Gjest Skrevet 7. mai 2008 #26 Skrevet 7. mai 2008 Jeg klarer ikke å ta en produsent seriøst, som ikke gidder å skrive riktig på varene sine. En skrivefeil her og der er helt greit i det vanlige. Noen ganger har man hastverk når man skriver:) Men ting du skal selge eller stille ut så mange ser det bør man ta seg tid til å dobbeltsjekke. Jeg gremmes hver gang bilene fra Bjørn Kolsrud`s transport kjører forbi meg...
Silje og Vaniljebollene Skrevet 7. mai 2008 #27 Skrevet 7. mai 2008 Syns den var bra, de som søkte etter skilt designer. Spurte de i jobbintervjuet om de var gift da? Tror det er diskriminerende å nekte gifte mennesker jobb.
Monajenten Skrevet 7. mai 2008 #28 Skrevet 7. mai 2008 Jeg er enig med deg. Og det er jo så vanvittig mange dumme skrivefeil også! Før jul så jeg en plakat hvor det stod: Her selges julet- rær Kjempebra:-O
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #29 Skrevet 7. mai 2008 Og butikken ved siden av der jeg bor selger "ny Norske potteter" Synes det er utrolig stilig:)
Northernlights Skrevet 7. mai 2008 #30 Skrevet 7. mai 2008 "Strawberrys for sale" sto det paa en hjemmesnekra plakat vi kjoerte forbi i helga....Ja,jeg ser saanne ting,og mannen lurte paa om jeg ville stoppe og fortelle dem det, saann som jeg skravla om dette etterpaa..hehe
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 7. mai 2008 #31 Skrevet 7. mai 2008 Du skulle gjort det vettu ;-P
Northernlights Skrevet 7. mai 2008 #32 Skrevet 7. mai 2008 Nei,huff...saa stygg er jeg ikke ;o) Faren min hadde gjort det lett.
Northernlights Skrevet 7. mai 2008 #33 Skrevet 7. mai 2008 En lapp utenfor en butikk i Oslo drevet av innvandrere: KOMMER PLUTSELIG TILBAKE Den var litt soet,synes jeg ;o) (skulle selvsagt vaere "kommer snart tilbake")
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #34 Skrevet 7. mai 2008 På ei kurdersjappe rett ved siden av der jeg bodde før, sto det på skilt utenfor: "Entrekå med bernesaus" som dagens middag.
Mrs Inkognito Skrevet 7. mai 2008 #35 Skrevet 7. mai 2008 Som språkutdannet sier jeg bare Amen!!!!!!!!!! Godt å høre det er flere som leser avis/blader/nett osv osv osv med rødblytanten i hånda :-D
En liten og snart en til Skrevet 7. mai 2008 #38 Skrevet 7. mai 2008 Blir du irritert av skrivefeil, les for all del ikke avisa Nordlys. Finner daglig noe å irritere meg over. Den verste så langt var "mann hadde smuglet 200 kg amfetamin i rumpesprekken". Skulle likt å se den rumpa.
Dunder Skrevet 7. mai 2008 #39 Skrevet 7. mai 2008 Så dere det innlegget her på dib da? "Jævla sukker friker!" Har sukkeret klikket?
Mamman til AM&JS Skrevet 7. mai 2008 #40 Skrevet 7. mai 2008 De får nå bare skrive som dem vil for meg...så lenge jeg forstår hva som står... Uprofesjonellt skrives bare med en l....
Nitte Skrevet 7. mai 2008 #41 Skrevet 7. mai 2008 Hehe, på nærbutikken her var det en gang en plakat som hadde følgende budskap: Glide kjøttpølser Og en som ikke akkurat hadde skrivefeil, men som bærer preg av at noen har skrevet mange plakater på rad: Hel ørret 29,90 +pant
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #42 Skrevet 7. mai 2008 Et par personlige favoritter er: "dritbillig ost på tilbud" "butikken er stengt mellom jul og godt nytt år" begge observert på plakater i sin tid =D
Gjest Skrevet 7. mai 2008 #44 Skrevet 7. mai 2008 Orddelingsfeil er noe av det aller mest håpløse jeg ser, og ja, jeg irriterer meg over det. Dukker jo opp over alt! Vitner om dårlig håndverk og et språk i forfall. For noen dager siden kjørte jeg bak en bil med denne teksten på bakluka: DYRE TRANSPORT Hva slags transport er det, tro......? Dessuten er vel dette en gjenganger: Tun fisk biter i vann.... Og - aviser er et kapittel for seg. Vår lokal-lokalavis er horribel. Stappfull av skrivefeil. Temmelig slitsomt å lese. Ikke alltid like behagelig å være norsklærer, og stolt medlem av AMO.
Mamman til AM&JS Skrevet 7. mai 2008 #45 Skrevet 7. mai 2008 Nitte... Hehehehe...det var to bra plakater..
Nitte Skrevet 7. mai 2008 #46 Skrevet 7. mai 2008 Ja, likte spesielt den med ørreten... Hva får man pant for? Skinn og bein?
~Snublefot~ Skrevet 7. mai 2008 #47 Skrevet 7. mai 2008 Så det var noen andre som også kommenterte dette, men både HI og flere andre er uprofesjonelle i bruken av ordet "uprofesjonelt"... Skrives med én "l", ja;-)
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 7. mai 2008 #48 Skrevet 7. mai 2008 Den kan jeg gå med på, det er en forferdelig uvane jeg har (å skrive uprofesjonelt med 2 L'er, altså). Jeg prøver å venne meg av det, og skal huske på det fra nå av. Men så skriver jeg ikke så mange plakater, og er heller ikke journalist e.l. Så jeg har litt lov =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå