Gå til innhold

Hva synes DU om abort?


Anbefalte innlegg

Skrevet

For eller i mot?

Hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er for.. For at alle kvinner skal kunne bestemme selv. Og det mener jeg fordi det ikke bestandig vil være like alright å skulle bære frem et barn. Kan eksempelvis nevne voldtektsofre.. Eller incestofre.

Skrevet

Jeg syns denne debatten hører til på kranglesiden.

Skrevet

Er ikke ute etter krangling i hele tatt..ALLE har rett på og ha sin mening...

Ingen som må ha rett eller galt...

Lurer bare på hva dere tenker om saken..

Skrevet

Jeg er for at vi skal ha det systemet som vi har idag,

Det er kvinnens valg og bør være kvinnens valg.

 

For min egen del ville jeg aldri ta det valget hvis det ikke sto om liv og helse.

Men det er meg, og jeg kunne bare leve med valget hvis det var slik.

 

Andre har sine grunner for valget og det skal de få lov til å ha.

Skrevet

Jeg tenker som så:

Nå etter jeg har fått barn selv,kunne jeg ALDRI i verden ha klart det! Jeg vet hva det vil si å ha barn,og når jeg ser gleden i hennes øyne skjønner jeg ikke at noen faktisk klarer å gjennomføre det! Når man ikke har barn fra før,vil jeg tro det er litt enklere. Da vet man rett og slett ikke hva man kunne hatt!

Dessuten har jeg sett denne skremselsvideon på nett og det er rett og slett et grusomt inngrep. Jeg mener at abortgrensen burde vært mye kortere,ikke lenger på vei enn 8 uker. 12 uker så er det faktisk et bittelite barn som bare skal bli større...

 

Skrevet

jeg er i mot. eller altså, slik jeg ser det nå vil jeg aldri kunne ta abort. uansett grunn. men jeg skjønner jo de som gjør det(type voldtektsoffere/veldig veldig unge folk). jeg er i mot abort om det er fordi 'det ikke passer nå' eller ungen har en eller annen sykdom eller lignende. abort er ikke et prevensjonsmiddel, det er en siste løsning spør du meg.

 

jeg synes også at grensa skulle vært litt tidligere. men så er det jo kanskje folk som ikke merker at de er gravide før det er for sent da...

Skrevet

For eller i mot? Hva er det for spørsmål? Det kommer selvsagt an på konteksten. Men for muligheten, obviously.

Skrevet

støtter alt som står i dette innlegget

Skrevet

Er for selvbestemt abort. Kan ikke gå 100 år tilbake i tid, der det var hobbyleger i illegale kjellerklinikker som tok abort. Synes heller ikke noen skal mene noe om min avgjørelse ang abort, uansett grunn. Det er ille nok å ta den avgjørelsen for seg selv, en må ikke trenge å forsvare valget sitt overfor noen som helst.

Skrevet

Det er noe enhver må bestemme selv !

Skrevet

Jeg syns abort må være opp til hver enkelt å avgjøre.

Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*2pp*
Skrevet

Jeg er helt for abort. Veldig for. Jeg er tilogmed for at de setter grensen til 16 uker. Alt eller ingenting.

Skrevet

Eg tykkjer at det er opp til kvar enkelt og deira situasjon.

 

Sjølv hadde eg ikkje klart å ta abort, men eg er for abort likevel.

Skrevet

For min del har det alltid vært uaktuelt.(hadde aldri kunne klart å gjenomført det, med mindre det var noe drastisk som lå til grunn) Men hva andre gjør er en deres sak... alle har rett til å ta den avgjørelsen de mener er best for seg selv. og det evt barnet.. Så lenge de ikke bruker det bevist som prevensjonsmiddel.. men for all del.. det blir deres sak.. Legger meg ikke bort i hva andre gjør. De har sikkert sine grunner:)

Skrevet

jeg vet sannelig ikke...

Kan ikke si at jeg liker det..Men er det voldtekt i bildet synes jeg det er helt greit ja..Eller at de finner noe VELDIG galt med barnet (sånn at barnet kommer til og lide masse i hverdagen) da er det også greit...

Men bare for at man ikke orker synes jeg det blir litt feil..

 

Vanskelig valg!!!! Men alle må finne det som er mest riktig for dem...

Skrevet

hvis du spør om jeg er for eller imot selvbestemt abort, så er jeg for, siden de som virkelig ønsker å ta abort, gjør det uansett hjelpemidler, og da kan både mors og barnets liv gå tapt.

 

men abort er en helt annen sak. syns det kommer veldig ann på situasjonen. noen situasjoner kan jeg forstå at folk velger abort, mens i andre syns jeg det er ubegripelig.. men sier aldri mitt syn til de som tar abort. vil aldri si til noen at de burde ta abort/beholde. syns det er noe enhver kvinne må finne ut av selv, enda så uenig jeg kan være, men sier ikke at jeg er uenig.

Skrevet

Vell...

 

Jeg trodde aldri at eg kunne gjøre noe sånt! Men når jeg ble svært uplanlagt gravid , fikk jeg panikk.. satt å gren å gren på sykehuset og sykesøsteren ville så vitt gi meg pillene.. men til slutt bare bestemte eg meg på impuls(syk i øyeblikket) og tok pillen.. da var der for sent..

 

tenker ofte på barnet mitt som aldri fikk en sjanse :s

H*n hadde vert nesten to måneder gammel no... er trist det er det.. Jeg er selv over 7 måneder på vei no... når jeg ble gravid IGJEN rett etter på

( på prevensjon begge gangene) Greidde jeg aldri gjøre det samme..

 

Jeg driver å later som inni hodet mitt at dette barnet som kommer er det andre barnet som jeg "fjernet" :(

 

jeg trodde aldri eg ville gjøre det men se hva jeg har gjort! så folk som skal ha meninger om ditt og datt bør nesten ha vert i situasjonen selv, for du aner ikke hvordan det er før du er der...

 

 

men er opptil hver og en hva de vil gjøre

 

Skrevet

Jeg er for selvbestemt abort! Det er og bør være kvinnens valg!

 

Når det gjelder meg selv, så kunne jeg nok ha tatt abort selv tidligere. I dag ville jeg ikke ha gjort det, men fordømmer ingen som tar det valget... så lenge det er det riktige valget for dem.

Skrevet

Enten er du helt for eller helt mot. Det går ikke an å skrive jeg er mot det, men, voldtekt bla bla. Emryo/foster dør jo på lik linje med ikke voldtekt osv.

Skrevet

hvorfor kan man ikke være imot noen situasjoner og for i andre?

er imot sitausjoner der moren tar abort, sidne hun har bestemt at hun ikke skal begynne å prøve før om 3 mnd. men kan skjønne at folk som fks risikerer å bli lam, dør, osv, hvis de ufører et svangerskap velger abort.

Skrevet

Imot.

Det kom som kasta på meg etter at jeg fikk barn selv. Føler så sterkt for alle disse små som ikke får en sjanse til å starte på livet engang.

Kjenner flere som har tatt abort, og alle har den samme grunnen. Det passer ikke.

 

Skrevet

Jeg er sterkt i mot abort. det er bare et valg for folk som ikke har respekt for andre mennesker. For uansett om det er et embryo, et foster så blir det eldre å blir faktisk til et menneske som alle her. Sykt å tenke på hvor mange barn som ikke får leve pga idioter som ikke tenker lenger en lillefingeren. Fy faen..

Skrevet

Uansett om du er et voldtekts offer å blir gravid så er det da ikke dette barnet sin feil, å det har på lik linje som alle andre rett til å leve. Bedre å adoptere det bort da en å drepe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...