Gå til innhold

Når pakker man bagen som skal være med til sykehuset?


villevilla

Anbefalte innlegg

Er 30 + 3, og begynner å grue meg litt til fødselen å tenker en del på det. Men så lurer jeg på når bagen man skal ha med seg burde være klart pakket? Å ikke minst hva skal den inneholde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, gå in på debatter/3 trim/ leta fram den som står om att männen var tvugna att pakka bagen så får du dig en god latter! Noen hade pakka ner ett kneip bröd och högklackade skor i all hast...hihi

Så det är nog bäst vi gör detta själv(!)

 

Är 30+2 idag, tänker jag packar om 2 veckor ca. Går tidigare födslar i släkten så risken är stor att det också gäller mig.

 

Har fått lite tips från väninnor vad som kan vara bra att ha med.

 

* Morgonrock

* Ammetopp

* Amme bh

* slippers(inneskor)

* Toalett väska med det du bruker till daglig

* en body och en mössa till bebyn+kosedyr

 

Säkert massa mer man kan tänka på :)

 

Glädjer mig till å pakka bagen jag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt og skrive liste over hva jeg skal ha med og hvilke klær osv, sånn at hvis man må reise i all hast så vet min samboer hva jeg vil ha med...

Men regner med og begynne og pakke sånn smått snart ja.... er i uke 32+2 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefreden for et tåpelig spørsmål!!! Hva med å bruke hue å tenke litt sjøl da kvinnfolk!!!

 

Det er ikke noe særlig annerledes enn når du pakker for å overnatte et hvilket som helst annet sted vel....

 

Og hvis du bekymrer deg så himla mye for den baggen så pakk den NÅ da vel.... Men du rekker helt sikkert å pakke den når du kjenner de første tegna på at noe er i gang. En fødsel går normalt sett ikke så fort at man ikke rekker å tenke først asså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud du som skrev anonym... Folk e forskjellig å lurer på forskjellige ting.. Skjærp dæ!!!!

 

Syns d e kjæmpe fint at folk stiller spm hær som de lurer på.. Så syns d va fint at Ønskerlitebarn med julispire:) spurte hær, når hun lurte på d..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi - *ler høyt*

Tror Anonym over her har en litt hormonell dag i dag - det kan vi vel alle ha når vi er gravide! Hun har hisset seg opp både på denne tråden, på tråden som heter "klær til julibabyene" og jeg mistenkter at det er hun som har gjort det veldig klart at det allerede er en tråd som er om temaet "Dere som skal ha jente i år... Hva skal hun hete?"

 

Morsomt å se så lett hormoner som slår ut i på den måten!

 

Ellers håper jeg vi kan (fortsette å) ha en god tone her inne! Ser på forum for 3.trimester at det er blitt mye hyggeligere der etter at man må signere med nicket sitt - kanskje en ulempe at man kan være Anonym her inne? Forøvrig så er sånne forum som dette til for at man skal kunne stille spørsmål, at man kan være litt "dum" og ikke ha svarene på alt og spørre andre i samme situasjon til råds! Så jeg syns ikke det var noe dumt spørsmål det over!

 

Sender et stoort smil - det er sommer og sol, trallala! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha ja jag måste säga mig enig! Så du som startade denna (kommer inte ihåg ditt nick :) Inte ta illa upp!

 

Kanske anonym själv ender upp med högklackade skor och kneip bröd...haha det hade varit humor!!!

 

Riktig god onsdags kväll, nu ska här bakas goda kakor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he ja må bare le av sånner hissigpropper.. Jeg tar meg lite nær av sånt. Liker dette forume veldig godt, mye pga at man kan spørre spørsmål man kanskje føler er litt "dumme", eller tåpelige som denne anonym har valgt å kalle det. Feigt å svare anonymt da om jeg skulle si noe om det.

 

Men men, takk for alle gode svar :)

 

He he også kneipbrød da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe:) jeg ville tatt med meg gode klær å gå i:)

- en joggebukse

- et par gode topper/ammetopper, kommer ann på hva du føler selv for:)

- lesestoff(eller noe å holde på med. tenker etter fødsel og på kveldene)

-mobil

-kamera

- lader

- noe godt du liker å spise( som frukt eller noe snacks)

- et antrekk til du reiser hjem fra fødestuen

- toalettsaker

-stellebagen til vongen med div utstyrt til babyen.

 

men jeg lurer på også en ting.. er det lurt å ta med barnevongen i bilen? eller er ikke det noe vits?

 

lykke til:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe må le litt jeg også :)

 

Er enige at vi må ha en god tone her inne :)

Føler jeg også kan komme med "dumme" spørsmål her inne... er trygt liksom så tusen takk for det jenter :D

 

Har også lurt på når baggen skal være klar.. har liksom ikke verdens mest logisktenkende mann :P Stakkar hehe

 

Men lurt å ha listen klar ja, slik at vist det skjer i all hast vet han va han skal pakke . Men liker å ha aaaalt klart så skal nok pakke den i de nærmeste dagene :)

 

Det er vel ikke nødvendig med vogn vist du blir hentet på sykehuset og så at dere bare skal hjem igjen... Kan jo ta den med for sikkerhetsskyld men ser ikke noe vits i det.. Gjør det du føler er tryggest og best :) Det viktigste er vel bilsete ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt nettopp og tenkte på det samme selv.... er vel i uke 31 mener jeg så tror jeg skal pakke snart jeg også.

Husker ikke helt hva jeg hadde med sist men vet i alle fall at jeg angret fælt på at jeg ikke tok med noen stylingprodukter og sminke for etter mange mange timer med rier og pressing fikk jeg dusinvis med kviser og røde prikker i ansiktet - det var ikke lekkert og jeg følte meg som en "slask"

Eller skal jeg ta med:

- et reise-hjemantrekk til babyen

- topper og bh-er (ta med mer enn en bh i tilfelle du skulle lekke)

- en mørk joggebukse (blødde veldig mye sist så redd det skal gå gjennom bleiene)

- tøfler e.l

- myke, behagelige og store truser (engangstrusene du får på sykehuset er ikke lekre (men ja de er praktiske)

- toilettmappe

- tror faktisk jeg skal ta med IPOD-en denne gangen. Havnet på 4-mannsrom sist og med tre ukjente nybakte mammaer med 3 babyer som er våkne til forskjellige tider og med forskjellige lyder er det kjekt med litt "avslappings"-musikk

- brystvortesalve (husker jo ikke hva den het..... gul tube og var gull verdt sist gang)

- egen drikkeflaske

nå kommer jeg ikke på mer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 35 (uke 36 i morgen), og når jeg ser hva dere andre skriver her inne, så burde jeg vel ha pakket allerede, he he. Men neida, he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Leser i ulike bøker at det er lurt å pakke bagen i uke 33.

Så da tenker jeg jeg gjør det :)

Da har jeg da alt klart om det skulle skje tidlig...

Husk helsekort for gravide!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har skrevet liste jeg..... Har historie med å føde litt før og da er det greit å kunne gi lista til pappaen eller for å huske å få med alt.... :P

Er i uke 33 så jeg regner med at jeg bør begynne å finne litt fram snart.

 

Lista mi: Kamera m/lader & minnekort!! Hårbørste, massasjeolje til fødselen, shampo/balsam(vet ikke om sykehuset har det), lotion, lipsyl (for tørr sykehusluft), t-shirt evt annen "lett topp", penn og papir, bok, musikk (for avslappning etter og kanskje under fødsel), ammeinnlegg i ull (setter seg ikke fast) og papir (lekker ved amming), telekort(?), mobil m/lader, toalettsaker, innesko, sminke, mat til far og evt "spesiell mat" til mor samt sjokolade/annen "energimat", ammebh og behagelige klær (evt også morgenkåpe, men tror jeg lar den bli hjemme). + Helsekort for gravide.

Kanskje albueskjell også?!

 

Babytøy for hjemreisen skal pappaen få sørge for. :)

 

Når det gjelder vogn så er det vel like greit å la den stå hjemme å vente. La pappaen ta den med om dere skal gå hjem. På sykehuset er det for lite plass til vogn.:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har litt tid enda til å pakke baggen, er i uke 31 nå. Men tenkte jeg skulle begynne sån smått snart da. Stoler ikke på å bare ha en liste, liggende så BF kan pakke hehe om det skjer før tiden, da blir den ganske så forkortet tror jeg hehe. Og meg selv er ikke til å stole på når jeg er i farten.. så jeg syntes det heller er bedre å vere tidlig ute enn, å vere forsent ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 34 og burde kanskje tenke på å pakke bagen snart ja... Synes jo det var kjekt sist at den sto klar siden vi reiste til sykehuset midt på natta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig!!! Tror du er like uvitende som du påstår andre er!! Har du virkelig svar på alt i verden eller bare liker du å tro det? Jeg fødte selv en gutt på 1 time og 20 min, og turen til sykehuset tok 20 minutter!!! Prøv å pakk en bag mens det står på du tøffen, så pakker vi andre den klar 2-3 uker før;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det innlegget om min fødsel på 1 time og 20 minutter var forresten myntet på en hissig anonym, sånn at det er sagt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 34, har ikke pakket den enda, men tenkte jeg skulle gjøre det snart.. bor 2 min fra sykehuset så det er jo ikke krise om jeg glemmer noe heller..

 

men tror ikke jeg hadde giddet å ta med vogn til du som lurte på det.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 34 og skal pakke om et par uekr tenkte jeg. Skal flytte inn ni ny leil. på søndag, så når vi har komemt i orden der og ting er på plass i skuffer og skap skal den pakkes og settes i gange. Bedre føre var enn etter snar ;-) Orker ikke tanken på å komem til Bærum med en koffert med lite ammevenlige singleter, trange jeans og en kassegitar.

 

Jeg skal i hvertfall pakke med

gode mamma-joggebuksa mi og en løs og digg bukse til,

gode lange singleter,

amme-BH og ammeinnlegg

ordentlige truser (hørt at stringen bør få hvile i noen uker ;-P)

Gode innesko

Smokk og klær til vesenet

Toalettsaker

Sokker, boxer og t-skjorte til sambo,kan hende det tar tid :-)

Lesestoff til meg selv og sambo

En pen haug capri sonne (liker ikke saft, og det blir man ofte dyttet full av på sykehuset..)

Sikkert mer, men kommer ikke pånoe i farta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmor anbefalte å vente med å begynne å bruke smokk til ammingen var godt etablert sånn at baby får riktig sugeteknikk. Men det var opp til hver enkelt da sa ho.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...