Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #26 Skrevet 7. mai 2008 Hi her. Må komme med noen fakta opplysninger her. Jeg låner ikke ut bunad og matrosdress om jeg er livredd for at de skal bli ødelagt, nei da ville jeg ha gjemt de bort. Men nå blir ikke bunad og matrosdress slitt av å bli brukt et par ganger. Om jeg ikke skulle ha hatt flere barn så har jeg solgt det selv. Hun som lånte det, viste at hun hadde lånt det, vi avtalte hvordan vi skulle gjøre det om noe skulle bli borte som f.eks bunadsølvet, da skulle hun kjøpe nytt, og at hun skulle levere det tilbake når det ble for lite. Må også komme med en opplysning at hun lånte bunadskjorte, bunadsko, jakke, strømper og bunadsølv. Alt solgte hun. Prisen jeg betalte for hele festanntrekket kommer nok på mellom 1000-1200; med alt utstyr til. Syns det er utrolig frekt av dere som mener jeg er smålig som vil ha det tilbake, selvsagt vil jeg ha tilbake bunaden med alt utstyret. Har tross alt lagt ned noen kroner i det.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #27 Skrevet 7. mai 2008 Det kunne vært morsomt å hørt hva venninnen din sier til sitt forsvar ettersom du er helt klar på at dere avtalte at det var et lån. Har hun misforstått totalt? Har hun tilbudt deg pengene hun fikk for klærne som unskyldning eller mener hun at hun er i sin fulle rett til å selge det du har lånt henne?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #28 Skrevet 7. mai 2008 Skal ta en prat med henne i morgen, i dag har jeg vært så forbanna at jeg ikke har klart å tenke klart. Men når jeg spurte etter de i dag, jeg lurte på om klærne begynte å bli for smått for hennes gutt, med tanke på 17 mai. Da sa hun at hun hadde solgt det, hun kunne ikke huske at hun hadde lånt de klærne. Fikk ikke tilbud om å få pengene, sa bare at hun fikk skaffe de tilbake. Vil nok tro at hun har solgt de til noen bekjente av henne, så bunaden burde hun få tilbake. Vil ikke gå på den ,at hun har misforstått avtalen. Når avtalen var så klar: Levere tilbake når det er blitt for lite, og kjøpe nytt bunadsølv om det skulle bli borte, noe det er siden den er liten og lett å miste.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #29 Skrevet 7. mai 2008 Ta en prat med henne i morgen og forklar at du er lei deg for at hun har solg noe du mener du var helt klar på at var et lån. Be henne foreslå en løsning og hør hva hun har å si. Kan jo hende hun kan skaffe det tilbake som du skriver. Hvis hun er en god venninne er hun sikkert også lei seg nå.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2008 #30 Skrevet 7. mai 2008 Synes du er i din fulle rett til å bli sint (og kanskje litt skuffet over venninna di også?) når dere hadde en klar avtale på dette. Synes og det er merkelig at så mange har gitt deg "pepper" for at du har vært så grei å låne ut ting til din venninne. Det er flott at du ville hjelpe henne når hun kanskje hadde det litt trangt økonomisk! Er selv så heldig at jeg har blitt tilbudt å få masse babyutstyr av en venninne av min mor (datteren hennes er tre år og var svææært etterlenget, masse utstyr der i gården med andre ord..) Selv om jeg vet det ikke er noen mulighet for flere barn der i gården spurte jeg om jeg kan få en liste eller liknende over det hun evt vil ha tilbake sånn at jeg husker akkurat hva det er og kanskje tar litt ekstra godt vare på det. Nå ville hun ikke ha noe tilbake da (blir jo ikke flere barn som nevnt tidligere) men dette er noe jeg passet nøye på å vite før jeg mottar noe! Håper det ordner seg med bunaden og vennskapet deres=)
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #31 Skrevet 8. mai 2008 Hvordan gikk det, fikk du prata me henne om tilbakelevering/erstatning??
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #32 Skrevet 8. mai 2008 Hi her. Tok en laang prat med henne, hun la seg flat og beklaget det hun hadde gjort. Hun hadde solgt det til en bekjent, siden hun trengte penger. Var også helt klar på at hun hadde lånt bunaden og matrosdressen, men tok litt lett på at jeg ikke ville ha de tilbake. Har nå fått tilbake alt hun har lånt, inklusiv matrosdressen og bunaden med alt utstyr. Så gjennstår det å se hvordan vennskapet blir heretter, er litt skuffa over at hun kunne gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #33 Skrevet 8. mai 2008 Så smårlig å låne bort klær! Lite sær du da HI..
L@boline Skrevet 8. mai 2008 #34 Skrevet 8. mai 2008 Var det ment kun som provokasjon anonym over her, eller mener du virkelig at det er smålig å låne bort klær? Skjønner ikke sånt jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2008 #35 Skrevet 8. mai 2008 Skjønner ikke hvorfor du fikk så mye kjeft her inne, HI. Jeg er helt enig med deg, og syns det er kjempebra at du fikk alle klærne tilbake. Er vel ikke noe merkelig å låne bort klær, vel? Jeg har både fått og lånt barneklær, ikke noe problem å levere ting tilbake. Vil tro at mange låner bort ting til de får neste baby, og mange vil vel beholde klærne av affeksjon. Ligger mye minner i klær. Men det er vel veldig morsomt å kunne kalle folk møkkakjerring når man ikke trenger signere med nick, tenker jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #36 Skrevet 9. mai 2008 Hi her. Av dib folkene kan man bli utsatt for mye rart. Orker ikke legge sjæla mi ned for å svare de. Heller ikke går det inn på meg at jeg blir kalt for møkkakjærring og smålig når jeg låner bort klær og utstyr. Det sier mye mer om de som syns det er morsomt å komme med provikasjoner, enn om meg. P.S fikk en kjempefin blomsterbukett på døren med et kort der hun ba om unnskyldning og jeg har tilgitt henne og livet går videre.
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2008 #37 Skrevet 9. mai 2008 Så bra at dere fikk skværet opp. Det er ihvertfall en påminnelse om at man bør avklare på forhånd om det er lånt eller gitt bort. Jeg har noen ganger opplevd at venninner eller familie har kommet med klær som er i god stand, men som ikke er i bruk lenger og jeg er i tvil om det er lån eller ikke. Har alltid skaffet igjen selv om da har sagt at nei, du skulle bare beholdt d. Ikke enkelt alle gangene. Jeg er i hvertfall forsiktig med å gi fra meg evt. låne bort ting jeg er redd for. Det kan jo bli ødelagt også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå