Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #1 Skrevet 9. mai 2008 Fikk ikke jobben jeg hadde søkt på. Grunn: Jeg hadde ikke det riktige utseendet. Tenkte de hadde ansatt noen andre, men idag søkte de på nytt etter folk på den plassen.
*ale* Skrevet 9. mai 2008 #2 Skrevet 9. mai 2008 Jeg har ansatt flere som ikke er direkte vakre, så ja...
Dunder Skrevet 9. mai 2008 #3 Skrevet 9. mai 2008 Hva slags jobb var dette? Jeg ville ikke ansatt en stygg fotmodell..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #5 Skrevet 9. mai 2008 Syns det var en forferdelig grunn for at du ikke ble ansatt. Det at du ikke hadde det riktige utseende, trenger ikke være at du er stygg. Jeg tror ikke du er stygg. Kanksje annerledes enn det mange ser på som idealet, som f.eks vakre modeller. Men også de ser helt ut som vanlige mennesker når de ikke blir stylet opp.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #6 Skrevet 9. mai 2008 Man kan også få vakre bilder selv om en tar bilde av noen som er "stygg" Er fotografen flink så klarer han det. Samfunnet er slik at de vil ha pene modeller. Jeg tror ikke det er så mange som er så stygge at de ikke kunne vært en flott modell. Man må også kunne se det vakre i det stygge. Utstråling, livsglede.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #7 Skrevet 9. mai 2008 Jeg tror det må være noe med arbeidsgiveren. Det at en er pen for en slik jobb er ikke det viktigste. Jeg har sett pene som gjør en dårlig jobb. Det gjør meg ingen ting om personen er "stygg" som skal ekspedere meg, så lenge den gjør en god jobb, og er vennlig
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #8 Skrevet 9. mai 2008 Synd du ikke fikk jobben. Syns det er helt andre kvaliteter som er viktigere
Dunder Skrevet 9. mai 2008 #9 Skrevet 9. mai 2008 Hmmm.. Må bare spørre: Ser du veldig "sjuskete" ut? Er eneste grunnen jeg kan forstå atd et er lov å la være å ansette deg i kasse på Kiwi. Selve utseendet ditt kan man ikke diskriminere deg på, men dersom du f.eks. har dårlig personlig hygiene så er jo det noe du kan gjøre noe med.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #10 Skrevet 9. mai 2008 hvilken jobb var det da? siden de er så opphengt i utseende? Synes det hørtes vel diskriminerede ut jeg da..
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #11 Skrevet 9. mai 2008 Haha! Har du sett pene som gjør en dårlig jobb! Anonym 12:09, du tar livet av meg her! *ler så jeg griner* *hikst* *hikst*
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #12 Skrevet 9. mai 2008 eg jobbe på kiwi, å kan kje sei at eg e verdens finaste! ikkje dei andre som jobber der heller.. men veit om ein som ikkje ble ansatt fordi han hadde langt svart hår å var sånn "satanist", eller såg ut som en... hadde vert greit nok om da var ein fotojobb liksom.. di kunne nå sakt nåke anna enn at du ikkje hadde utseende, da syns eg va styggt!!!
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #13 Skrevet 9. mai 2008 Feil utseende til å sitte i kasse på Kiwi?? Unnskyld meg, men det hørtes helt sykt ut - hvor lett tror den tosken det er å få dyktige folk til å ta tilsvarende jobber om dagen? Alle dagligvarekjeder, kiosker, bensinstasjoner og klesbutikker skriker jo etter folk, også skal du ikke bli ansatt fordi du ikke "passer inn i profilen"? Jeg kan bare tenke meg noen få ting innen denne sjangeren som kan være en plausibel grunn for å ikke gi deg jobb - dårlig hygiene, evt. ser ut som man har dårlig hygiene (sjuskete klær, fett hår, skitne negler) - synlige piercinger eller tatoveringer - typisk subkulturelle (goth, ounk, emo osv.) uttrykk som kan virke støtende på sarte sjeler
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #14 Skrevet 9. mai 2008 Har ei "vandrerhistorie" fra en kjent kleskjede her hvor jeg bor. Men det er en vandrerhistorie, eller rykter da, så jeg tørr ikke garantere at det er riktig. Ei jente som (visstnok) var ei helt vanlig jente, ikke kjempepen men helt normal, søkte jobb i denne klesforetningen. Hun var til intervju. Etter ei stund fikk hun avslag i posten. Med avslaget lå en "gul lapp" hvor det sto noe sånnt som: "For tykk, passer ikke til denne jobben". Vær forsiktig med gule lapper, de klistrer seg fort fast steder de ikke burde være. Hihi. Synes det virker helt idiotisk. Så sant du ikke ser "sjuskete" ut da, som noen her påpeker.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #15 Skrevet 9. mai 2008 For å si det sånn, jeg vill ikke ansatt en feit og kvisete person i en hudpleieklinikk. Eller som fotomodell. Men på KIWI?! Herremoses da!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #16 Skrevet 9. mai 2008 Går det virkelig an? Kan jeg spørre hvordan du ser ut? Hvis du har fett hår, ser skikkelig sjuskete ut, kommer på intervju i skitne treningsbukser, ikke dusja på 100 dager eller noe sånt så skjønner jeg det faktisk. Skal jo være litt akseptabel på jobben, og det er en "norm" at man er presentabel på intervju. Men hvis du er normal eller mindre pen, er ikke det grunn nok til å ikke få jobben. Dessuten vet jeg ikke om jeg tror på dette her. Noen som ansetter folk hadde vel aldri kommet med den svake unnskyldningen, som dessuten kan få konsekvenser for diskriminering hvis du vil gå videre med det!
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #17 Skrevet 9. mai 2008 HI her. Ringte idag for å få en bedre forklaring på hvorfor jeg ikke fikk jobben. Grunnen var at jeg er overvektig. (80 kg, 155 høy). Så jeg vet ikke om jeg hadde hatt lyst til å jobbe for dem likevel. Har søkt på andre jobber.
Gjest Skrevet 9. mai 2008 #18 Skrevet 9. mai 2008 Det kommer selvsagt helt an på jobben. I noen yrker må man se bra ut..
Dunder Skrevet 9. mai 2008 #19 Skrevet 9. mai 2008 Sa de det? at det var fordi du er overvektig? I såfall ville jegringt tusentipset i Dagbladet. Da kan du tjene noen gryn på dette..
Northernlights Skrevet 9. mai 2008 #20 Skrevet 9. mai 2008 Da hadde jeg faktisk gått til høyeste topp med en klage- Det var et helt urimelig avslag,og jeg har vanskelig for å tro det var så enkelt. Har du fks noe på rullebladet?
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #22 Skrevet 9. mai 2008 Er det mulig? ring se og hør! 40 000 kr rett i lomma for noe slikt tipper jeg! Fin dagslønn det
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #23 Skrevet 9. mai 2008 Nei, ikke no rulleblad. Han sa det heller ikke direkte, at det var vekta, sitter her og lurer på om jeg har misforstått. Kan det ha vært at han mente "størrelsen" på arbeidserfaringen min? Jeg hørte bare størrelse, og regnet med det. Men jeg har jo ikke noe arbeidserfaring, så kanskje? Ble bare så satt ut av at han søkte etter nye ansatte når jeg tror jeg er fullt i stand til å utføre jobben. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #24 Skrevet 9. mai 2008 Man trenger da ikke være stygg om man har ekstra kilo å lesse rundt med??? ring og klag. Skriv brev til dem. Jeg har meldt fra om denne linken til dem her: kiwi.no
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #25 Skrevet 9. mai 2008 Jeg har sagt fra til kiwikjeden nå.Så får vi se. Jeg er ikke HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå