Gå til innhold

Til alle dere som er så bekymra over vekta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slapp av: det er normalt å legge på seg i svangerskapet! Så lenge man spiser sundt og ikke fråtser i usunn og feit mat hver dag, så er det helt normalt og gjennomsnittlig å legge på seg 12-16kg!

Tenk på alt som vokser inni kroppen din: babyen, fostervann, livmora og morkaka! Dessuten får vi mer vann i kroppen og blodvolumet øker + at vi får faktisk litt mer fett og som regel større pupper!

Og så har det mye å si hvordan man så ut fra før! For noen er det normalt å legge på seg 2kg - for andre, langt, langt over gjennomsnittet! Det er bare et "gjennomsnitt" - ingen regel som sier at så så mye skal du legge på deg. Som regel går det meste vekk når ungen er født og man ammer! Det er de "fråtse-kiloene" som kan være vanskelig å bli kvitt.

Kjenner blir litt frustrert over alle som skriver :"HJELP - har lagt på meg såååå mye - hvor mye har dere lagt på dere..?!" . . det holder med ett sånn innlegg i ny og ne og ikke to om dagen . . . Dessuten går det ikke ann å sammenligne seg med andre hele tiden, det er bare du som er deg.

Kos deg med kiloene, babyen og den voksende magen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig enig her.. Det blir rett og slett for dumt å henge seg opp i alle andre enn seg selv, og hvor mye alle andre legger på seg, for som det skrives, man er forskjellige asså.... Men det er jo så normalt å legge på seg, ser jo bare på det innlegget jeg svarte på igår, det ligger rundt det samme for alle, feks 25 uker, 6-10 kg...

Når man er gravid og feks kommer å sier: Åhhh! Jeg veier 50 kg, er 170 høy, og spiser salat hele svangerskapet, fordi man ikke vil legge på seg, da må jeg spør hva faen er galt... Skjønner folk som sier de tenker på vekta og må passe litt på, men det er som det nevnes over her, det er den frotsespisingen.. Det er lov å bruke hodet her;)

Det er lov å kose deg, man må ikke sette seg ned å nekte å spise, men man trenger ikke sitte på gatakjøkken å spise hver dag heller....

Man skal kose seg med bebyen, og ikke tenke på hva andre spiser og legger på seg!!! ;)

Skrevet

Så lenge dere har d fint selv, hvorfor irritere seg over andre som IKKE trives så godt med vektøkningen?

Skrevet

FORDI det går utover alle andre som leser hva som skrives.. Hva er poenget med å legge inn ting om sånt du vet kan være dumt for andre? Du spør hvorfor irritere seg over de som ikke trives? Da spør jeg: Hvorfor plage andre med det du sliter med?

Skrevet

For en tåpelig omvendig av hele situasjonen Babyaugust08.

Hvis du er så lite selvstendig at du lar andres problemer ha så stor innvirkning på deg, bør du jammen la være å lese på bim, eller bevege deg utenfor dørene i d hele tatt. Verden er ikke sort hvitt!

At noen skriver om sine tanker og følelser i sv.skapet, er da langt i fra å plage noen med problemene sine. Hvis det er slik du oppfatter det, så synes jeg du brude oppsøke hjelp, for det er jko langt i fra slik at disse "problemene" er direkte rettet til deg. Det er ingen som roper og skriker på deg Babyaugust08, og bønnfaller deg om å høre på problemene..Det er faktisk bare å ignorere slike problemer, det finnes faktisk ganske mange andre innlegg å lese;)

Skrevet

eh hallo????? det er jo faktisk meningen at man kan legge ut innlegg om man ønsker det. om man ikke ønsker å lese det som står så se til helvete å la vere da for faen!!!! de søker kanskje støtte fra de som føler seg bra og i stede så er su så jævla kjepphøg at du støter de bort! la vere å lese da når det er noe du tror du blir irritert over! å slutt å hetse de som ikke har det så bra med seg selv om du blir irritert og ikka kan oppmuntre!

Skrevet

Lar du dette gå utover meg? Nå er du bare dum og barnslig, det vet du godt selv... Hvem har skrevet eller sagt noe om at vi hakker på deg? Er det d du tro? haha....

Og du, fordi jeg svarte DEG, så trenger du ikke henge ut meg for det om jeg svarer vettu...

Men skal du være så barnslig at du bør folk oppsøke hjelp pga et innlegg som aldeles ikke går på enkelt personer her, så bør DU tenke deg om....

Hvis du har lært å lese, så les overskriften en gang til....

TIL DERE SOM ER SÅ BEKYMRA OVER VEKTA

HAR DETTE MED DEG Å GJØRE? NEI NEI NEI..... Men når du er så dum at du svarer som du gjør, så vil jo andre se åssen du er;)

Skrevet

Det blir så dumt å klage over vekta, spes. når man er så tynn som du er. det er en del av graviditeten å gå opp i vekt - det er faktisk sundt for babyen!! så det blir så dumt å klage over det hele tiden når andre har mange andre (seriøse) problemer; bekkenløsning, blødninger, kvalme osv . . Hvorfor jeg startet dette innlegget var fordi det er sånne nye vekt-innlegg HVER dag her inne og ufattelig mye fokus på det og man blir litt lei av å se det hver gang man logger på BIM!! Fokuser heller på positive ting!:D

Skrevet

Hvem hetser hvem her om jeg får spør?

Les overskriften du og da AUDIBABE

Skrevet

hvorfor alle de STORE bokstavene? jeg ser da hva du skriver selv om du skriver med små bokstaver også.

du skriver et innleg der du irriterer deg over at det blir lagt ut innleg om vekt. la vere å lese det om det plager deg! var du som snudde denne debatten. tenk deg om du. er du som er barnslig her ingen andre.

Skrevet

Sant det du sier. MEN så er det noen av oss som sliter med kiloene etter tidligere svangerskap, samt allerede veier for mye,og da er det ikke så kjekt å legge på seg mere enn man behøver.

Skrevet

er vel ikke noe gøy å legge på seg uansett om man er tynn eller feit eller midt i mellom...noen takler det uansett bedre enn andre, men synes ikke dem som gjør det har rett til å klage på dem som ikke takler det så bra....

Skrevet

Hehe driter i hva du mener om store og små bokstaver og skal si det sånn at jeg har aldri snudd noen debatt på noen som helst måte her.... Jeg lar folk med problemer være, og der støtter du jo det som er skrevet, problem hahahaha...

Jeg har ikke skrevet noe om å irritere....

Hvis du syntes det er så fælt at jeg sier jeg syntes synd på de som bekymrer seg for mye, så får du leve med det da, dette går ikke på deg som person, det går heller ikke på hun andre som person! Dette har bare med hvor leit det er å høre om noe som er normalt.. Det var heller ikke jeg som startet dette, men jeg skrev svar på det på lik måte.

Jeg aner ikke hva dere velger å gjøre, jeg aner ikke hvilken lege eller hva dere går til, men jeg vet at hadde jeg kommet til det sykehuset jeg er på hver onsdag og snakket om vekt, og jeg er så redd osv, hadde de bare ledd av meg....

Jeg er ikke ute etter å hetse noen her, så les det som skrives 2 ganger føre du sier noe.....

Skrevet

hjelpe meg! her var det mye hormoner!! =D

Skrevet

Sier ikke at det går på hvor stor man er i utgangspunktet. det jeg sier er at jeg var ikke overvektig før etter mitt andre svangerskap, derfor vil jeg ikke legge på meg for mye denne gangen. Jeg vet jeg får problemer med å bli kvitt det. Noen legger på seg mye og blir kvitt det raskt etterpå, andre sliter med vekta etter graviditeten. Har ikke noe med om man er stor eller liten til å begynne med.

Skrevet

bare gled deg, det kommer mer, freefly=)

Skrevet

veldig enig med deg Babygullz med bolla =)

og til de jeg kanskje såra eller gjort sinna: jeg beklager så mye. har fått en ubehagelig beskjed og hormonene mine løp bare av sted med meg. skulle ikke latt det gå utover noen som ikke har noe med det å gjøre.beklager veldig.

Skrevet

Jeg har respekt for folk som ikke vil legge på seg, ta det helt med ro, men man går med en beby i magen, som skal vokse inni der, man kan ikke gå å tenke kg og mat døgnet rundt, man får det jo aldeles ikke godt med seg selv av det...

Det er ingen som klager på noen her babygullz............ Det burde du skjønne, så oppfattet du det første innlegget som til deg, så tar du feil!!!

Men du har ingen ting å bekymre deg over du, hvorfor være så redd for de kg? Du har jo den perfekte kroppen..... Du burde være gla.... Grunnen til at jeg blir så sur når du svarer som du gjør, er fordi jeg faktisk kunne ønske jeg var en person som var tynn selv, og det er leit å se på folk som plager seg selv med det å tenke vekt hele tiden... Du har en beby i magen, NYT DEN TIDEN DU HAR;)

Skrevet

poenget er at det er normalt og ikke så mye å bekymre seg over i forhold til andre ting.... selvsagt skal man få lov til å være bekymret når man er gravid, det er ingen som har sagt at det ikke er lov og jeg skjønner at hvis man har noen ekstra kilo fra før, så er det leit . .

men hele poenget mitt med innlegget var at kanskje folk kan slappe litt mer av! det er så ufattelig mye vekt- og utseendepress fra før, så hvorfor skal man være så jækla redd for det når man er gravid også... jeg skjønner at det ikke er noe gøy å legge på seg, personlig synes jeg det er fascinerende at jeg går opp i vekt og jeg vet at det er fordi babyen trenger det, og fordi det er en del av det å være gravid . . . har bare blitt så voldsomt fokus på vekt de siste ukene her på 2.tri..

Skrevet

AudiBabe; det et fullt forståelig, og det kommer nok til å skje igjen:P vær du sikker! gud beeeedre så mange hormonelle utrbudd jeg får om dagen.....har gått på veggen på hotellet om jeg har fått en litt veeeel krevende gjest, og har sparka så kasserollene føyk på kjøkkenet:P

heldigvis har jeg greid å holde utbruddet inne frem til jeg kom på kjøkkenet da, og ikke sprakk fremfor gjestene:P

Skrevet

Det er normalt å legge på seg, men noen legger på seg mer enn andre da. og det er faktisk ikke bra det heller. Når man sitter igjen med 10 kg fra sist gang, så skjønner du vel at det ikke er bra om det blir 10 nye som ikke forsvinner neste gang. tror ingen her er redde for å gå opp 12-14 kg, men 30 kg er i det meste laget. og noen gjør det selv om de spiser sundt.

Skrevet

Babygullz med bolla =) :

godt d ikke bare er meg. blir så lei meg etter sånne utbrudd jeg.å så kjempe dårlig samvittighet! selv om jeg ikke kjenner dere, så gråter jeg. er helt forferdelig med disse hormonene. gleder meg til den delen er over. for jeg er umulig å leve med. stakkars mamma,pappa og samboeren min.

Skrevet

Trodde ikke dette innlegget var direkte bare til meg nei, ( så innbilsk er jeg ikke;OP)

men dette innlegget lå øverst på forumet, og var fersk og nytt og jeg syntes det var noe å svare på, for jeg har jo selv sett flere ikke være fullt ås begeistret for denne vektøkning, og søkt trøst og lagt ut sine tanker her på bim! dessuten er jeg en av dem, så innlegget var jo rettet til meg også, ettersom jeg tilhører denne "klagepåvektgruppen" jeg også!;)

Ja, jeg HADDE en perfekt kropp før jeg ble gravid, men det var jo som nevnt FØR jeg ble gravid...nå har jeg gått opp nesten 10 kilo...og det synes jeg både er ubehagelig og skummelt...blir trist når jeg ser på bilder av kroppen min sånn den var før..men det får meg jo ikke til å slutte å spise eller trene bånnhardt!

Jeg spiser når jeg er sulten, og jeg spiser sundt!(unner meg et stykke kake hver gang jeg er på jobb, og det synes jeg at jeg fortjener ettersom jeg løper hele dagen;)

Jeg hadde kanksje skjønt frustrasjonen deres om det var rettet mer til gravide som slanket seg...og ikke til dem som faktisk bare er lei seg over vektøkningen...

Skrevet

hahaha, sorry at jeg ler audi, men jeg skjønner d! jeg selv satt og gråt over en knust kopp her om dagen! rett etter greide jeg å knuse et glass chili, og gjett om tårene spruta da også gitt!!!

det er helt fortvilende til tider, og jeg kjenner ikke meg selv igjen i enkelte situasjoner:P

d går nok så fint så, og de aller fleste vet at en gravid dame blir litt "annerdeles" og kanskje temperamentsfull enn d hun ellers er....

=)

Bare vis at du er glad i dem og at du setter pris på dem når du er i det"stabile"hjørnet" =)

Men skal være sååå enig, de blir fint når vi kan le av det hele om et år eller 2..:P

Skrevet

Jeg/vi beklager om det ble rettet frem på den gale måten, vi ville ikke noe vondt med dette!! Er enig med deg, et sånt innlegg er kanskje mot de som slanker seg, men vi ville bare få frem at det er veldig leit å lese.. Selvfølgelig kan man la være å lese, men vi må få være her inne vi og, som dere? Dere kan jo la være å lese våres innlegg også....

Jeg har ihvertfall aldri ment å rette noe styg/ekkelt/vonde ting til noen... Jeg kan forstå hvor slitsomt og hvor vondt det er å ha lagt på seg mange kg.. Skal si deg at jeg har gråte selv over kg, men jeg har noen fra før, det er kjipt...

Men jeg vil allikevel ikke la det gå utover bebyen.. Sier ikke du gjør det eller noen andre, men hvis mor ikke har det bra, så har ikke bebyen det heller.....

Det er da sånn alle sier, ikke bare vi her nå... ;)

Ønsker deg lykke til ihvertfall....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...