Gå til innhold

Er alle over 30 her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fyller 32 i år og föler meg definitivt ikke gammel :-) Dessuten må du jo tenke på at statistikken viser at kvinner i Norge er ca 29 år når de får sitt 1. barn. Ikke rart det da også finnes en del av oss eldre (med höy utdannelse ) her!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 27år og mamma for første gang

Skrevet

Jeg er 31 år, og føler meg ikke eldre enn 20...

Skrevet

Jeg er 28, ferdig utdannet (5-årig høyskole), førstegangsmamma, Oslo-jente.

Fremdeles ligger jeg 6 (!) år foran gjennomsnittlige førstegangsfødende i Oslo.. Det er igrunn ganske gammelt..

Jeg syntes egentlig jeg er ALT for gammel til å få første barn nå, skulle gjerne ha begynt tidligere og vært "ferdig" nå. Men om man skal ha familie og bo i Oslo, MÅ man nesten ha to gode inntekter.. Og da må man jo nesten ha utdannelse også.. Krever litt spjong å betjene lån til Oslo-bolig.

Skrevet

Jeg er 25 år:o)

1 sønn på 3,5 år og jente på 5,5 mnd:o)

Skrevet

Nei:) Jeg er snart 24:) Fortsatt ungfola:)

Skrevet

Jeg synes alle virker veldig unge her, jeg. Men det er virkelig ikke alderen som avgjør hvor mye kjerring man er ...

(Men jeg er over 40 og førstegangsmor så jeg har vel ikke noe jeg skulle ha sagt i denne sammenheng)

Skrevet

26, har et barn på snart syv måneder.

Skrevet

Ja, jeg er enig i at det er mye tradisjonalisme og konservatisme her inne. Slutter ikke å overraskes over en del holdninger mht kjønnsroller f.eks. I forhold til dette føler jeg meg som en gammel hippiraddis på 38.

Skrevet

"Tradisjonalister"? He he, ja hvis du tror de fem årene mellom 25 og 30 utgjør så mye kommer du nok til å få deg en liten overraskelse ;-)

Og for å svare på spørsmålet ditt: nei, alle er ikke over 30, jeg er 29 og det er nok mange her som er yngre enn det.

Skrevet

Jeg er 16,forlovet og samboer med barnefar, har en sønn på snart 8 mnd:-) Bor i tønsberg.

Skrevet

Eldre? Som tilårskommen? I andre sammenhenger blir man vel ikke definert som eldre bare fordi man har passert 30? Er forresten enig med samuraibeibi i det meste. Bortsett fra at jeg er 37.

Skrevet

Ikke jeg=) Er 23 soon to be 24;)

Skrevet

Jeg synes det virker som om det stort sett er de unge mødrene her inne som sitter fastlåst i stereotype og gammeldagse kjønnsrollemønstre. Å være på dib er formeg litt som å ta en tidsmaskin tilbake til 50-tallet.

Selv er jeg 31.

Skrevet

Hvor har du det fra at det er så mange eldre tradisjonalister her? Det er jo dere unge som regjerer forumet! Og som sitter på hver deres tue og vet så innmari hva som er riktig...

Jeg anser meg selv om relativt ung, i hvertfall i faget, og blir sjokkert over hvor skråsikre de fleste (unge..) er her inne.

Skrevet

Fylte 30 i febr, gift, to ungar på 5 år 10mnd, og 9mnd. Bur på landet, men budde i by då vi fekk fyrstemann (då under utdanning). Adjunkt.

Konservativ, nasjonalromantikken er favorittperioden. Ungane får melding om å venta på ordet (teia når folk talar, men berre om det er viktige ting).

Greitt å ha grenser. Ungar som får gjera som dei vil, der liker eg ikkje foreldra dersom dei har lete det gå for langt.

Skrevet

Sjokkert over at andre vet mer enn deg?HAHA..

Skrevet

nei nei... sjokkert over hvor mange som VET hva som er sannheten. Jeg føler meg ydmyk nok Mulig du ikke vet hva det begrepet betyr?

Skrevet

Neida... Jeg skjønner hva du mener. Sånn at når noen spør om det KAN være det og det, så er det noen som er slik at de sier JA det er det, for det vet jeg? Eller?

Skrevet

Jeg er 37 år,har i motsetning til de fleste her,4 barn;-) og er fra Bergen!

Skrevet

Komatrollet, gjennomsnittlig alder for førstegangsfødende i Oslo er i allefall ikke 34 år..

Skrevet

Jeg er 36 og sigenerer Dunder så det dundrer. Har inntrykk av at de fleste her inne er temmelig unge mødre, som muligens er llitt utrygge på seg selv og derfor såkalt tradfisjonalister (selv om begrepet bør utdypes av HI).

Folk på min alder er ofte fødd på mme, har vært med på foreldrenes fester som barn, sittet verken forovervendt eller bakovervend - men UTEN biilbelte i bil, siden dette ikke var påbudt på den tiden, vi fikk grøt før vi var 4 mndr, osv, osv. Dermed har vi nok et litt mer avslappet og liberalt syn på både det ene og det andre. I tillegg vokste vi gjerne opp med 70-tallets feministmødre.

Skrevet

Hahaha, nå må jeg flire. "Tradfisjournalister"! PC'n min har av en eller annen grunn hengt seg opp på liten skrift, ser ikke hva jeg skriver - så trykkleifene yngler!

Kom borti anonymknappen, var ikke meningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...