Gå til innhold

Amming gjør barna intelligente;0)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror nok det er sånn at de som ikke ammer skulle ønske det var sidestilt. Man vil jo det beste for barnet sitt, ikke sant, og det er jo ikke noe gøy å ikke amme, når det påstås at det er best. Og når det da kommer opp flere og flere grunner til at man burde amme, så blir det jo enda verre. Sånn føler jeg det i alle fall. Jeg er lei meg for at jeg ikke ammer, men jeg syns det er helt greit at folk her inne snakker om det positive med amming.

Likevel er jeg litt skeptisk til sånn forskning, fordi det er umulig å egentlig finne ut av. Ingen barn har alle de samme forutsetningene, så det blir veldig vanskelig å måle iqen dems bare basert på ammet/ikke ammet..

Tror det er mange ikke ammere som reagerer fordi det er en del her inne som får dem til å føle seg som dårligere mødre, kanskje på grunn av lite gjennomtenkte kommentarer nå og da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morsmelk er det aller beste ja. Dessverre måtte jeg gi opp nå som gutten min passerte 4 mnd i går. Synes det var kjempeleit for alt gikk så fint...men jeg har hvertfall vært flink i 4 mnd..

Skrevet

8 poeng er ikke mye nei, tatt i betraktning at ett standardavvik er i hvertfall 15 poeng, men likevel spennende at de kan vise en signifikant forskjell da. Kanskje noe morsmelkerstatningsprodusentene burde ta til seg?

Skrevet

Jeg kom til å tenke på en ting. Siden undersøkelsen er britisk, og der har de ikke så lang permisjonstid (mener jeg å ha hørt..) Det kan ikke også ha noe med at barna tidligere må være mye borte fra moren sin da? Mens de som har mer penger har råd til å ha ulønnet permisjon eller noe sånt lenger..?

Skrevet

Hipp hurra, bryst er best:-0!

Hilsen en som fortsatt ammer sin 21-mnd gamle lille-snuppe, og gjør det med glede!

Skrevet

Ogjeg ble bare ammet i et par mnd haha.D

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Nå var mitt innlegg mest humoristisk myntet da, men det var visst bare jeg som tok den. Sikkert fordi jeg ikke ble ammet, og har dårlig humor (haha, jeg bare tuller - IGJEN=) )

Skrevet

;)

Tviler på at en lege ikke kjenner til innholdet av gunstige fettsyrer i morsmelk (hun refererer jo til tran...). Har dessuten vondt for å tro at en lege bruker jeg-ble-ikke-ammet-og-se-så-glup-jeg-er-argument ;) De har lest nok om forskning til å ikke generalisere ut fra ett tilfelle (eller to, det gjalt jo mannen også).

Skrevet

Jeg skjønte ihvertfall humorn, Rebel:0)

Og hadde ikke ment å skape noen amper stemning med innlegget. Men alle som ammer (og gjerne leenge) vet jo at det er mye og hardt arbeid bak. Og da er det jo ekstra superdupert å se slike undersøkelser:0)

....uten at andre som IKKE ammer trenger å føle seg nedfor av den grunn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...