gifteklar gravid og kvalm Skrevet 13. mai 2008 #1 Skrevet 13. mai 2008 hvordan syns dere det går å kombinere hest og barn da??
Zitro Skrevet 13. mai 2008 #2 Skrevet 13. mai 2008 Litt vanskelig når ungen er så liten som minste min nå... 12 uker. Men jeg har fått ridd en tur etter fødselen. Jenta mi tar ikke flaske så jeg får ikke vært borte lenge av gangen og når jeg skal i stallen så går det fort 3 timer da... Etter å ha født førstemann så begynte jeg aktivt med hest igjen når han var ca 1,5 år. Og når jeg nå skulle a nr 2 så ridde jeg frem til uke 27 i svangerskapet.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. mai 2008 blir lettere når de blir eldre da snuppa her elsker å være med i stallen og hjelpe til med alt og få lov å ri litt, hun er 4. Husker det var styr med baby og treninger ja, godt at pappan stilte opp og ville være med så babyen var i nærheten er kos med hest sammen med barna også da
Zitro Skrevet 13. mai 2008 #4 Skrevet 13. mai 2008 Ja, gutten min begynte å ri rett før han var 2 år. Satt selfølgelig sammens med han på hesten, og han ELSKET det! Var ikke redd for noe, kunne ri i både trav og gallop. Nå har han desverre blitt allergisk for hest så nå får han bare en sjelden gang være med meg... :-(
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2008 så leit at han ble allergisk da har tenkt å kjøpe sånn sal til å ha bakpå salen min slik at snuppa kan være med mer på tur nå
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #6 Skrevet 13. mai 2008 Jeg sluttet å ri med en gang jeg skjønte jeg var gravid begge gangene, men fortsatte å kjøre. Jeg ble sparket i lysken da jeg var 22 uker på vei, og da jobbet jeg ikke i stallen mer fram til fødsel. Jeg ble redd hestene. Etter fødsel var alt normalt igjen, og jeg var igang i stallen noen dager etter. Jeg synes det er et stressmoment å ha med seg barna i stallen, men nå er det jo løpshester vi har, så det er ikke veldig barnevennlig i stallen. Har hatt han eldste på ponniridning, men han var ikke veldig intressert. Han har vært mye med i stallen, men sitter mest på kontoret og tegner eller leker med andre ting.
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. mai 2008 greit å være forsiktig når man er gravid ja, syns ikke noe om å ri eller utsette seg for ting man ikke er helt trygg på at går bra da... er helt klart at det blir veldig forskjell på hva slags hester man har på stallen o.l. i forhold til barna, er ikke alle hestene hos oss snuppa får være i nærheten av heller og hun får jo aldri lov å være med hestene uten at vi har regler rundt dette
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #8 Skrevet 13. mai 2008 Det er utrolig hvor mye hester forstår og når det gjelder barn, for de værste hingstene blir helt rolige når det kommer barn inn i stallen. Da senker de hodet og vier hele oppmerksomheten mot barnet. Da sønnen min var to-tre år, var han ofte med meg når jeg fora, og da var det en hingst der han alltid gikk inn til og de koste lenge, de hadde et helt spesielt forhold. Han husker faktisk den hesten enda, selvom den dro da han bare var tre år. Synes det er bra at barn lærer verdien om å ta seg av dyr fra de er små
Zitro Skrevet 13. mai 2008 #10 Skrevet 13. mai 2008 Kaldblods her i gården... Ikke min da, bare trener den.. (traver)
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. mai 2008 er hingsten på gården her jeg stoler mest på i forhold til snuppa. han blir en helt annen når hun er i nærheten. hun kan klappe han i øynene med polvotter når hun gir nattakos og han senker hodet og kommer alltid bort når hun roper på han er så deilig å se hvordan dyrene skjønner at små barn trenger å føle seg trygge med dem vi har dølahester
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #12 Skrevet 13. mai 2008 Trener travere jeg og. Kaldblods og varmblods. Liker varmblods best da:)
Zitro Skrevet 13. mai 2008 #13 Skrevet 13. mai 2008 He, he... jeg er kaldblods fan! Men trente både kalde og varme før da...
mamma-til-4 Skrevet 13. mai 2008 #14 Skrevet 13. mai 2008 Hei! Klart det er hestefolk her:) For en stund siden var det en tråd som rundet 100 innlegg om hest her,så det er faktisk en del hestefolk eller tidligere hestefolk som savner det og drive med hest. Selv har det blitt mindre hest på meg,men klarer ikke legge det bort,så til høsten skal jeg begynne å ri masse og instruere litt igjen sånn for å komme tilbake til det gamle liksom. Her har jeg vel holdt på med det meste av hest,men dog dressur er det som har stått meg nærmest i de fleste årene. Her er de to eldste med i stallen og skal alle være med så må pappan være med og holde styr på de to små,for hvis ikke får jeg ikke gjort noen ting:)
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #15 Skrevet 13. mai 2008 Dressur er veldig fasinerende. Jeg kunne ønske jeg hadde bedre tid og kunne ridd mer på traverene. Dressur bygger opp mange viktige muskelgrupper. Men det er dette med tid:) Er glad om jeg får tatt meg en tur en gang i blandt.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 13. mai 2008 #16 Skrevet 13. mai 2008 Hestejente her også ja:) Jeg har en dølahest, og får snart en Islandsåring:) Gleeder meg ja:)
mamma-til-4 Skrevet 13. mai 2008 #17 Skrevet 13. mai 2008 Ja,tiden strekker ofte ikke til når det kommer til fritid....vi planlegger nå og flytte nærmere ridesenteret jeg har holdt til på i 19 år,så da blir det lettere for meg:) Har ei venninde som har traver...hun har drevet og ridd dressur i noen mnd nå og hesten har gått sitt første løp etter en pause og gikk ganske så mye bedre.....
gifteklar gravid og kvalm Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #18 Skrevet 13. mai 2008 koselig med døl da blir nok moro med unghest også. Hvor gammel er dølen da?
kua kalva,drektig igjen Skrevet 13. mai 2008 #19 Skrevet 13. mai 2008 hestejente her å!!! har akkorat nå bare en nordlandshoppe, og en shettishoppe til datteren min, hun elsker og få være med i stallen, men siden jeg er gravid nå er det lite ridning, gleder meg til høsten så man får staret igjen:)
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #20 Skrevet 13. mai 2008 har vært ridelærer da vi kun hadde eldste og var mye i stallen da pappaen tok henne de koste seg sammen ilag de! nå er minsta 5 uker og jeg har fått ridd littegranne drevet med hest siden jeg var 4 og skal IKKE kutte det ut nei. har ingen hester selv (for dyrt) men kan ri gratis når jeg vil oppe på rideskolen jeg instruerte
mamma-til-4 Skrevet 13. mai 2008 #21 Skrevet 13. mai 2008 Hehe....hørtes kjent ut det ja:) Kjekt å kunne ha fri tilgang til hest:) Selv har jeg fått ja,til å kjøpe hest av mannen....men det var da det å være realistisk ang hva slags hest da.Kunne jo tenkt meg en skikkelig dressurhest,men det krever jo noe mere tid enn hva jeg har....enda ivertfall. Så da venter jeg litt og ser ann hvordan tiden strekker til etterhvert.
Melkedrøm Skrevet 13. mai 2008 #22 Skrevet 13. mai 2008 Hestedilla her også Jeg rakk heldigvis å lære opp samboeren til det meste av stell og håndtering før jeg ble gravid.. Han var helt blank med hest før vi ble sammen- nå har han blitt bitt av basillen han også heldigvis. Hadde jeg ikke fått hjelp av hann hadde jeg nok ikke kunne hatt hest, for vesla tar jammen mye tid hehe. Pleier å ha henne med meg i stallen, og hun ligger som regel å sover mens jeg driver med hestene. Har ei fjordings åringshoppe, og ei drektig frieser hoppe.Vi har 20 mål med tomt som vi driver å gjør klart så vi kan bygge hus og ha hest på, så det er egentlig for liten tid:( Har lagt ut fjordingen for salg nå, SÅ HVIS NOEN ER INTR I Å KJØPE EI KJEMPEFLOTT OG KJEMPESNILL ÅRINGSHOPPE MÅ DERE GI BESKJED
Gjest Skrevet 13. mai 2008 #23 Skrevet 13. mai 2008 ja,jeg har egentlig fått lov til å kjøpe meg hest jeg og men så var det penger da dressur krever enormt mye tid og krefter! Kunne tenkt meg en kombihest , hehe Har lyst på en islending men så har jeg lyst til å gjennopta dressur jeg og.. men er så mange år siden jeg drev aktivt med det at det faktisk har gått i "glemmeboka" . ikke har jeg særlig råd til å leie inn dressurtrener så da blir det vel mest turhest. håper jeg får råd til det en gang i livet )
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 13. mai 2008 #24 Skrevet 13. mai 2008 gifteklar: Ja, de er kjempe herlige:) Dølen min er 9 år gammel:) Blir spennede med unghest ja.. hehe:) Kan by på noen utfordringer det... hehe:)
EierIkkeFantasi Skrevet 13. mai 2008 #25 Skrevet 13. mai 2008 hestedilla her og =) har hatt varmblods å mini shettis..men det ble dårlig med penger så ble jeg gravid,savner det maaasse!! men har ingen stall å gå til i nærheten her drømmen er hus med stor tomt å stall da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå