Gå til innhold

Sliter så med å finne vogn :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde vi hadde bestemt oss, men neida...

Liker godt Emmaljunga, men vil ha svingbare hjul. Cangaroo virket fin helt til jeg leste at sittedelen ikke kan snus. Stort minus.

City Cerox 360 er en favoritt, men synes den er mindre pen som sportsvogn. Stor og klumpete liksom. Og er de små hjulene noe bra på snø og slaps?

Quinny vognene har jeg hørt mye dritt om, selv om de er pene å se til.

Easywalker Sky virker så puslete..

Teutonia Spirit S3 har jeg også hørt mye negativt om.

Hva har dere valgt? Synes det er fint med Emma-vognene som veier ganske lite. Synes dere de ser klumpete ut som sportvogn?

Ikke helt dagen min i dag kanskje..hehe

Hilsen ambivalent kresen kjerring ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenge leve ambivalensen!!!

Jeg digger emmaljunga vognene og synes de er kjempetøffe som sportsvogn!! Har bestilt city cross med hardbag oppi sportsdelen, i svart m/ carbon sport eller noe sånnt. Smak og behag, men jeg synes ALT var bra med den vogna, så bryr jeg meg ikke om hva andre mener. Jeg har bestemt meg for å like den samma åkke;-) (å sambo må bare henge på...)

Skrevet

Det er nok ikke så mye hjelp i meg, for jeg er impuls-shopper! :) Så en vogn jeg likte på salg, og kjøpte den etter fem minutter. Brio kombi - stor og tung, men fin på vinterføre, håper jeg. Svingbare hjul er jo håpløst på hålka i Nordland! Ser for meg at jeg kjøper en billigere sportsvogn med barnet fram til neste sommer, da har jeg to sportsvogner, noe som kan være greit. Brio sin vogn er visst super på lange turer, og da kan jeg ha en lettere og mindre vogn til småturer.

Skrevet

Vi har kjøpt Spirit s3 etter å ha falt for den vogna med engagn, vi undersøkte en del, lagt ut mange innlegg her, prata med mange som ahr den, lest på barnevognguiden osv så likte vi den bare mer og mer og endte derfor opp med å kjøpe den på lilleprinsen. trur vi vil bli veldig fornøyd hvertfall. lykke til med valg av vogn!!

Skrevet

juliprinsesse i magen: kan jeg spørre om noe ang vogna deres? Min mann (og jeg og forsåvidt) liker den vogna veldig godt, men ei venninne har den og klager over bråkete kalesje (dattera våkner av den) og veldig harde hjul. Men kan hende de har utbedret den, vogna deres er nesten 2 år gammel. Har du merket noe til det? Kanskje vanskelig hvis du ikke har tatt den i bruk enda..Kan du legge ryggen helt ned i sittedelen?

Skrevet

Kalesjen bråker ikke i det hele tatt, og det med hjulene tenkte vi litt på å men kan ikke si at vi syns de har virket harde. det har jeg å lest på andre sine komentarer her inne at de ikke er... og ja du kan legge ryggen helt ned i sittedelen. vi fant ikke noe negativt med vogna hvertfall, stoppa faktisk et par på sandvika senteret som hadde den vogna for å spørre de!! hehe. de anbefalt den og hun hadde 3 venninner som også hadde den og likte den veldig godt og ingen av de kunne tenke seg å bytte den ut. Vi tenkte til slutt sånn som at vi har ingen erfaring da vi ikke har noen barn, så vi går for denne vogna så får vi jo heller selge den da om det skulle være noe. den er i hvertfall veldig enkel å manøvrer og du kan snu sittedelen, det var viktig for meg

Skrevet

Den høres veldig bra ut. Og som min kloke mann sier: man må bare velge en vogn! :) Hehe. Kjempelett liksom.

Skrevet

Nei det er ikke lett i det hele tatt!!! det er en jungel der ute. vi ville ha med 3 hjul vi da for de er så enkle å manøvrere og den vogna er jo veldig lekker da! syns hvertfall vi. sambo er også veldig opptatt av at det er den vogna med kulest felger... hehe mannegreie..

Skrevet

Denne i magen er min 4. så jeg har vært igjennom en del vogner opp igjennom, og jeg har omtrent bestandig funnet noe jeg ikke har vært fornøyd med med mine vogner, (noe man oppdager etter å ha brukt dem litt.) INNTIL jeg kjøpte en Teutonia Mistral. For en god vogn! Lett å trille, vendbar (håndtaket vippes over,) stødig, holder seg fin i farge etc, bråker ikke og er romslig også med vinterpose i... og kan brukes lenge både med bag og uten. Gode hjul og. Yngste brukte softbagen i den til hun var oppunder året, og enda var det god plass til henne, men da syntes jeg hun ble for stor til å ligge i bag for å si det sånn. Så den vil jeg faktisk anbefale deg på det varmeste- for første gang skal jeg bruke en vogn til to barn og det blir den. :) Det er en firehjuling, da, så hvis du gjerne vil ha 3-hjuling blir det jo ikke en sånn..

Av vogner jeg har dårligst erfaringer fra kan jeg nevne:

Quinny Speedi XL- denne vogna er IKKE stødig!!- den vipper veldig lett bakover når ungen blir noen mnd gammel og du har ryggen helt i liggestilling- veldig lavt vippepunkt på den. Og tung og klumpete og veldig smal om du skal ha vinterpose etc i den.

Easy Walker sky- god å trille i skog og mark, men uhåndterlig. Og er du innom en butikk med den kommer du sjelden gjennom annet enn handicap-kassene (og ikke alle butikker har handicap/rullestolkasse engang, ogda står du fast, for vogna er for bred..) Og den er altfor stor å bruke før ungen er ihvertfall et år gammel, samt at du ikke får full sittestilling i den.

Også har jeg hatt en Janè Carrera Pro- god plass i den, ,men fæl å trille (men den er kun til asfaltbruk/kjøpesenterbruk da den har små hjul osv.)

Skrevet

Kan forøvrig også anbefale TFK- jeg har også en joggster twist som jeg er veldig fornøyd med, men den har jeg bare med sportsvogndel, så jeg vet ikke hvordan den er med bag, men har hørt bagen skal være romslig. Er ihvertfall en veldig god vogn å trille. Vi bruker den på turer i skogen og den fjærer fint og hun sitter bra i den (hun er 2.) Fotbrettet er også regulerbart i motsetning på easy walker sky vognen, og sittestillingen bedre enn i e.w, så TFK kan du bruke tidligere som sportsdel.

Skrevet

Jeg har ikke hørt noe negativt om Teutonia s3 - så det er den vi velger :)

Skrevet

Sliter vi også.Jeg bestemmer meg for en hele tiden,men så finner jeg noe jeg ikke liker ved den.

Akkurat nå er jeg innstilt på Teutonia Fun.

Får se om det blir den vi ender opp med.

Har fortsatt 98 dager å gå på;-)

Skrevet

Kan jeg spørre hva negativt du har hørt om Teutonia Spirit? Dette er nemlig vognen vi har bestemt oss for - og nå ble jeg ganske nysgjerrig :)

Skrevet

Skrev det i et innlegg over. Jeg husker faktisk ikke helt hvem av venninnene mine som er misfornøyd med hva (hehe) men TROR at hun som har Spirit S3 hadde trøbbel med veldig harde hjul og en kalesj som bråkte sånn at ungen våknet av den. Men vogna er som sagt snart 2 år gammel.

Skrevet

Oki - takker for alle innspill!

En venninne av meg har Teutonia Spirit 07 - og er strålende fornøyd - med to unntak: liten og litt tilgjengelig handlebag under vogn.

Skrevet

Tror man kan finne noe negativt om alle vogner jeg, man finner det ut etterhvert. Akkurat handlebag'en var vel ikke den største bekymringen. :)

Lykke til!

Skrevet

Du må jo vurdere hvor i landet du bor. Skal vogna brukes på vinterføre, skal babyen sove ute, skal den brukes i byen og på kjøpesenter? Det finnes jo vogn til ett hvert behov. Vi har en emmaljunga duo edge, og er kjempefornøyd. Den er kanskje litt tung, men det har aldri plaget med. En av årsakene til at vi valgte den var at det er uttrekkbart håndtak (sånn teleskopvariant). Ikke bare sånn som du kan vippe opp og ned. Pappan er veldig lang og da ble det behagelig for han også å trille vogna.

Skrevet

Åh, denne tråden passet meg bra akkurat nå:)

Hadde bestemt meg for emmaljunga city cross med graphic black delen og en annen sportsdel. Likte den bagen så godt. Og den vogna var fantastisk å trille. Synes ikke sportsdelen er noe fin i emmaljunga. Klumpete som du sier. Og det er jo den en bruker lengst, så gikk vekk ifra denne vogna.

Har alltid sett for meg en trehjuling ettersom man også kan låse hjulet. Og da er det Teutonia spirit s3 jeg har falt for og bestemte meg idag for at den skal vi gå for:) Et must for meg også var å kunne snu sportsdelen.:)

Hmm, men når du sa det med harde hjul så får jeg gå og prøve den igjen...Likte at de var så brede, men må gå å låne den med ut og kjenne på hardheten....Men tror nok at det blir denne vi bestiller:)

Skrevet

Kanskje jeg skulle prøve den jeg også.. Hvor kan man kjøpe de i Oslo/Akershus?

Skrevet

Aner ikke. Men prøv teutonia.com og sjekk etter butikker.

Men mange sier de kjøper den på lilleprinsen.no. Lurer på om jeg skal prøve meg på det. Der koster den 6500 (+ frakt regner jeg med) mens i butikk i Stavanger koster den 8100...

Skrevet

Vi har også kjøpt teutonia spirit S3,har hørt masse positivt og vogn er lett å trille og ikke så tung å bære opp i 4etg(har ikke heis). Så håper vi har gjort fornuftig valg :)))

Skrevet

Har emmaljunga modial vi.. tenkte først svingbare hjul jeg og.. men etter å ha prøvd det og, synes jeg disse var mye bedre.. synes de svingbare hjulene var mer vinglete, og den vi har er ikke så vanskelig å svinge heller :)

hva med TKF sine vogner da? de er jo tøffe og har svingbare hjul..

Skrevet

Vi hadde quinny 3xl til forrige og var ikke helt fornøyd med den....

Den gangen hadde jeg skrekkelig lyst på bugaboo camelon men syntes den var så dyr...

nå har vi gått til innkjøp av denne og får håpe at den lever opp til mine forventniger og det gode ryktet sitt :)

Skrevet

Til deg som lurte på i oslo området, lilleprinsen ligger på bekkestua, vi reiste inn dit å hentet den, så vi slapp frakt!!! betalte 6500 kr. Sjekk nettsiden www.lilleprinsen.no

Skrevet

Dersom dere ikke liker de punkteringsfrie gummihjulene til Spirit s3 er det bare å kjøpe vanlige luftfyllte hjul istedet... :-)

Jeg er selv litt skeptisk til disse, men luftfyllte hjul koster bare 3-400 kr for tre stk så det blir ikke den store ekstrautgiften dersom dere liker resten av vognen! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...