Gå til innhold

Klipper dere plenen på søndager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi klipper ikke plenen selv, det gjør huseier for oss :) Men sist den ble klippet, var på 1.mai... hehe..

Og som noen lengre nede sa at man må holde hviledagen hellig, det tror eg svært få holder nå om dagen! Til og med mine besteforeldre på snart 90 år henger opp klær, og gjør annet forefallende arbeid om søndagene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den var tolerant, jau... - du vet at om du bråker bryter du norsk lov?

Skrevet

Hehe, med mindre du klarer å klippe gresset helt lydløst da - men hvem klipper plenen med saks??

Skrevet

Kan du vise oss denne loven, Ammemor?????

Skrevet

Klær kan jeg henge ut til tørk på en søndag, og gresset klippes evt. på søndag ettermiddag hvis det er helt nødvendig. Men uansett ikke før etter kirketid.

Setter pris på at folk holder litt fred på søndager. Hvorfor ikke gjøre ting på lørdager i stedet, liksom.

Skrevet

Prøver og unngå plenklipping, hamring og annet støyende utearbeid på søndager. Både av hensyn til andre og oss selv. Bråkete(!) klestørking bedriver jeg med den største selvfølge.

Deilig med èn dag i uken uten masete bråk fra alle kanter!

Jeg synes det er rart at så mange av dere ikke tar hensyn til naboene denne ene dagen.

Skrevet

jeg er en kristen og henger ut tøy på søndag. Jeg klipper plen også hvis noen andre har startet før meg.

Det står inngenting i bibelen om at det å henge opp tøy eller klippe plen er det samme som ikke holde hviledagen hellig-

Skrevet

Hvilken lov står dette i? Jeg vil gjerne se.. :)

Skrevet

har ikke plen som jeg selv trenger og klippe, men om jeg hadde måttet gjøre det selv så hadde jeg gitt blanke i hvilken dag det var

samme med tøy

Skrevet

Fant det forresten! Ja, det er visst pålagt ved lov. Bare kristne helligdager da. Typisk norsk....

Skrevet

Ja. Var nok helst i gamle dager de hadde tid til å ta fri denne dagen. Da de "bare" hadde en gård og holde styr på, ikke både jobb, hus og heim slik som i dag. Tror kanskje timeplanene våre i dag er mer oppfylt....

Uansett. Vi bor i et kristent nabolag. Tar litt hensyn og prøver å unngå å bråke. Men vi har da bare helgene til rådighet!

Gubben sier at vi får ta det i kirketida, da er det ingen som merker det. Hehe.

Skrevet

Klipper ikke plen.

Henger aldri opp tøy ute, pga allergi. Klesvask bråker ikke.

Skrevet

Jeg tenker som så at har hagesentre og bensinstasjoner åpent på søndager, kan jeg jammen meg gjøre hva jeg vil på søndager, om det så er og henge opp tøy, eller og snekre på huset, somer under restaurering.

Søndag er ingen helligdag lenger fo min del. jeg jobber på et hagesenter, og jobber søndager helligdager og det som er. Vi har stengt 5 dager i året og det er det. Så de søndagene jeg har fri, jobber jeg hjemme for og få unna litt.

Skrevet

nei aldri ,men hender jeg handler matvarer selv om jeg ikke liker det.Deilig å ha en rolig dag i uka(jobber annenhver lørdag)Er vel litt gammeldags sånn:)

Skrevet

Hva hvis man har naboer som har lørdag som helligdag? Skal man ikke klippe gress/snekre/etc da heller?

Jeg ser ingen grunn til at den ene religionens helligdag skal tas mer hensyn til enn den andre, selv om Norge er et kristent land. Hvorvidt naboen føler seg støtt må vel være hovedsaken?

Selv gjør jeg det meste på vanlige søndager (har ingen plen å klippe, så det blir vel ikke noe mer forargelig enn en klesvask, men prøver å la være på Langfredag og 1.påskedag, og Eid, dersom jeg vet når den feires det året.

Skrevet

Jeg klipper plenen og henger ut tøy akkurat når det måtte passe meg. Unntaket er 17. mai... Da synes jeg ikke det passer seg at trusene vaier i vinden sammen med flagget:P Dessuten har jeg annet å gjøre enn å henge ut klær på 17. Mai....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...