LilleVilleVilja Skrevet 13. mai 2008 #26 Skrevet 13. mai 2008 Jeg og har hest, en dansk varmblods Men har ikke hatt nok tid til å trene ham etter jenta mi kom, så har lånt ham bort for en periode Prøvde i 4 mnd, før jeg innså at det blir lenge til jeg har nok tid. Selv om samboeren var aldri så hjelpsom... Hoppet og red som vanlig til 4--5 mnd ut i svangerskapet, men var selvsagt ekstra forsiktig. Gleder meg til å ta med jenta å ri når hun blir eldre (og jeg har hentet tilbake hesten min)!
Mojo med trollungen Skrevet 13. mai 2008 #27 Skrevet 13. mai 2008 Hei hei gifteklar, selvfølgelig er det hestejenter her Er 22 nå og drevet aktivt med hest i 15-16 år, mest innenfor dressur men også noe sprang. Aldri hatt egen hest, men trent andres, ridd inn et par kalde travere og div Herlig med hest, trente å red frem til 5 månder, men da kom magen gitt hehe.. tulla er 5 uker men måtte gi opp trener "jobben" da tiden er ganske knapp. Gleder meg til en tur i sommer når tulla er litt eldre å tar flaske En gang i fremtiden har gubben lovet at vi skal ta oss råd til hest, siden han også er litt gira på å ri blir det da en rolig snill litt eldre tur og familiehest
Monajenten Skrevet 13. mai 2008 #28 Skrevet 13. mai 2008 Da må jeg spørre dere hestejenter: Jeg har alltid vært så glad i fjordinger, er det barnevennlige hester? Og så lurer jeg på? Går det an å begynne på ridekurs når man er voksen? Jeg har plutselig fått så lyst til å begynne å ri, men føler meg litt "dum".
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 13. mai 2008 #29 Skrevet 13. mai 2008 Alle hester kan være barnehester:) hehe:) En fjording er som oftest ganske traust og snill:) Min erfaring med Fjording er at de er fryktelig sta.. hehe:) Selvfølgelig kan du ta ridekurs som voksen:) Mange som gjør det, og det er slettes ikke dumt:)
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #30 Skrevet 13. mai 2008 ja,fjordinger er typisk barnehester men de er GRUSOMT sta!! har hatt noen av de stabeista på ridekurs og det skal mye for å knekke dem. Islandshester er også veldig robuste og snille (og ikke så STORE).
mamma-til-4 Skrevet 13. mai 2008 #31 Skrevet 13. mai 2008 Jeg har både-og erfaringer med fjordin. Har hatt et par på stallen som du kunne fått gratis av meg (les:vil ikke ha de på stallen) Men så har jeg hatt et par som har gått LA dressur og sprang. Supre hester. Selv synes jeg ikke fjording er en typisk barnehest, da de er fryktelig sterke.Men det kommer jo også ann på alderen på barnet da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå