Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er oppsiktsvekkende med den dyptgripende kjønnsoppdelingen av gutter og jenter gjennom farvevalg i form av eks. rosa og blå, og undres over at ikke flere boikotter det der kommersielle og diskriminerende stuntet? Ja, for tro det eller ei, men likestillingen starter allerede der. Følger alle virkelig strømmen, og synes dere på toppen av alt at rosa er en fin farve??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ennå to mnd på meg før dattern min kommer til verden, men jeg er allerede ganske lei av rosa. Eneste problemet er at ALT er jo pokker meg rosa! Har ikke lyst til å kjøpe blå klær med fotballer og dinosaurer heller, så utvalget er relativt lite hvis man skal gå etter brundt og beige og hvitt (jeg har krabbet på alle fire rundt hyller og stativer på samtlige hm'er og cubuser og kapp ahler for å finne ikke-rosa ting.).

Synes rosa er en kjempesøt farge, for all del, men blir fort litt mye av det gode.

Alt av stellematter og ammeputer og sengetøy er i hvertfall beige og hvitt! :-)

Skrevet

det er komt mye fint til jenter i turkis og dongeri:) liker rosa og blått,iallefall når de er babyer:) men turkis,knall grønt,dongeri og slikt er pent også,men tenker mest på når de er over 6 mnd:)

Skrevet

Hvor finner man turkise jenteklær? Synes det er verdens fineste farge, men finner ikke noen steder :-S

bare jeg som har lett meg blind kanskje?

Skrevet

klarer ikke å huske,har vert innom 100 baby butikker de siste ukene...lurer på om det var på reflex...

Skrevet

Takk for tips, da skal jeg hive meg over det jeg finner! :-)

Skrevet

enkelt og greit: NEI :)

Skrevet

jeg er lei, men har ei frøken på 3 år som skal ha alt i rosa nå...

Skrevet

Nå er vi så heldige at vi får en av hver med engang, så her går det igrunn i alle farger. Vi er veldig opptatte av at selvom det kommer en liten tulle, skal hun ikke BARE ha rosa fordetom :) Så her går det i mange forskjellige farger og nyanser :)

Skrevet

Jo. Og jeg har gutt.

Skrevet

Jeg har gutt fra før og hadde vert koselig om dette var jente, og jeg er sikkert av de treige som henger igjen jeg da. Men jeg liker veldig godt rosa selv jeg, og har endel rosa plagg til meg selv også. Det vil jenta våres få og om det er det som kommer, men alt med måte!!! Garderoben skal ikke være 100% rosa nei!!

Skrevet

Tror ikke farge på klær egentlig har så mye med likestilling å gjøre...gå med rosa og vær stolt over å være feminin!!

Skrevet

Rosa fra topp til tå synes jeg blir litt for ekstremt, men innslag av rosa synes jeg er veldig fint :) Kommer nok til å kle en evt. liten jentebaby i mest nøytrale farger, men også litt rosa og Hello Kitty i moderate mengder. Er ingen tilhenger av mønster og slikt, striper er ok, men for mye dill blir bare too much! Alt med måte.

Skrevet

Rosa er mer klisjéfylt enn feminint.

Virkelig femininitet kommer vel så godt frem når man ikke egentlig forventer det.

Skrevet

Rosa er for babyer =)

Skrevet

Datteren min elsker rosa. Jeg er ikke lei. Hun bruker også andre farger. De fleste fargene. På høsten syns jeg det er fint med brunt. På våren lyse farger.

Skrevet

JOOOO, dritlei rosa og lyseblått. Boikotter det! Har kjøpt masse hvitt, beige og litt lysegrønt og gult.

Skrevet

jeg syns rosa er kjempefint. bruker det til meg selv, men ikke til barnet, siden det blir en gutt. er det en farge jeg syns er styyyyyyygg, så er det oransj ÆSJ

Skrevet

rosa,lilla i alle nyanser æsj.................

Hiver meg over andre farger så fort jeg ser dem.

Finner faktisk litt i gutt-avdelingen som kan kalles nøytralt.

Skrevet

jeg blir igrunn aldri lei rosa nei ;) men alle farger er fint uansett kjønn.. kler gjerne jenta mi i grønt, hvitt, blått, gult.. er nydelige farger det også! Veldig glad i grønt hvertfal =)

Skrevet

Mange som kommenterer at de kler jentene sine i andre farger enn rosa (og får det til å høres ut som en bragd), ikke like mange som kler guttene sine i rosa?

Angående likestilling; starter absolutt med babyklær og kvalme nusseligheter. Les Lotta Snickare og Liza Marklunds bok 'Det finnes et eget sted i helvete for kvinner som ikke hjelper hverandre'.

Skrevet

Å kle barnet sitt i rosa er vel ikke nødvendigis en kvalm nusselighet..jeg skjønner du tenker på at jenter i rosa blir sett på og behandlet på en spesiell måte o.s.v. o.s.v , men målet må vel være og fjærne fordommer og forventningene i samf., ikke forandre på hvordan kvinner (og i dette tilfellet babyer) kler seg...

Skrevet

Hvem sier at de to tingene ikke henger sammen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...