Gå til innhold

Hurra for toleransen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er lei av at det er så mange som skal påføre andre mye dårlig samvittighet. Mange er usikre og ønsker støtte og forsikringer om at ting kan gå bra, slev om man har gjort noen feil.

Jeg er lei av blir diktert hva som er galt og hva som er rett for meg. Ja, jeg har gjort noen "feil". Noen har jeg visst om, noen har jeg funnet ut i ettertid.

Jeg har duppet tungen i alkohol

Jeg har drukket før jeg visste at jeg var gravid.

Jeg har spist sushi

Jeg har spist fisk som har vært over to kilo (sannsynligvis)

Jeg har spist rått egg

Jeg har spist roastbeef og røkelaks

Jeg har syklet ute i trafikken

Jeg har spist druer rett fra butikken uten å skylle dem først

Jeg har sittet ved siden av folk som røyker, pappaen røyker.

Jeg har vært på konsert med ungen i magen

Jeg har tatt fly, flere ganger

Jeg har tenkt til å ligge ute å sole meg i helgen, på ryggen!

Jeg har drukket mer en en liter cola på en dag en gang

Jeg ønsker meg et bestemt kjønn (selv om barnet er like velkomment uansett!)

Jeg ikke tenkt å nekte pappaen en pils på fredagen og til fotballkampen eller på julaften selv om ungen er der.

Jeg pusser opp et hus, maler, sparkler og pusser.

Husk at hvis du har det bra, er det stor sjanse for at babyen din har det bra. Men jeg oppfordrer ikke til å ikke ta hensyn til den du har i magen, alt med måtehold .-)

Lykke til alle jenter og gutter, jeg er sikker på at det går bra med de aller, aller fleste av dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...måtte le da jeg leste innlegget ditt.....kan du skjønne hva vi gjorde før i tida, da vi ikke var opplyst om alt som er "farlig"??? Jeg gikk gravid for 9 år siden også...og da visste jeg ikke halvparten av det som de sier er farlig nå...men dattern min er frisk som en fisk hun :)

Du får joine oss på tråden for de som vil ha det koselig her inne :)

Skrevet

Enig. Du sa det bedre enn jeg klarte i en annen tråd her : )

Skrevet

Er så enig. Sparkler og maler jeg også. Godt å se at ikke alle har angst for alt. Ble jo født friske barn før i tiden også. Bl.a. min datter på 16. Malte og styra da også jeg..:)

Skrevet

Hehe, dette syns jeg var et supert innlegg:-)

Skrevet

Her vil jeg være med;)

Kan føye et par ting på lista di også:)

Jeg har hvert på byen, dog edru, og danset natten lang.

Vært på back packing i Thailand.

Ridd.

Spiser både spekemat og røke laks.

Jeg nekter å tro at NOEN er perfekte her inne! Å det er helt greit for meg:)

Skrevet

siden jeg er like syndig som deg henger jeg meg på:) og tror jeg kjøper litt maling på vei hjem etterpå og maler litt på det nye barnerommet:) fins jo vinduer i detta huset, og jeg skal ikke drikke malingen heller...:)

Skrevet

Bra innlegg! Jeg henger meg på: Hurra for Toleransen!

Jeg spiser sushi, drikker en kopp kaffe om dagen og satt i boblebad i helgen! Skal sole meg i Spania om 2 uker og gleder meg til å drikke vin når lille-prinsesse komemr ut!

Skrevet

Puttet i meg en kurv med spanske jordbær i går (riktignok fra Bama), og kom etterpå på at de kanskje skulle vært vasket.

Hadde en skikkelig fest rett før jeg fant ut at jeg var gravid, for hadde begynt å spotte og trodde det var mensen på vei. Var litt lei meg og ble drita. Spydde på badegulvet og greier, 27 år gammel. Voksent. Og har jammen fått høre det fra venninner, "om jeg ikke er bekymret".

Jeg er mer bekymret for at jeg skal rote til ungen når den først kommer, med min manglende erfaring om barneoppdragelse:)

Skrevet

Takk for oppmuntringen,og for at det ikke bare var meg!

Jeg skrev innlegget litt i irritasjon tidligere i dag, og var redd jeg hadde laget en ny "krangletråd". Men her er jo alt bare fryd og hyggelig :-) Velkommen i tråden, alle sammen!

Gjest stockholms tjej
Skrevet

Vi er jo alle voksne nok till og ta våre egne beslut så va dere velger og gjøre er opp til dere.

Skrevet

Og hva du ønsker å gjøre er opp til deg...

Jeg sier igjen: Hurra for toleransen!

:-)

Skrevet

he he artig innlegg.

Eg var på den sykeste båtturen på havet i helgen..mega bølger, foreslo reprise om 18 uker med direkterute til fødestuen etterpå:P

Fisk over 2 kg farlig? Da har eg syndet der også, det var eg ikke klar over en gang. Spist masse både fisk og krabbe i helgen.

Oi røykelaks, det har eg vist glemt at var farlig*klaske meg selv på hånden*:P

Skrevet

Takk og lov for at det er flere syndere her!!! Skriver under på hele lista di... Vi må da fortsatt få lov å nyte livet iallefall litt?

Skrevet

Det er ikke alt på min liste som egentlig er farlig, altså, men folk sier mye rart.

Den offentlige matsiden til Næringsdepartementet(eller hva det heter) er ww.matportalen.no. Det er de offentlige rettningslinjene som staten gir. Der står det at det er greit med både sushi, røkelaks, råe egg og mye annet.

Gjest stockholms tjej
Skrevet

ja de du har gjort i ditt svangerskap er ikke verdens undergang men du blir jo helt hysterisk inne på den andre tråden...Varfør?

Skrevet

Som sagt, ikke hysterisk, men blir lei meg på vegne av venninner som sliter psykisk etter å ha søkt støtte og råd inne på forumet, men som har blitt møtt med et "voks opp, du er ikke moden nok til å få barn, det vill jeg aldri gjort!, hvor gammel er du egentlig".

Jeg tar gjerne en diskusjon, men ikke kritiser meg fordi jeg tar andre valg en deg. Og vær klar over at ikke alle er perfekte, men heller ikke trenger å proppes med dårlig samvittighet.

Jeg står som sagt fjellstøtt for mine bevisste valg, og klarer fint å leve med mine ubevisste.

Jeg ønsker at alle skal ha det bra, både med seg selv og med barnet sitt. Hvordan man gjør det, får være opp til den enkelte. Og jeg har aldri sagt at de som lever "etter boka" er hysteriske, men jeg klarer ikke leve slik. Ære være dere som klarer det :-)

Skrevet

Blander meg litt her eg... for det kan jo diskuteres hvem som er hysteriske her inne... i min verden er det ganske hysterisk å angripe mennesker en ikke kjenner når de f.eks lufter tanker her inne. Hva er poenget, hva vil folk oppnå egentlig? Får de noen ekstra form for energi tilskudd av å kritisere andre eller hva er greia?

Gjest stockholms tjej
Skrevet

men fortsatt så er de ikke noen som har kritisert deg...du blev bare fly forbanad på den andre tråden og jeg har i vert fall ikke kritisert deg,

men som du skriver selv her inne så skrev du dette inlegget for at du var irritert og at du tar med deg den irritasjonen in på den andre tråden som merks veldigt godt der inne,

syns bara at viss du ikke blir så sinnsykt sint så skjønner du nok at ingen har kritisert deg på den tråden.

jeg syns i vert fall ikke at du har gjort noe "galet" i svangerskapet...

vi kan alla gjør misstag og jeg har aldrig sagt at jeg er bedre en andre,De jeg mener i den andre tråden er at jeg gjør alt for at min gutt ska ha det bra men at man ikke ska bli hysterisk,jeg sier ikke at jeg er bedre en deg eller noren andre.Så viss du har tatt de som at jeg har kritisert deg så ber jeg om ursäkt for det.

Skrevet

Din unnskyldning er godtatt, og jeg ber om unnskyldning om jeg har såret noen, for det har virkelig ikke vært meningen.

Men jeg kan ikke for at jeg ofte ikke liker stemningen som noen ganger har rådet på dette forumet. Men nå slenger jeg meg heller på tråden til Lindus.

Skrevet

Det er jo ikke alltid det er sånn at den som skriver et slikt innlegg er den som ble kritisert....men LilleLykkeMor har reagert på det samme som meg....at noen her inne er fryktelig fæle til å kritisere de som ikke lever 100% etter boka....det er jo trist å lese innlegg hvor unge jenter spør om de kan spise reker eller de kan spise kaviar....det er du vel enig i? Jeg tror noen av innleggene her inne om hva som er "riktig" og hva som er "galt" skremmer veldig mange gravide...og det syns jeg er unødvendig....derfor lagde jeg en kosetråd som motvekt mot alt det negative som har vært her inne :) Og du er også velkommen inn der :)

Gjest stockholms tjej
Skrevet

er det meg du skriver til Lindus?

Gjest stockholms tjej
Skrevet

men jeg har ikke kritisert henne,men blir lei meg når dere tror at jeg kritiserer henne for de har jeg ikke. jeg er egentligen ganske trött på BIM nå for de blir alltid bråk så jeg melder meg med på din tråd.

Skrevet

Ja, det er akkurat det jeg er også....jeg er lei og trøtt av sånn uendelig krangling og diskusjon.....vil bare kose meg her inne og dele av min erfaring til de som ønsker det. Kjempe koselig at du kommer inn til oss, der er alle velkomne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...