sannamin* Skrevet 4. mai 2008 #26 Skrevet 4. mai 2008 Nei kanskje det har en sammenheng med at folk har dagene fulle med jobb,unger, andre gjøremål..Kanskje en vil slappe av hjemme med familien... Mange grunner til det sikkert.. Broren min kan komme litt uanmeldt men det går greit han kjenner jeg ganske godt.. Men ellers liker jeg å planlegge litt..
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #27 Skrevet 5. mai 2008 synes det er greit for ungene sin del å ikke gjøre noe/ikke være på farta hele tiden, synes de bør lære at man kan faktisk være hjemme også å ikke gjøre så mye. Synes faktisk ikke noe særlig om du oppfor her som sier at du alltid er på farta, og kun er hjemme når du er dødssliten. Har en sønn som er sånn at det må sje noe heletiden, og har han ikke noe å gjør, så må vi gjøre noe sammen med han, eller sette han i gang med noe, eller han må få se på tv/spille data/playstatiom(var å fartet veldig mye da han var liten fordi jeg var alene med han, og hadde ikke så mye besøk). Minstetøtta derimot klarer fint å leke alene, finne på ting selv og slikt, ikke det at vi ikke gjør ting sammen med henne, eller tar henne med på besøk, selvfølgelig gjør vi det, men hun kan allikevel leke alene, og hun er bare 2,5 år. Guttungen er 7,5 år. Bare et lite innspill til dere som er på farta hele tiden. Jeg elsker fortsatt uanmeldt besøk, selv om huset aldri er helt ryddig. Forresten noen over her, går dere naken hjemme? dere sier at dere må kle på dere om dere får besøk. Jeg går alltid bare i t sjorte oglongs hjemme(vinter). Men det synes jeg er greit å ha på hvis vi får besøk også. med mindre den er gjennomsiktig, men da har jeg alltid en bukse liggende i nærheten.
Linda-Kristin=) Skrevet 5. mai 2008 #28 Skrevet 5. mai 2008 synes det er greit om de sender en sms når de skal komme på besøk jeg:) så får man tid til å rydde litt og evt fikse seg selv litt. hadde ikke vært så kult om noen plutselig kom inn her nå, jeg ser rasert ut på håret og sitter i pysjen ennå og det står ennå asjetter på bordet etter frokosten;)
Bærta å babyn Skrevet 5. mai 2008 #29 Skrevet 5. mai 2008 det kommer litt an på. er det i bygda her stikker jeg som regel bare innom. men om jeg skal besøke "gamle" ( venner jeg har hatt ei stund) så avtaler jeg, men de bor 1 og halv time kjøring unna så er kjedlig å stikke innom for å finne ut at de ikke er hjemme. Tar gjerne imot uanmeldt besøk jeg =D til normale tider vel og merke Syns det har blitt for mye av å avtale besøk over sms/ringe. Spontaniteten blir borte og det blir for forutsigbart
Anne-B. Skrevet 5. mai 2008 #30 Skrevet 5. mai 2008 Noen ringer, andre ringer bare på døra og hører om det passer. Syns begge måtene er ok, koselig på besøk. Men jeg ser ikke ned på folk som liker at jeg ringer før jeg kommer på besøk. Hver sin smak.
Anne-B. Skrevet 5. mai 2008 #31 Skrevet 5. mai 2008 Og dessuten, så er det ikke samfunnet som er blitt slik, det er folkene i det. Vil ikke si at dette utgjør et særlig stort samfunnsmessig problem.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 5. mai 2008 #32 Skrevet 5. mai 2008 Jeg HATER uanmeldt besøk! Virkelig hater det!! Huset ser ofte helt bombet ut når jeg er i dårlig form, og da er det ikke gøy med besøk! Vil ikke at folk skal se hvor rotete vi har det, og det er tungt å sitte å prate med folk når jeg bare trenger ro og fred. Synes det er frekt å bare dukke opp! De aller fleste har telefon i dag, og det er ikke vanskelig å slå på tråden for å høre om det passer! Vi drar aldri på uanmeldt besøk.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #33 Skrevet 5. mai 2008 Jeg liker ikke at folk kommer uanmeldt. Det tar ikke mer enn et minutt å ringe å høre om det passer å komme! Noen ganger står vi på farten til å dra et sted, noen ganger er man midt i middagen osv. I mine øyne er det rett og slett normal folkeskikk å høre med folk om det passer med besøk FØR man kommer. Er ikke oppvokst med at folk har kommet uanmeldt på besøk heller, så for meg er ikke dette noe nytt fenomen bestemor er heller ikke glad i sånt så kanskje det har noe med hvor i landet man er fra?
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 5. mai 2008 #34 Skrevet 5. mai 2008 Tror samfunnet er blitt slik siden vi damer også som oftes er i arbeid! Få prioriterer å gå hjemme. Hadde jeg gjort det kunne det vært supert med uanmeldt besøk, men nå vil jo det si at det kommer folk midt i middagen da. Ikke dumt for oss, men for dem kanskje? Eneste jeg kan dukke opp uanmeldt hos, og har alltid kunnet, er bestemor! Hun har aldri vært i jobb, og har alltid hatt god tid. Ingen jeg har følt meg mer velkommen hos. Tankekors dette... Kanskje vi må være de som tar tiden tilbake damer... Har visst mistet den på veien alle som en, hehe!
Lovemelikeyoudo Skrevet 5. mai 2008 #35 Skrevet 5. mai 2008 går ikke på uanmeldt besøk, og vil gjerne ha bekjed før noen kommer hit. Skjønt de kommer uanmeldt og det passer , er det bare kos. men om det ikke passer............
☆Anonymia☆ Skrevet 5. mai 2008 #36 Skrevet 5. mai 2008 folk kommer ingen vei her uten å si fra først...jeg syns det der ufatteli frekt å bare dukke opp på døra ...jeg føler meg ikke komfortabel med å dukke opp hos andre heller,så det gjør jeg ikke.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 5. mai 2008 #37 Skrevet 5. mai 2008 Kan legge til at jeg har vokst opp på landet, i Nord-Norge, men det hjelper ikke! Hater uanmeldt besøk likevel.
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #38 Skrevet 5. mai 2008 Er ikke hjemme kun når jeg er dødssliten, men vi gjør noe nesten hver dag. Og trives med det:) Han er kjempeflink til å leke alene de gangene vi er hjemme, har ingen problemer med det. Er jo endel hjemme i perioder, f.eks når pappa'n er hjemme fra reisejobb. Og da må vi ikke aktivisere minsten, han er 16 mnd og har alltid vært flink til å leke med seg selv.
*bolla pinnsvin* Skrevet 5. mai 2008 #39 Skrevet 5. mai 2008 Jeg tror det er fordi man er blitt så himla opptatt av at alt skal være perfekt og ryddig hele tiden at man omtrent får angst hvis noen svinger innom og ikke alt er "shina". Selv gir jeg beng og setter stor pris på både anmeldt og uanmeldt besøk, selv om det skulle være litt rotete
Sessa ruger igjen... Skrevet 5. mai 2008 #40 Skrevet 5. mai 2008 Jeg synes det er veldig greit å få en telefon eller sms i forkant, men liker godt å få besøk som jeg ikke føler jeg må ordne noe til. Nær familie og venner må gjerne komme uanmeldt og gjør det gjerne også, har det stort sett så greit hjemme at jeg ikke skjemmes. Når det gjelder å dra på besøk synes jeg det er veldig greit å si i fra, fordi jeg går ut i fra at ikke alle er som oss og fordi frøkna skal slippe å bli skuffet dersom vi drar til noen som viser seg å ikke være hjemme likevel.
m@ma76 Skrevet 5. mai 2008 #41 Skrevet 5. mai 2008 Synes det er greit å få beskjed først ja...få forberede seg litt...(Les: Rydd, fikse seg litt ol) Pleier alltid sende sms el ringe hvis jeg skal besøke noen selv også.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 5. mai 2008 #42 Skrevet 5. mai 2008 Syns det er greit å få uanmeldt besøk jeg ja...Men drar aldri selv på uanmeldt besøk... Man kan da fikse seg når besøket har kommet også..tar liksom 3 minutter å se litt bedre ut osv...Folk som kommer på uanmeldt besøk bryr seg sikkert ikke om det er litt rotete..
Gjest Skrevet 5. mai 2008 #43 Skrevet 5. mai 2008 Av og til får jeg uanmeldt besøk...og av og til drar jeg på uanmeldt besøk...og de jeg besøker er folk jeg veit setter pris på det..og omvendt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå