blås i om barnet får i seg alkohol! amm i vei og så går det helt sikkert bra. rasjonaliser det så mye dere vil, stakkars små barn sier jeg bare.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå