Gå til innhold

Dere som har flere fødsler bak dere, var fødsel nr 2.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lettere, men vondere? Har liksom forstått det slik, både på fagpersonell (lege/jordmor) og andre jeg snakker med som har flere barn, at fødsel nr to er raskere, og lettere på den måten, men at den gjerne er vondere? Finnes vel selvfølgelig unntak fra "regelen", men med fire og en halv uke igjen til termin begynner jeg å kjenne litt på hvordan jeg gruer/gleder meg til fødsel......hmmm...

Altså: Fødsel nr 2: Rask og vond (lett???) eller langdrøy og middels vond? (slitsom og tung?) Eller...!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, rask og vond! Mye bedre enn langdryg og middels vond.

Skrevet

Superrask og utroooolig intens..

Skrevet

Det stemmer nok på meg ihvertfall, men det er vel fordi jeg ikke hadde noen form for smertestillende på 2.... :-)

Hadde MYE heller gjentatt 2 fødsel enn 1.... :-)

Skrevet

Mine to fødsler var ganske så identiske...og nå 12 dager før termin er jeg smertelig klar over akkurat det, hehe! Har gitt opp å å håpe på en rask og smertefri fødsel =P (Ja, jeg var litt naiv de to første gangene, hehe!)

Skrevet

Nei, nr 2 var kort og mye mindre vond enn nr.1.

Kan faktisk se tilbake på fødsel nr 2 som en god og positiv opplevelse, mens fødsel nr 1 var en hengemyr av grusomme smerter, dog med et positivt utfall da;-)!

Skrevet

Ohooo...hjelp! Hehe... Kan jeg avlyse dette her eller? *ler* Eller overføre fødselstimene til mannen min??.... ;o)

Skrevet

Veldig rask og kjempe intens, vondt!!!! Men så var nr 1 også det da... nr 2 var bare litt værre (enda kjappere og bittelitt vondere)

Skrevet

Raksere og vondere. Minsten var en maanetitter dermed var det vondere paa pressriene. Men heller en slik som 2. fodselen igjen enn foerste. Gikk MYE raskere (under halve tiden) saa det var vondt men fort gjort;-)

Skrevet

ja nr 2 var veldig rask,fryktelig smertefull og intens.

Skrevet

Haha! Rask OG smerteFRI har jeg vel aldri sett for meg...hehe..det hadde jammen vært noe ;o)

Skrevet

første ble jeg satt igang, så kan vel ikek sammenlignes? 18 timers tortur, der jeg var helt utslitt.

2 gangen gik kdet bare 3 å en halv time, intenst, men fikk jobbet mer, og hadde mer energi. vondt? joda. var jo en større unge å presse ut enn nr 1 så...

Skrevet

Da fødsel nummer 2 bare kom skikkelig igang så gikk det super fort.

Gikk fra 2-10 cm på 30 min. Preste i 20 min. Skikkelig intenst, mange rier på en gang. Men mye bedre enn første fødsel.

Har hørt at fødsel nummer 2 oftest er den beste fødselen uavhengig av hvor mange fødsler man har.

Skrevet

Fødsel nr to var mye lettere enn første her. Vesla kom 45 minutter etter at vi kom på sykehuset, kjapt og mindre vondt enn første.

Lykke til!

Skrevet

mye raskere, halverte tiden! Pluss 1000000000000000 ganger mindre vondt for meg! Og MYE lettere og kortere pressfase.

Skrevet

Det stemmer delvis etter min erfaring. Fødsel nummer 2 var raskere og vondere, men ikke lettere synes jeg. Nå var min første også ganske kjapp, sju og en halv time, men den greide jeg selv. Nummer to måtte tas med sugekopp.

Skrevet

Med nr to var det veldig greit.Kom på sykehuset klokka halv seks og ti på halv sju (en time etter)var ungen ute.En helt fantastisk fødsel som gjorde at nr tre er under planlegging:-)

Skrevet

*avlyser hele driten og ringer Storken i stedet, de leverer fremdeles på døra?*

Skrevet

med fire uker til termin ble jeg både litt glad og stresset nå...for sent å ombestemme seg??

Skrevet

Jepp! Fødsel nr.2 gikk kjemperaskt og var utrooolig intens og vond! Nr.1 tok 13 timer, nr.2 tok under to.. men vet ikke om jeg hadde valgt nr.2 om jeg fikk velge.. jeg fikk ingen smertelindring på andre, og epidural så jeg ikke kjente noe på første, så hadde nok valgt den første om jeg måtte..

Skrevet

Nr 1 var ikkje så lang i seg sjav og når det tok av så tok det virkelig av, fra 5cm til full opning på ein time. Det eg syns var "ille" da var at eg ikkje hadde kontroll på smertene, så derfor syns eg den var verre enn nr 2.

Nr 2 gjekk på litt under to timar fra 3cm til ho var ute. Intenst ja men samtidig så hadde eg meire kontroll denna gongen følte eg så det var ikkje så vondt, MEN det hadde det sikkert ikkje vert med nr 1 heller hadde det ikkje vert for at eg jobba veldig i mot riene mot nr 2 når eg sa til meg sjav heile tida at skulle slappe av og puste.

Så ja nr 2 var mindre vondt men eg vil sei at det kunn fordi eg klarte å jobbe med riene og ikkje mot dei. Lurar litt på at ein er meire forbredt...?? Det var eg ihvertfall, veit jo at det gjer vondt men da veit du korleis vondt det er, sjav om det er gløymt fort etter ein fødsel.

Skrevet

Fødsel nr 2 var rask og lett. Det var nr. 1 også (selv om begge var dødsvonde), men nr, 2 var en drømmefødsel, unnagjort på en halvtime.

Skrevet

1. fødsel var best...

2. fødselen fyttirakern........................mye mye lengre,og mange tusen hakk vondere......

det er min erfaring....hehe...ser det var mot strømmen,men det finnes jo de av oss som går mot den titt og ofte....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...