Gå til innhold

hvorfor er samfunnet blitt slik

Anbefalte innlegg

Skrevet

at vi må ringe å avtale når vi skal komme på besøk?

Jeg elsker å få uanmeldt besøk, vil også gjerne komme uanmeldt til andre, men jeg har inntrykk av at mine venninner ikke liker at jeg kommer uanmeldt. Eneste jeg føler at jeg kan komme uanmeldt til er mamma og til nød tante,men hun bor en god kjøring unna, så da vil jeg gjerne vite at hun er hjemme.

Har en gammel nabo(er ikke naboer nå mer) som kommer uanmeldt på besøk til oss innimellom, er ikke bestandig det passer like bra at han kommer,Han kommer gjerne midt i hotel cæsar(favoritt programmet) men jeg setter pris på disse besøkene, dagene blir ikke helt A4 for å si det slik.

Hvordan er dere? liker dere uanmeldt besøk? hvorfor? hvorfor ikke? drar dere på uanmeldt besøk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg drar ikke på uanmeldt besøk og liker heller ikke å få det.Ikke alltid det passer verken for meg eller den jeg evt skulle stukket innom.

Skrevet

Jeg hater uanmeldt besøk og drar heller aldri på uanmeldt besøk. Er ikke alltid jeg åpner døren heller hvis det ringer på, og jeg ikke har avtalt noe. Syns det er helt forferdelig og føles som innvadering. Er ikke alltid det er prikkfritt her heller, med to unger som roter leker overalt. Orker ikke å måtte passe på at det skal være ryddig til enhver tid i tilfelle noen skulle dukke opp.

For min del har det ingenting med resten av samfunnet å gjøre, men det er min personlige mening.

Skrevet

Foretrekker at folk gir beskjed først, i hvertfall så jeg får ryddet vekk det verste av rotet, trusene på badet og evt. får kasta på meg ei t-skjorte ;-) Setter pris på beskjed så jeg får forberede meg, liksom... Er kanskje litt rar jeg, da? ;-)

Skrevet

Bli vennine med meg, he he. Jeg elsker uanmeldt besoek saa lenge det ikke er for sent/for tidlig ... altsaa forutsatt at besoeket har normal folkeskikk. Vi har noen venner vi kan dra uanmeldt til, det er liksom avtale oss i mellom at det er greit, men de fleste vil visst ha beskjed foerst.

Skrevet

jeg drar aldri på uanmeldt besøk og HATER at folk kommer hit uten og ha sakt i fra. jeg åpner ikke døren.

dette er min hule om noen skal få komme inn i denne hulen må jeg være instilt på det. for etter at småen har sovnet er alt jeg tenker på og få litt tid for meg selv. da passer det utrolig dårlig om noen vil være sosial, med meg

Skrevet

Liker å få varsel fr noen kommer. Synes egentlig at det er uhøflig å ikke ta en tlf.Trenger ikke å være mer en 10 min varsel

Skrevet

Lukker ikke opp for uanmeldt besøk, synes det er direkte frekt i disse tider hvor det er såre enkelt å ta en tlf, sms, e-post etc. for å melde sin ankomst.

Skrevet

Avtaler stort sett.Og det er utelukkende fordi det er så travle dager både for oss og andre par vi kjenner i samme situasjon at de neppe er hjemme og har tid til å ha besøk på hvilken som helst dag.

Skrevet

Jeg liker heller ikke uanmeldit besøk. Mannen min synes jeg er rar. Han er vokst opp på landet, jeg er vokst opp i en drabantby i Oslo. Tror mye av forklaringen ligger der.

Skrevet

det skulle jeg gjerne blitt;) men vi bor sannsynligvis ikke på samme sted. hvor bor du?

Skrevet

Tror jeg ogsaa. Jeg vokste delvis opp paa landet og elsker det at folk stikker innom.

Glemte jo aa fortelle hvorfor jeg liker uanmeldt besoek. Det er saa deilig aa kunne legge fra seg alt og ta seg tid til en god prat og glemme mas og kjas! Naa tar ikke jeg meg saa hoeytidlig, og om det ikke er prikkfritt hjemme saa faar heller folk sette i gang og vaske om de er misfornoyede, he he (eller la vaere aa komme uanmeldt).

Skrevet

Veeeeldig sjelden vi bare stikker innom folk fordi vi er i nabolaget, liksom, men jeg syns det er kjempekoselig når andre dumper innom her, ja! :) Ikke ofte det skjer heller, men som sakt veldig koselig! Tar gjerne i mot besøk! :)

(Nei, vi har det absolut ikke rent og pent eller kaffen klar, men det forventer vel ikke folk når de kommer uanmeldt?)

Skrevet

Avtaler alltid før jeg besøker noen, og foretrekker å vite om når noen kommer. Men jeg bor på landet og her kommer og går folk hos meg som de vil, og de ble sjokkerte da jeg krevde at de ringte på før de gikk inn. For de var ikke vant til det.

Fikk en gang uanmeldt besøk fra ei venninne, og hun tok seg så nær av at jeg bad henne gå fordi vi ikke orket besøk, at hun aldri har besøkt oss igjen. Vi var ikke nære venninner altså.

Men det kommer nok an på hvor man er vokst opp. Jeg syns man skal gi beskjed før man besøker noen. Så slipper man bomtur hvis de ikke er hjemme også.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Jeg mener det samme som deg, HI. Jeg syntes det er kjempekoselig når det ringer på døra...Jeg setter på kaffen med en gang:) Men jeg reiser sjeldent eller aldri på uplanlagt besøk...Siden også jeg har erfart at dette ikke blir så populært:)

Skrevet

Jeg liker IKKE uanmeldte besøk. Spsielt ikke de som heller ikke greier å ringe på, men sniker seg inn og sier hallo når de står i stua...GRRRRR

Skrevet

Vi / jeg drar av og til til forlk uanmeldt. Er fra Nord-Norge, ut i fra tidligere diskusjoner om samme tema så virket det som at det er mer vanlig her oppe.

Forventer selvsagt ikke å få verken oppvartning eller at huset er shinet, og det vet de jeg kommer til også.

Men er også veldig god på å skjønne om det ikke passer da

Skrevet

Vi har det aldri ryddig hjemme, klarer å røske bort det værste rotet(klær og slikt) når det ringer på døra, men synes det er koselig.

Skrevet

Uanmeldt besøk kan være kjempehyggelig det, men nå om dagen så har ingen her i huset tid til å sørge for at det ser sånn ut som det bør, og da forutsetter jeg igrunn fint vær...

Så sitter vi heller ute:)

Men jeg synes det er litt "mas" også, fordi jeg som de fleste andre liker ikke å invitere folk inn til rot, skittentøy, matrester osv...

Det er jo ikke noe hyggelig, for noen av partene.

Skrevet

må bare si at jeg bor i nordnorge...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg elsker faktisk uanmeldte besøk! Men de får jeg aldri nå, for folk må jo spørre om jeg er hjemme, om jeg har barna osv. Tar jo 20 min for den som bor nærmest å komme hit, så blir jo 40 min bomtur hvis jeg ikke er hjemme. Venninne mine bor i nærheten av barnehagen til snulla, så det har hendt at jeg har dratt dit i forbindelse med henting, men da sender jeg melding 5 min før for å høre om de er hjemme.

Skrevet

Jeg liker besøk, men får sjeldent... Skulle gjerne sett at mitt hjem var et naturlig sted å besøke, men jeg merker at jeg må invitere for å få besøk. Ikke det at jeg ikke får besøk uten å invitere altså, men jeg får veldig sjeldent uanmeldt besøk...

Har det vanligvis ryddig og greit i tilfelle, men...

*skuffet*

Skrevet

Hvorfor elsker man å få uanmeldt besøk?? Må jo være like koselig om folk ringer 10 min før?? Så får man ryddet litt hvis det er rotete eller tatt på seg klær el he he...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Men det er jo interessant å spekulere i hvorfor det har blitt sånn. Er det fordi vi har blitt travlere, at vi har mobiler som vi krever at folk skal gi beskjed på først, at vi forventer å få tid til å kunne rydde hjemme før folk kommer eller kjøpe noe med kaffen?

Skrevet

Jeg liker best at folk sier i fra. Nå om dagene er jeg hjemmeværende, og da er vi sjelden i huset her, for å si det sånn. Vi er på svømming, sang, trening, på besøk hos venner/famile, eller ute og går tur. Har som regel alltid avtaler siden jeg liker å vite hva jeg skal i løpet av en dag, og om noen skulle dukke opp i det jeg er hjemme må jeg jo sende de av gårde igjen fordi vi sikkert skal noe... Om de bare sier ifra litt på forhånd, så setter jeg heller av den dagen til det! Skulle det ha seg slik at vi ER hjemme, er det fordi jeg er sliten av å være sosial og finne på ting med mini, at jeg har tenkt til å slappe heeelt av/sove, mens mini sover... Og står huset på hodet da, er ikke det det første jeg finner på å gjøre noe med når han har sovnet... Og jeg syns det er veldig ubehagelig å få besøk når det er bomba her hjemme. Liker best at det kun er min nærmeste familie som ser den siden av meg:P

Selv sier jeg alltid i fra til folk når jeg kommer til dem. Det er fordi jeg ikke liker å komme busende på når de har andre ting de skulle ha gjort, eller hvis huset dems er bomba. Ikke at jeg bryr meg, men vet hva jeg selv føler om den saken.

Hvis jeg hadde tatt det litt roligere om dagene, vært hjemme og stelt/holdt det fint, rent og ryddig dagen lang, og lagde mat og kaker fordi jeg rett og slett ikke hadde annet å fore mens mini sov - ja, da hadde jeg vel elsket at folk kom innom i tide og utide.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...