Gå til innhold

vekten som bare går opp, opp , opp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg en av dem som har gått opp mye da( 11 kilo, er i uke 20 nå-19+1)

det skal sies at jeg var ganske så tynn før jeg ble gravid da, 52 kilo( men kunne se ut som jeg veide mindre! hoftekuler stakk ut, ribben stakk ut, og JA, jeg var førnøyd med d! jeg liker skinn og bein!)

i uke 12 hadde jeg altså gått opp 7 kilo, og nå i uke 20, 11 kilo...og mer skal det bli! og det ser ut som det jallefall blir 11 til!

forløpig kommer jeg opp i str. S i mammabuksene på hennes og maurits..men fortsetter det i denne trenden, så vet jeg ikke...må vel opp i M eller L...

Er d noen som vet hvor mye som er vann, og hvor mye som er fett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle egentlig ikke lage klageinnlegg nå, men sånn ble d bare, blir sur når jeg skriver om d og ser vhor mye d er! æasj... men, det jeg egentlig skulle spørre om, var om noen vet når man legger på seg fett, og når i sv.skapet man legger på seg vann?

har nemlig hørt man samler opp vann før uke 16 eller noe sånn, men d stemmer kanskje ikke?

eller er d veldig individuelt?

Skrevet

Det vet jeg faktisk ikke. Men blodvolumet i kroppen blir jo større, sikkert andre volum også ;) (for et intelligent svar..hihi) Babyen og morkake er jo ikke så stort enda, det blir tyngre etterhvert når babyen blir flere hundre gram tyngre hver uke mot slutten. Her og har kiloene rast på, magen er svær men burde ikke tilsi 7 kg. Er nok væske, mage og pupper, samt ekstra polstring til ammetiden. Gleder meg faktisk til å trene av igjen kiloene etter fødsel, skal bli spennende å se hvor flink jeg er da. (er superdårlig til å trene fra før)

Skrevet

vann i kroppen får man vel på slutten av graviditeten - og spesielt når det er varmt ute..

Skrevet

nå bruker jeg bukse i XS fra bikbok, men er bukser i S som jeg ikke får på meg engang, så det med str skal du ikke tenke på. varierer fra produkt til produkt. Dessuten var du ikke stor før du ble gravid, så er bare sundt for babyen at du går opp. må jo ha litt å ta av når man ammer:) skjønner at syns det ikke er gøy å gå opp så fort, men du kan trøste deg med at det å veie 63 kg i uke 20 er absolutt ikke mye. du går dessuten ned i vekt etter å ha født og ammet. hjalp kanskje ikke så mye, men:)

Skrevet

Takk for svar=)

d hjalp litt på munterheten jallefall Jenta88, så takk for d!

får håpe kiloene sklir fort av etter fødslen jallefall ja;) og at jeg får være så heldig å ikke legge på meg så altofr mye de neste 20 ukene...=?)

Skrevet

men litt utenom det du spurte om. hvordan er mammabukser? har ikke engang giddet å prøve noen, siden de buksene jeg har sett, syns jeg ikke ser fine ut, så jeg handler fortsatt bare "vanlige" bukser. men burde kanskje ta litt nøyere titt på de. for er jo egentlig ganske dumt å kjøpe jeans som jeg sikkert kommer til å vokse ut av når som helst (26+4 nå). hva er forskjell på mammabukser og vanlige? er det at de er større i str, eller at de er høyere i livet, eller hva er forskjellen? hihi.. kanske dumt spm.

Skrevet

mammabukser har en stooor strikk i livet, som skal være støttende for magen=) og så er den nok kanskje litt større i rumpa og magen da.... jeg sleit litt i starten med å finne en mammabukse i dongeri, fordi den går ikke an å åpne, og jeg har ganske breie hofter til å være så liten! men så til slutt fikk jeg presset meg nedi den, og når jeg går med den blir den ganske baggy og utvidet etterhvert...så den er ikke særlig sexy da!

ingen av de buksene som er ment til å være stramme mammabukser er fine, ikke for dem som er slanke jallefalll...for buksa blir løs på rumpe, lår og knær..

men jeg kjøpte linbukser både vanlig og i capri med knyting i knærne.. de er dritherlige og fine!

Buksene går jo ganske langt oppå magen da, men det er bare veeeeldig komfortabelt synes jeg!!=)

får du igjen vanlige bukser ??? jeg må bare spørre hvor liten er du?

ikke for å være frekk, mer misunnt!!=)

Skrevet

Hvorfor ble du gravid da,da du er så redd for og legge på dg?

Skrevet

Hva er problemet ditt da babysjuk?

Hvis du ikke har aent å gjøre enn å kritisere så kan du vel heller bare la være å komme med noen kommentar i d hele tatt, og heller gå i deg selv og skjerpe deg littegrann før du blir mor?

Skrevet

Nå skrev jeg faktisk at meningen var ikke å lage et klageinnlegg, men jeg lurte faktisk på når i svskapet man smaler mest vann, og når man samler mest fett, om jeg har problemer med vektøkningen er faktisk helt usaklig!

how low can u go!

Skrevet

Har ikke skrevet et eneste vekt innlegg eg. For eg vet at d e normalt og legge på sg under graviditet. Det går da av etterpå.

Skrevet

Hva du har gjort eller sagt om din egen vektøkning er da helt usaklig!

Du sitter her og kritiserer andre for demmes innlegg om vektøkning her, og det er jo det som er greia her nå! Skjerp deg med det! Om ikke alle godtar like godt som deg at de går opp i vekt får være en selv om det, men vi kritiserer da ikke deg som godtar vektøkningen bedre?

Meget umodent! men godt du har d bra med deg selv;)

Skrevet

Om du ikke kan holde deg til saken og svare på det jeg lurte på( som var ang. fett og vannansamlinger i hvilken del av sv.skapet) så kan du heller bare la være. Jeg legger diskusjonen med deg død, og akter ikke å svare deg på flere av dine barnslige utsagn om mine følelser ang. vektøkning!

Skrevet

Merkeli at du reagere så krafti etter ei mld.

Skrevet

tenk deg nå om hva den "ene" meldingen din inneholdt da!

Skrevet

11 er jo ikke mye

jeg la på meg 53kg med vann jeg i forrige svangerskap....var liten og nett fra før da

Skrevet

53? oi...fikk du dem lett av igjen da?=)

Skrevet

D va ik ment som kritikk elr. Syns bare d virke som du tenke myy på vekta.

Skrevet

Og derfor måtte du bare spørre hvorfor jeg valgte å bli gravid liksom?! høh... Morsomt!

Skrevet

Det er klart at Babygullz VET at man går opp i vekt når man er gravid, men må vel være lov å være frustrert for det om? Vi vet også at det å bli gravid innebærer for mange kvalme, trøtthet, svimmelhet osv. osv. - men er vel derfor vi har disse forumene også... for å få utløp for frustrasjoner og få litt støtte?!

Jeg gruer meg også til å gå opp i vekt - men jeg er litt større fra før av da... Til nå (uke 14) har jeg gått ned 4 kilo, men ikke med vilje...

Men du er pitteliten fra før babygullz, sikkert derfor du har gått opp så mye - babyen din trenger det... Spiser du mye mer enn du gjorde før? Spiser du mer usunt enn du gjorde før? Skal vel plusse på 250 kalorier på det du vanligvis spiser. Legger du likevel mye på deg, er det sikkert mest vann, blod, større pupper, morkake og bebis:) Og ingen svangerskap er like, noen legger på seg mye fra starten, for andre kommer det ikke før på slutten...

Skrevet

Takk Ina=)

Jeg spiser relativt sunt, beveger meg nok, er faktisk mer aktiv nå når jeg er gravid enn før jeg ble gravid.. men skal innrømme at jeg var ikke noen maratonløper før jeg blegravid da:P så jeg er ikke sånn superaktiv, men jeg går tur med hunden, trener litt( rumpe/lårøvelser- slik at den jallefall holder seg fast selv om den blir stor, så trenger den ikke bli deigete;) )

jeg unner meg sjokolade, kake og annet godteri, men ikke mer enn det jeg gjorde før der heller, og ikke hver dag....

jeg spiser ganske sundt, rugbrød, frukt, grønnsaker, yoghurt.. vi bestiller pizza av ot til, og noen ganger kinamat... men vi bestiller kanskje 2-3 ganger i måneden, så d blir jo ikke noe som skulle ha noe utslag på vekta!;)

noen dager spiser jeg mer enn andre, da hyler kroppen etter mat omtrent hele tiden, og det er jo selvfølgelig når jeg har vært mest aktiv=)

men spiser meg aldri stappmett, og blir jo også mye fortere mett nå enn jeg gjorde før, baby tar jo litt plass, så mindre plass i magesekken:P

jeg håper jeg slipper å legge på meg like mye som første halvdel i 2 halvdel, men skjer d så skjer d, jeg er jallefall forberedt!!

=)

Skrevet

Lagt på meg 13 kg nå jeg.er i uke 30+4:-)straks 100 kg nå.ikke bare bare det nei.men,sånn er det.

Skrevet

Høres for meg ut som du har et sunt kosthold, så tror nok de kiloene kommer til å gå fort av igjen etter fødsel.

Man skal faktisk gå opp. :)

Så lenge du ikke spiser massevis med godteri og junk - så tror jeg du kan ta det med ro.

Men er "rart" når kroppen forandrer seg. Jeg har gått ned, så har blitt litt mindre rundt rumpe og lår, mens magen har blitt større. Er enda ikke noen ordentlig gravidmage, så nå føler jeg meg mest feit. Gleder meg til folk kan se at jeg er gravid, ikke bare at magen har blitt større...

De gamle olabuksene mine henger i rompa, men har ikke sjanse til å få igjen knappen!

Skrevet

Jeg skjønner deg godt.Ikke noe kjekt å se at vekta bare går oppover og oppover..:( Men sånn er det bare med noen når man er gravid..og du var jo veldig tynn i utg.punktet og trenger nok å legge på deg en del gjennom graviditeten.:)

Sist jeg var gravid hadde jeg lagt på meg 10kg i uke 20. Men jeg startet på 63kg da...Og endte på 88..;) Ikke noe kjekt nei.Men det var verdt absolutt allekiloene altså!;) Selv om jeg savner den "gamle" kroppen min,for den får jeg aldri tilbake, selv om jeg kom nedigjen i normal vekt etter 6mnd...Kroppen er helt forandret, og hoftene og rumpa mye bredere enn før.Jaja...

Men vil bare si at jeg skjønner deg. Men du er ikke den eneste som har lagt på deg 11kg i uke 20, det er jeg ganske så sikker på!:)) Og du ser nok utrolig flott og sunn ut med de ekstra kiloene!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...