Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #1 Skrevet 14. mai 2008 hvortid kan man amme etter man har drukke alkohol?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #2 Skrevet 14. mai 2008 Så lenge du ikke har promille så får heller ikke babyen det. Spørs hvor mye du drikker. Tar du deg ett glass vin så skal du vente 3-4 timer før du ammer.
mizz25 Skrevet 14. mai 2008 #3 Skrevet 14. mai 2008 Kommer an på kor mye du drekk det.. =) æ amm etter ett par glass vin feks =)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #6 Skrevet 14. mai 2008 HI HER tenkte mer på en tur på byen. nettopp fylt 20 så vil ta turen innom de plassene. så blir sikkert litt mer enn hva et glass vin er.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #7 Skrevet 14. mai 2008 Hva med å pumpe sånn at bebisn har nok melk? Hvis du ikke har nok, så kan du gi litt mme vettu =)
mizz25 Skrevet 14. mai 2008 #9 Skrevet 14. mai 2008 hehe.. skjønna... =) men da må du nok pump dæ når du kommer hjem fra byen,så vent noen tima =) å prøv å ikke drekk like før du ska hjem =)
mizz25 Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Pump å hiv det du har i puppan når du e kommet hjæm... =)
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 Jeg har brukt denne for å regne ut promillen (med forbehold..): http://www.dinside.no/php/art.php?id=219513
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #12 Skrevet 14. mai 2008 HI HER har tenkt til å pumpe men vil ikke gi altfor lenge flaske slik at hun nekter å ta pupp igjen. eller må det bli lenge enn en dag? hun tar flakse men tror dere at hun kommer til å bli forvirret av å ta flaske om natten for det har hun aldri gjort?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #13 Skrevet 14. mai 2008 øh, unnskyld mizz25, ikke gi råd du ikke har peiling på da!! Selfølgelig holder det ikke å pumpe ut det du har i brystene,kaste det for å så amme! Promillen synker og stiger i takt med promillen i blodet den. Er promillen ut av blodet er den ut av melka, og man trenger ikke å kaste den melka som er der da. - man kaster melka for å lindre melkespreng, da man ikke skal gi melk med alkohol!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #14 Skrevet 14. mai 2008 Hvis hun drikker seg full må jo hun vente mer enn bare et par timer før hun ammer igjen! Og hvis hun ikke har melkespreng trenger hun ikke pumpe, alkoholnivået i melken synker paralellt med nivået i blodet...
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #15 Skrevet 14. mai 2008 Hei! Jeg lurer på akkuratt det samme. Blir nok og å ta meg en tur utpå byen etterhvert, og drikke en del. Skal pumpe meg litt på forhånd, så vi har liggende og blir det ikke nok trår barnevakta inn med mme. Blir jo usikker på når jeg kan amme igjen da, kan jo ikke gå og regne på promillen hele kvelden for hver drink og beregne timer. Burde kanskje gå i innkjøp av promilletaker men.. Er også redd for att det skal bli puppenekt hvis mini får bare flaske en hel dag. Noen som kan komme med innspill?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #16 Skrevet 14. mai 2008 Hvis du vil være sikker, så vent 12-15 timer etter siste slurk Regelen er 3 timer for hver alkoholenhet, til en viss grense. Blir du full, ville jeg ventet ihvertfall 12 timer. Du kan amme når du kan kjøre...
mizz25 Skrevet 14. mai 2008 #17 Skrevet 14. mai 2008 sa da aldri at mennesket skulle amm etter ho hadde pumpa seg,men vente noen timer... Les det først før du trur du har peiling ;-PPPP
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #18 Skrevet 14. mai 2008 Og hva mener du med noen timer? Er hun full, bør hun jo vente ihvertfall 12 timer.
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #19 Skrevet 14. mai 2008 Kjører du bil? Hvis du tror du er for lite edru til å kjøre, er du gjerne for lite edru til å amme også?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #20 Skrevet 14. mai 2008 Ingen innspill i ang. puppenekt etterpå 12 timer på flaske for eks?
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #21 Skrevet 14. mai 2008 Det har aldri vært noe problem her ihvertfall
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #24 Skrevet 14. mai 2008 Puppenekt etter 12 timar? Det spørs kor gammal ungen er. Dei er flinke desse små, til å omstilla seg og skjøne teknikken etterkvart. Når ungen er eit par-tre mnd skal det gå greitt. Eg slit heller med omvendt. Flaskenekt altså... Har vel teke meg 5 glas vin i det heile tatt etter ho var fødd. Då veit eg at det er lenge til ho vaknar og skal ha pupp. Ha ein fin bytur!
Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 #25 Skrevet 14. mai 2008 Må bare si at jeg skjønner ikke dette. Når jeg var på helsestasjonen med baselgruppa for 4 år siden ( min førstefødte) så spurte vi helsesøster om amming og alkohol. Alle jeg kjente pumpet ut melk før de gikk på byen for at babyen skulle ha mat i den tiden de ikke skulle amme. Men helsesøster sa i hvertfall at de ble så ubetydelig lite mengder alkohol i morsmelken når en drikker alkohol at man ikke trenger å ta hensyn til det, det var bare å amme, grunnen til at man skulle være forsiktig med alkohol var pga. håndtering av spedbarn i beruset tilstand sa helsesøster til oss. Og når man tenker på det så kan jo ikke alkoholmengden i blodet være den samme som i morsmelken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå