Gå til innhold

Nå er jeg drit forbanna....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant nettopp ut at ei "venninne" som har lånt barneklær av meg har solgt noe de. Deriblant matrosdress og bunad. Nå er jeg så forbanna at jeg holder på å sprekke. Aner ikke hvordan jeg skal håndtere det, hun sier at hun trodde hun hadde fått de, så nå har jeg forlangt å få tilbake alt annet hun har lånt. Ammepute, babybjørn, andre klær, flaskevarmer. Ja hun har lånt mye, men snille dumme meg har hjulpet henne med utstyr, men nå er det fa... meg slutt på utlån. Er så forbanna.....

Hun får jaggu meg få tilbake bunaden og matrosdressen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For ei drittkjærring !!!

Skrevet

Synes du er jævlig smålig. Man låner vel ikke klær vel? Er vel såpass oppegående at du gir bort det du ikke skal bruke. Låne bort??? Da får du heller spare de hjemme hvis du skal bruke det igjen og gi bort det du ikke skal bruke. Makan. Stakkars vennina di. Skjønner godt hun trodde hun hadde fåt dem. Uff,får vondt av henne!

Skrevet

Du om det.

Men i mine omgangskrets er det faktisk veldig vanlig å låne bort klær og utstyr. Og vi gir tilbake det vi har lånt, sånn fungerer det her.

Skrevet

Hva da? Smålig? Det er vel helt vanlig å låne bort klær!

Kanskje ikke bodyer og sånt, men i min familie har man i allefall lånt hverandre bunader og annet mer spesielle klær.

Du selger søren ikke en bunad uten å dobbeltsjekke om du fikk den eller om vedkommende vil ha den tilbake.

Jeg hadde også krevd at hun skaffet den tilbake.

Skrevet

Merkelig. Kan hende du kan prate med vennina di. Vi snakker om klær her. Hun har ikke pult mannen din liksom. Rart det er krig her i verden. Litt unødvendig å bli uvenner og forlange det hun har lånt tilbake... men men. Alle er forskjellige.

Skrevet

Så lenge du var tydelig på at det bare var noe hun kunne låne er jeg enig med deg. Jeg har både lånt og lånt bort klær og utstyr og ser ikke noe galt i det, gjør jo ikke noe at andre låner det fram til man får nestemann selv. Har det skjedd en misforståelse er jo det synd, men da kan man nesten ikke bli sur heller.

Skrevet

Skjønner begge to litt, men det var jo litt sært med bunad og matrosdress da, hvis det var veldig fine plagg ville jeg nok sjekka om de var fått eller lånt. Har lånt masse selv, og tar det som en selvfølge at det skal leveres tilbake. MEN skjønner også venninna di, dersom du ikke har vært tydelig nok på at det var på utlån.

Skrevet

Etter min mening kan det ikke misforståes at hun hadde lånt klær og utstyr. Vi pratet om hvordan hun skulle gjøre det om de ble ødelagt og at det skulle leveres tilbake når det ble for lite, noe det fort blir nå det er str 86/92.

Det andre utstyret er hun ferdig med å bruke, så det er bare rett og rimelig at hun leverer det tilbake.

Skrevet

Kjære deg,om det var så jævla viktig for deg hadde du vel beholdt de plaggene selv? Hva er det med folk? Ikke rart det blir krig i verden!!

Slutt å vær så småelig!!!!! Møkkakjerring,er så glad jeg ikke kjenner deg!

Skrevet

Nei, det er neimen ikke rart det er krig i verden når man blir kalt møkkakjerring av fremmede for ingenting. Hun ville vel være grei og hjelpe venninna si da, er vel normalt å levere tilbake ting man har lånt.

HI, ok, skjønner at du blir sur hvis det var en tydelig låneavtale.

Skrevet

Men i all verden er det som går av deg da, hva i alle dager er det som får deg til å gå så av hengslene at du kaller meg for møkkakjærring og smålig?

Er jeg møkkakjærring og smålig fordi jeg er så snill at jeg låner bort mye klær og utstyr til noen som ikke har de så fett økonomisk og forventer at jeg får de tilbake?

Tror jeg må har truffet deg mitt i hjertet med innlegget mitt, mulig du er en av de som tror de får klær og selger det videre?

Skrevet

Haha! Nei,jeg kjøper faktisk alt av klær nytt til barnet mitt. Jeg synes det å arve klær er noe dritt,og babyklær er ekstremt billig.. Selv på de dyre butikkene er jo babytøy billig. Eneste jeg har arva er faktisk babybjørn vippestol. ALT resten har vi kjøpt selv selvom vi ikke har det fett økonomisk. Jeg synes det er småelig å henge seg opp i at hun har solgt noen plagg.. Hva hadde skjedd om det hadde blitt hull i de og hun måtte kaste de?

Skrevet

Det er stor forskjell på å låne bort bodyer, strømpebukser og andre typer klær som er, ganske riktig, både billig og blir slitt - og det å låne plagg og antrekk som antagelig har kostet noen hundre kr tilsammen, siden vedkommende fikk solgt det. Tror ikke HI regna med å få tilbake det som ble slitt, men det her er det snakk om to antrekk hun kanskje hadde planer om å bruke igjen selv engang. Hun går sikkert ikke konkurs pga dette, men er enig med henne i at det var ganske freidig av venninna hennes å selge dem.

Skrevet

Det er da helt vanlig å låne klær som man leverer tilbake. Hadde blitt ganske misfornøyd selv ettersom jeg har lånt bort alt jeg har til jenta mi. Får det tilbake nå hvis det er jente. Bare tull å kjøpe absolutt alt nytt når man kan arve/låne mye fint. Det er jo langt mer miljøvennlig om klær sirkulerer enn at alle skal kjøpe nytt. Men å selge videre noe man har lånt er jo ganske drøyt, da bør man i alle fall forsikre seg om at det er greit.

Skrevet

Glemte å si at man selvfølgelig må forvente at klær blir slitt eller flekkete om man låner bort, men det blir en annen sak.

Skrevet

i min omgangskrets er det helt vanlig å få låne klær og utstyr når man får baby. men det er også helt vanlig å levere det tilbake etterpå.

lånte selv ut en bilstol til 2000 kr og barnevogna. bilstolen fikk vi aldri tilbake, mistenker dem for å ha kastet den, ennå det helt klart og tydelig var et lån siden de ikke hadde råd å kjøpe selv. og barnevogna fikk vi bare halve tilbake, bagen og masse ekstra utstyr manglet.

Skrevet

å selge klær hun selv har fått blir litt smålig, men jeg ville heller aldri trodd jeg har lånt klær hvis jeg fikk brukte klær.

med mindre du var veldig klar på at hun lånte dem har du ingenting å bli sinna for.

Skrevet

Hos oss er det vanlig at vi gir bort klær, men låner bort utstyr.

Det var kjip at venninna di solgte tingene, men hun visste jo ikke bedre.

Skrevet

Jeg har selv fått noen klær, og lånt noen.

Der er vi veldig klar på hva jeg har fått og hva jeg har lånt.

Likevel kunne det ikke falle meg inn å selge en bunad og en matrosdress.

HI: Har du planer om flere barn?

Jeg ville nok ikke lånt vekk de klærna om jeg skulle ha flere, slik som bunad. Det er jo dyrt å kjøpe liksom, og om det er klær som betyr noe for deg, ville jeg hatt dem selv og ikke lånt dem bort slik at de ikke ble ødelagt eller solgt(!!) av dem jeg lånte dem til..

Syns det er dårlig gjort av veninnen din, og at hun burde få tak i nytt til deg. Men kjedelig med missforståelse selvfølgelig, hvis det er det det gjelder. Snakk i alle fall med henne, og si at hun får kjøpe nytt til deg,eller gi deg dem pengene hun fikk av å selge det...

Skrevet

jeg har lånt vekk både til min søster og til min venninne..og har fått de tilbake etter burk uten å spørre om det. Så ja det er vanlig å låne vekk klær og få tilbake etterpå å bruke til nestemann..helt vanlig det.

Skrevet

Jeg ville aldri solgt videre klær jeg hadde fått (eller trodde jeg hadde fått). Når det er sagt, synes jeg det er rart å låne bort klær man er så redd for. Det ville ikke jeg gjort.

Enig med de som sier; Er det rart det er krig i verden.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg HI. Jeg låner bort ting til venninna mi, hun har tilbudt seg å kjøpe av meg - men jeg ønsker å ha det tilbake. Er klar over at det kan bli slitt, den sjansen tar jeg med gode venner - men hadde aldri i livet funnet meg i at det ble solgt etterpå.

Synes faktisk det er frekt om jeg ikke bare låner bort men gir bort klær som jeg senere finner ut hun har solgt videre. Hun skal uansett ikke tjene penger på å ha ei grei venninne!

Skrevet

Jeg har lånt flere ting/klær til jenta. Er jo kjempefint å kunne låne når de er så små..vokser jo så fort utav alt. Kunne ikke falle meg inn å selge noe av det jeg har lånt videre...

Alle de som kritiserer fordi hun lånte ut: Hun kunne latt være, og bare hatt alt selv..må jo være bedre å kunne la noen låne det så lenge hun ikke har bruk for det selv. Og det kan jo tenkes HI har planer om flere barn, da er det fint at man ikke har gitt bort alt...

Men om man låner ut ting må man tåle at ting kan bli ødelagt...i alle fall klær. Men solgt? Den var spesiell... Bunad og slikt kune hun i alle fall dobbeltsjekka om det var greit at hun solgte videre.

Skrevet

Hadde HI ikke hatt behov for Bunaden eller matrosdressen hadde hun vel solgt den selv... Pynteklær er ikke akkurat det som er viktig å ha for noen med dårlig økonomi, så det er ikke smålig å forvente at man skal få det igjen, jeg hadde aldri trodd at slike plagg ble gitt meg... Med mindre det ble sagt rett ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...