prekæs Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Er feriedagen ødelagt om det er litt skyet? Spiser du tabeletter for å bli brun? Vurderer du å sette sprøyter for å bli brun? Spraytan? Solarium? Vi du sole deg før du gjør andre og helt sikkert mer interessante ting? Er det viktigste med ferien å bli brun? Til sist. Alle er nøye på å beskytte barna sine mot sol (uv drakt eller ikke)men gjelder ikke den regelen her som i andre ting. Barn gjør ikke som foreldre sier...de gjør som foreldre gjør? Unger blir større og da er det virkelig viktig at de kan beskytte seg mot sol. Og igjen. Barn gjør som foreldre gjør og ikke som foreldre sier.
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Er feriedagen ødelagt om det er litt skyet? Nope Spiser du tabeletter for å bli brun? Nei Vurderer du å sette sprøyter for å bli brun? NEI Spraytan? Har prøvd 1 gang, til julebord =) Solarium? Kanskje 5-10 ganger i året, da helst før jeg skal til et mer solfyllt land Vi du sole deg før du gjør andre og helt sikkert mer interessante ting? Nei Er det viktigste med ferien å bli brun? Nei
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Tar solarium før vi skal til varmere strøk, ene og alene for å ikke bli så lett brent. Det viktigste for meg er ikke sol, men varme. At jeg får litt farge på kroppen er bare et pluss. =)
prekæs Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. mai 2008 Noen bekjente og meg har snakket om dette flere ganger. flere av oss har tatt til vettet etterhvert. Men kjente meg faktisk igjen i flere punkter. Etter jeg sluttet å sole meg aktivt har jeg fått mer ut av ferier. I fjor så jeg knapt solen under en tur til Frankrike men hadde likevel en fin ferie:)
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Hehe...jeg smører eg med selvbruningskrem jeg hvis jeg vil ha litt farge på feks høst, vinter og vår, og smører meg selv, samboeren og ungene med solfaktor når vi er ute i sola. Liker å få litt naturlig farge, men "griller" meg aldri i solarium eller drar til syden for å bli brun.
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Hater å sole meg, eier ikke tålmodighet til det. Å bli brun er ikke målet i mitt liv. Jeg smører på meg, småen og samboer solfaktor 30 siden jeg er ganske så "hysterisk" ang skader og kreft solen i disse dager kan servere. Samtidig så verner jeg huden min fra å eldes tidlig / mer enn nødvendig. Ferien min blir ikke ødelagt av skyer, jeg er så potta lei av å høre folk klage når de kommer hjem fra ferie. Kan de ikke bare for h#&%# tenke over hvor deilig det var meg ferie ?? Jau...
prekæs Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 8. mai 2008 Altså. Jeg solte meg aktivt for første gang på to år her om dagen. Etter 45 minutter orket jeg ikke mer. Kjeeedeeliig:)
Dunder Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 Synes det er ren tortur å sole meg, så det gjør jeg aldri. Dessuten går jo fargen bare bort igjen! Hvis man skal gjøre noe for utseendet sitt, må det da være bedre å bruke tid på trening. Det er sunt, også, og effekten varer lenge.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Er feriedagen ødelagt om det er litt skyet? - Nei. Men jeg er selvfølgelig mest glad i skyfri himmel og sol sol sol. Ikke nødvendigvis for å sole meg og blir brun, men jeg blir i så utrolig godt humør av solen. Spiser du tabeletter for å bli brun? - Eh, nei.. Finnes det? Vurderer du å sette sprøyter for å bli brun? - Igjen, går det an? Nei, det har jeg aldri vurdert.. hehe.. Spraytan? . - Det har jeg gjort to ganger, begge i forbindelse med julebord. Solarium? - Det hender, ikke noe fast, men av og til. Gjerne før en sydentur eller når fargen begynner å forsvinne på høsten. Vi du sole deg før du gjør andre og helt sikkert mer interessante ting? - Tja.. Når jeg er i syden så soler jeg meg. Men det kan like gjerne gjøres mens jeg leker med lille, bygger sandslott, bader eller spiller ball. Man må ikke ligge i ro for å bli brun, faktisk får man en jevnere farge om man er i bevegelse. Jeg nyter solen til det fulle når jeg har den over lengre tid, men ikke nødvendigvis i horisontalen. Er det viktigste med ferien å bli brun? - Overhode ikke! Men om det bare har regnet og jeg ikke har fått noe farge hele sommeren, så er det litt trist, for jeg føler meg så mye bedre med littegrann farge på kroppen Vi smører forresten HELE familien med solkrem. Alle må til pers, i syden begynner vi voksne alltid på faktor 15. Hender jeg går litt nedover etterhvert, men ALLTID solkrem og aldri lav faktor. Det handler ikke om å bli brun, men å holde seg sunn og frisk!
Tieran Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 Jeg soler meg..I den grad at jeg sitter/står/går/ligger osv ute om sommeren.. Bortsett fra på stranden, så soler jeg meg ikke aktivt. Kan gjerne legge meg på verandaen en solfylt dag, men klarer aldri lenge og ikke uten lesestoff. Jeg tar solarium sånn rundt regnet 8-10 ganger i året. Ofte så blir det noen ganger før jul for da har jeg blitt så blek at jeg blir grå i huden.. Og så blir det et par ganger på vårparten.. Har ikke gjort spraytan/piller/sprøyter etc
prekæs Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. mai 2008 Jeg er jo gammel, og har jo sett en del misforståtte forsøk på å gjøre noe positivt fo utseende sitt. Noe av det mest negative man kan gjøre er å sole seg intensivt i hele voksenlivet. Som du sier trene er bedre:)
Tieran Skrevet 8. mai 2008 #12 Skrevet 8. mai 2008 "Jeg er jo gammel, og har jo sett en del misforståtte forsøk på å gjøre noe positivt fo utseende sitt" Enig. De som soler seg aktiv (vanlig sol/solarium) får ofte tidligere rynker..
('(ö, )"hajjo" Skrevet 8. mai 2008 #13 Skrevet 8. mai 2008 Nei Nei Nei Nei Ja, men bare 4-5 ganger i året. Kronisk hvit på bena og det er jo pent med litt farge annet enn på knærne når man går i skjørt eller shorts. Også liker jeg og ta solarium pga varmen og lyset. Gir energi. Nei Ja
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 8. mai 2008 #14 Skrevet 8. mai 2008 Er feriedagen ødelagt om det er litt skyet? NEI Spiser du tabeletter for å bli brun?NEI Vurderer du å sette sprøyter for å bli brun?NEI Spraytan?NEI Solarium?NEI Vi du sole deg før du gjør andre og helt sikkert mer interessante ting?NEI Er det viktigste med ferien å bli brun?NEI Til sist. Alle er nøye på å beskytte barna sine mot sol (uv drakt eller ikke)men gjelder ikke den regelen her som i andre ting. Barn gjør ikke som foreldre sier...de gjør som foreldre gjør? Unger blir større og da er det virkelig viktig at de kan beskytte seg mot sol. Og igjen. Barn gjør som foreldre gjør og ikke som foreldre sier. Jeg soler meg ikke og bruker faktor 25-30 da jeg er ute, mne så har jeg rødt hår og melkehvit hud. Og jeg synes da at det er penere å være melkehvit enn å gløde solbrent.
prekæs Skrevet 8. mai 2008 Forfatter #15 Skrevet 8. mai 2008 Det er ikke så ofte man ser det men melkehvit hud er veldig pent ja.
SokkeLaila Skrevet 8. mai 2008 #16 Skrevet 8. mai 2008 ..jeg er brun på kroppen hele året, men fjeset mitt blir grågustent ( :s ) nårvinteren setter inn,så for å jevne ut litt, så hender det at jeg tar litt selvbruning i fjeset.. ser litt mer ut som at fjeset tilhører kroppen,da! Aldri solarium her, men det hender jo at jeg slikker litt sol, -spesielt de første varme vårdagene! Det er helt fantstisk nå! I mine yngre dager (søren at jeg er så gammel nå at jeg kan bruke det uttrykket), så var ferien ruinert med dårlig vær -innrømmer det glatt! ..men nå som man har formert seg, så er det jo egentlig supert at ikke solsteken står på hele dagen for barnas skyld! Liker ikke å ha en eneste direkte solstråle på snuppa ennå, så det blir å snike gatelangs i skyggen når det er sol og mange varmegrader.. Og å snike seg rundt som en god gammel skurk på ferieturen, kan jo sette en liten demper på stemningen det også!
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #17 Skrevet 8. mai 2008 Er feriedagen ødelagt om det er litt skyet? Nei, men liker jo best strååålende sol da Spiser du tabeletter for å bli brun? Nei, finnes det? Vurderer du å sette sprøyter for å bli brun? Er du vill i nikkersen? aldri i livet om jeg hadde tenkt tanken engang :-S Spraytan? Har tatt før bryllupp Solarium? tar litt nå i kombinasjon med å sole meg ute fordi jeg blir så utrolig plaget med eksem når jeg er gravid ellers tar jeg det aldri Vi du sole deg før du gjør andre og helt sikkert mer interessante ting? Kommer ann på dagsformen, er jeg sliten så er det deilig å bare ligge i solen å lese en bok eller noe. Er det viktigste med ferien å bli brun? Absolutt ikke Jeg liker å ha litt farge på kroppen når sommeren er her synes ikke det er så pent med blåhvit hud og nette sommerkjoler hehe, men den brunfargen kan godt komme på tube! Bruker alltid solfaktor 10 minst, og får farge fordet stort sett..
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #18 Skrevet 8. mai 2008 Jeg synes forresten det er helt fantastisk deilig og ligge å sole meg. Så lenge det er under 35 grader i skyggen. Da fungerer kroppen min mye bedre etterpå. =)
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. mai 2008 #19 Skrevet 8. mai 2008 Sprøyter for å bli brun? Ikke hørt om. Men, ja jeg soler meg i syden, og jeg drar ikke til Spania for å bli blek:-p Gidder ikke sitte på verandaen og sole meg, men hender jeg tar sol, og bruker selvbruning så jeg har en gylden farge. Synes man ser sommerfrisk ut med litt farge jeg da:o)) Lille er så liten at jeg tviler på at han hermer etter meg med å ligge pal i sydenvarmen, heldigvis er livet hans kun bestående av lek enda:o) Og siden han ligner på faren blir han brun av å sitte i skyggen og har ikke ro eller interesse av å ligge å sole seg:o)
Gjest sug lut fet ballade Skrevet 8. mai 2008 #20 Skrevet 8. mai 2008 Hvis jeg får sjansen til å faktisk ligge stille i sol med lukka øyne og ører så tar jeg den, ene og alene fordi det er sinnsykt deilig og fordi jeg tror sist gang jeg hadde utvida mulighet til sånt var sommeren 95... Men jeg har faktor høyere enn himmelen - det er ikke fargen men følelsen.
Tøysetipp Skrevet 8. mai 2008 #21 Skrevet 8. mai 2008 Feriedagen er ikke ødelagt - det blir katastrofe *hyl* Tabletter for å bli brun.. Blir brukt som knask og lørdagsgodter for de voksen her i heimen Vurderer å sette sprøyter? Blitt gjort en i mannsalder allerede Spraytan - Kun ved selskapligheter Solarium - Er fjortis *bah* Vil sole meg først ja. Korrekt (det viktigste med ferien) Vi smører vesla inn med solkrem, men om hun gjør som meg når hun blir eldre? Hva er det verste som kan skje? Hun blir brent og skjønner raskt at det var dumt og ikke smøre seg.
MamiMaribel Skrevet 8. mai 2008 #22 Skrevet 8. mai 2008 Nei til alt! Får jeg litt farge kaller jeg det en bonus, hehe. Det er fint med litt farge i ansiktet, men har ikke lyst å være et skrukkefjes når jeg er 50. Derfor bruker jeg som regel caps, og uansett altid faktor 50. (og jo, man får farge da også, men i tillegg veldig god beskyttelse mot de skadelige strålene.) Jeg soler meg aldri, det er bortkastet tid:-D
Gjest Skrevet 8. mai 2008 #23 Skrevet 8. mai 2008 Jeg kan ikke fordra å sole meg, og blir aldri brun uansett... Er av typen som blir rød med fregner :-/
Gjest irismor Skrevet 8. mai 2008 #24 Skrevet 8. mai 2008 Nei så absolutt ikke. Aldri i livet, har en venninne som gjorde det og trusene ble aldri helt rene. (brune striper med farge) Er ikke blitt helt gæærn enda ;-) Som aller aller siste utvei, men da måtte jeg ha vært desperat. Hadde en periode som jeg bodde i solarium og alltid hadde en nøttebrun farge. Men etter fjerning av et par mistenkelige føflekker så ble det bråstopp. Nei Nei, brunfargen er en bonus. Hvis jeg får noe farge da ;-) Her smøres alle med solkrem. Kan ikke forvente at snuppa vil smøres hvis ikke pappa`n og jeg går foran som et godt eksempel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå