Gå til innhold

Dere som har flere fødsler bak dere, var fødsel nr 2.....

Anbefalte innlegg

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Nå var jo min første fødsel anderledes enn det som er normalt...altså rier som kommer regelmessig og oftere og oftere. Jeg hadde full åpning etter 2 timer med sammentrekninger hvert 6-8 minutt, og de var ikke så smertefulle. Pressriene var svake, og jeg hadde pressrier i over en time før snulla kom ut.

Tenkte derfor at fødsel nr 2 kom til å gå fort, men tok det med stor ro da riene starta (den første starta jo med vannavgang). Etter ca 3,5 timer med svake sammentrekninger dro jeg på sykehuset, der blei det konstantert 6 cm åpning, så kom riene med litt kortere mellomrom, og varte 1 min eller litt lenger, men det var vel min 4 min i mellom dem. Og det var ikke særlig intenst eller vondt. Pressriene derimot var mye mer intense denne gangen, men de var jo ikke vonde, og vesla var ute etter kun 6 min og noen pressrier, 2 timer etter at jeg kom til sykehuset.

Så både fødsel nr 1 og 2 var raske, og ikke så vonde!:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å nei :-S hvorfor leste jeg her? jeg takler bare ikke å ha det vondere enn jeg hadde første fødsel jeg altså!

Skrevet

Ehhhhhhh nei... Jeg føder nr. 2 anytime:o))

Nr. 1 var vond, lang , vond og enda lengre og vond, vond , vond..... Ble satt igang 2 ganger.

Nr. 2 var nesten bare å lette på det ene benet:o))

Nr 2 Varte i 5 timer fra start til slutt (nr. 1,holdt på i drøyt 1 1/2 døgn)

Nr. to var vond, men ikke i nærheten av så vond nr. 1 var.....

Lykke til, får du en fødsel nr. 2 som meg, er det bare å glede seg:o))

Skrevet

Jepp, første fødsel ble jeg satt igang. Tok 12 timer.

Andre gang tok det 3,5 time fra første lille rie til mini var ute =) Og da hadde jeg VONDT i 1,5 time. Men myyyye bedre :D :D :D

Skrevet

1.gang 10 timer med kjempesmerter og komplikasjoner. Sovnet mellom riene pga smerter og at jeg var utslitt..

2.gang. Fort, enkelt og "passe" vondt

Skrevet

fødsel nummer ehn tok over 70 timer.... ble satt igang. endte med katastrofesnitt

fødsel nummer to varte i over 140 timer... (med veksling mellom ueffektive og effektive rier, men rier hele veien) endte i akutt ks.

Meeeeeen......... så hadde jeg for lite bekken, så de hadde aldri kommet seg ut den veien uansett...

Skrevet

Fødsel nr 2: Mye raskere, og mye lettere :)) Gled dere!!

Jeg blir muligens "pålagt" ks denne gangen (pga tvillinger, osv) og synes det er kjempetrist hvis jeg ikke får føde selv! En ukomplisert fødsel er langt å foretrekke. Etter fødsel nr 2 var jeg klar til å føde på nytt rett etter gutten var ute, jeg synes det var så "kick" :)

Skrevet

Fødsel nr 2 var RASK og ikke noe vond i det hele tatt.

Den var rett og slett helt rå!

Skrevet

Oi, her var det mange svar blitt!! Huff...vet ikke om jeg gruer eller gleder meg mer jeg... !? Uhu...! Tror jeg gjør som tillab og ber dem sende lille med storken i stedet...*ler*

Skrevet

Min fødsel nr 2 gikk en del raskere, hadde gode rier i ca 7 timer med andremann mot 13 med første. I tillegg presset jeg i 1 t og 15 min med førstemann, andremann kom på 4-5 press. Drøyde litt for lenge før jeg reiste på sykehuset andre gangen, fordi jeg syns ikke det var SÅ vondt, men endte med å få pressrier på mottaksrommet, og jenta vår var født 30 min etter at vi parkerte bilen... Om det var vondere enn første gang er vanskelig å vurdere, med førstemann hadde jeg epidural, med jenta vår rakk jeg natuligvis ikke det :) Men jeg syns fødsel nr 2 var en mye bedre opplevelse enn fødsel nr 1, og jeg var mye piggere etterpå (slapp å sy siste gangen, første gangen sydde jeg litt).

Skrevet

Første fødsel: tvillinger, lett fødsel. tok 6 1/2 time.

Andre fødsel: seteleie, ganske lang 11 timer, og vondere enn nr en.

Skrevet

Fødsel nr 1: rier i 14 timer, lite pause imellom, tok 2 timer å få henne ut, måtte tilkalle fødselslege på slutten, var supersliten..! Sa at dette blir nok et enebarn etterpå, og at jeg aldri skulle føde vanlig igjen ever! hehe

Fødsel nr 2: over på 4 timer fra første rie. Veldig vonde rier, mer intense enn sist, men de varte ikke så lenge og jeg hadde helt smertefrie pauser imellom riene hele tiden. Tok 38 min å få han ut. Følte meg ikke spesielt sliten etterpå. Sa til jordmora etterpå at dette var jo rene drømmefødselen, og da var han til og med nesten 4,9 kg og 54 cm stor!

Skrevet

fødsel nr to var raskere, 10 ganger vondere, enn nr en...

MEn det kommer jo helt an på hvordan riene er, når vannet går, hvor effektive riene er osv osv osv...

så tvile på de har noe med at det er nr to å gjøre, men, bare det at fødselen var annerledes.. Ingen to like vet du.

Lykke til med fødselen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...