Har ei tulle med øyne blå <3 Skrevet 6. mai 2008 #3 Skrevet 6. mai 2008 Ikke plenen,men tøy henger jeg ut.
lucky_mom Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. mai 2008 Godt å høre at det ikke bare er oss... Føler meg litt uglesett når vi holder på, men det er jo da vi har tid!! Klær tørker jeg ikke så mye ute da, men det er mer av praktiske hensyn.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 6. mai 2008 #7 Skrevet 6. mai 2008 hos oss er det bare og vente til første mann settter ignag så løper vi også ut..Ingen som bryr seg. på søndag klippet vi plenen bygger veranda osv! kjempe herlige naboer:=)
*bolla pinnsvin* Skrevet 6. mai 2008 #8 Skrevet 6. mai 2008 Ja. Om det bor noen kristne i nabolaget vårt, så har de jammen gjemt seg godt. Dessuten, det er jo deres religion, ikke min. Vil de holde hviledagen hellig, så gjerne for meg, men de kan ikke kreve at alle rundt dem skal gjøre det samme.
4blir5 Skrevet 6. mai 2008 #9 Skrevet 6. mai 2008 Vi holder oss unna arbeid som forstyrrer andre. Dvs lyd osv.. Så nei, ikke plenklipping. Om en er kristen eller ikke, så kan en holde hviledagen hellig, alle har vi vel behov for hvile, deilig å vite at søndagen er fri til å gjøre andre ting enn å arbeide!
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 6. mai 2008 #10 Skrevet 6. mai 2008 Vi har dessverre ikke noe valg. Man må gjøre det når man har tid. Skulle gjerne hatt så mye til at vi kunne slappe av på søndager, men sånn er ikke livet vårt akkurat nå...
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #11 Skrevet 6. mai 2008 Man kan faktisk få bot om man forstyrrer helligdager. Så om en nabo ikke liker plenklipping på søndagen, kan politiet komme på døren med en ordensbot. Dette var oppe i Magasinet på tv2 for en uke eller to siden. Jeg blir rett og slett forbanna når naboen skal bygge på huset en søndag. Man bør vise hensyn mener nå jeg. Den ene dagen i uken klarer selv de mest aktive å sitte stille.
4blir5 Skrevet 6. mai 2008 #12 Skrevet 6. mai 2008 vi har det også travelt, desto bedre grunn for å hvile spør du meg. Ta en timeout nyte sola og kose seg med familien!
høstbarn:) Skrevet 6. mai 2008 #13 Skrevet 6. mai 2008 Vi bor i et tettbebygd område, mad mange små og store hager,- og her er det ikke mye maskiner som går på søndagene. Det er utrolig deilig. Så vi pleier også å respektere "regelen" om at det skal være stille på søndager. Men er gresset langt, og søndagen er den eneste dagen det er fint vær etc så klipper vi det. Og klærne mine plager vel ingen! De henger ute når de føler for det.
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #14 Skrevet 6. mai 2008 Jepp, men jeg har da vel og erke en sånn stillegående manuell gressklipper som er god trim også ;-) Og ja jeg henger ut tøy på vanlige søndager også....
Sessa ruger igjen... Skrevet 6. mai 2008 #16 Skrevet 6. mai 2008 Jepp! Er liksom ikke så mange ganger i uka man har tid til å gjøre store uteprosjekter, som klipping av plen (stor hage), bygging av terrasse osv... Mannen min kommer hjem kl 17 og frøkna skal legges 19... synes faktisk det er viktigere at det er rolig rundt leggetid på kvelden hver dag enn at det er rolig hele søndagen... Synes det er koselig med litt "hagelyder" i helgene jeg!
hit og dit Skrevet 6. mai 2008 #17 Skrevet 6. mai 2008 Heime på bygda så gjer me vanligvis ikkje det. Far min er ganske rastlaus, så han kjører enten opp i skogen og jobber eller gjer stille arbeid inni gamlehuset (som dei pusser opp) eller anna på garden. Meeeen, me har to naboer: presten og ein eldre onkel. Resten av bygda bur to km vekke. Så når presten har reist til gudstjeneste, så har det hendt at me har synda og enten klipt plenen eller måka vegen eller kjøyrt med traktoren. Presten kjefta forøvrig på min fars onkel fordi han fiska 2.juledag. Etter den tid så gjer denne onkelen "alt som ikkje er lov" på søndagane. Han er ein gammal fornærma mann. Her i Ungarn så slår me gjerne plenen på søndagen, men rundt oss så gjer alle det, så me rekner med at det er "lov"
småtroll:) Skrevet 6. mai 2008 #18 Skrevet 6. mai 2008 nei..klipper ikke plenen på søndager...liker ikke støy da...men klær kan jeg henge ut...
Gjest Skrevet 6. mai 2008 #21 Skrevet 6. mai 2008 Nei, jeg klipper aldri plenen på en søndag!! Jeg har respekt for andre mennesker - og norsk lovverk. Henger heller ikke ut tøy - men vasker og henger opp inne hos meg selv.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 6. mai 2008 #22 Skrevet 6. mai 2008 Har det regnet og og vært ræva vær hele uka, gjør jeg det jeg itte ahr fått gjort på en søndag. Men vi bor på landet, og ofte er det traktorer ute å jobber, så da kan vi da klippe graset med god samv.het og.
meg & to små vampyrer Skrevet 6. mai 2008 #24 Skrevet 6. mai 2008 Er det ulovlig ifølge norsk lov å gjøre slikt på søndager?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 6. mai 2008 #25 Skrevet 6. mai 2008 Ja, vi gjør alt vi ikke har tid til alle de andre dagene... Sist søndag hamra vi hele dagen, på rekkverket til verandaen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå