Gå til innhold

Overreagerer jeg? ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snakker vi kjæresteforhold her?

Det er vel greit å komme med noen tilbakemeldinger til hva man synes er pent til kjæresten sin. Men ikke hele tiden, og ikke dersom man ikke har bedt om det.

Hvis du er en jålete, feminin type (litt "babe", kanskje? Ikke noe galt i det, altså) og alltid har vært det, synes jeg det er veldig rart og bli sammen med deg og så prøve å endre deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære Tøysetipp.

Du er den du er, og det er akkurat derfor du er så vakker.Jeg regner med at det var slik du såg ut da du treffet jenta di ,og at det var akkurat disse faktorer som gjorde at hun ble tiltrekkt av deg i ugangspunktet. Hvis hun nå i ettertid ønsker å forandre disse tingne er hun jo ikke i glad i fh for den du er, men i dn hun ønsker du skal være.

Visst skal man gi og ta i et forhold, men man å også ha respekt for hvem man er i sin personlighet også.

Altså Tøystipp, hvis du lot vær å sminke dg, klippet hårt korr og lot øyebryna gro, ville du da trives med deg selv?? Og hvis ikke, hvordan trur du da du ville komme å trives med kjærsten din??

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen.Du er vakker som du er,syns ikke du har noen grunn å endre ditt utseende for å tekkes noen annen.Og jge synes det er drøyt av henne å mene du skal det.

Klem.

Skrevet

Det er greit med tilbakemeldinger - jeg er nok litt hårsår.

Og hun veldig 'rett frem'..

Det er 15 års aldersforskjell mellom oss også. Hun er jordnær og ordentlig, og liker vel ikke den 'babe-looken'.. Uten at jeg er babe av den grunn. Men, neida.. Vi finner ut av det. Fint med tilbakemeldinger.

Jeg vet liksom ikke hvor grensene går/skal gå eller om jeg bare er too sensitive.

Takk for hyggelig svar cat :-)

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Syns absolutt ikke du overreagerer.

man blir veldig såret når en man er så glad i stadig kommenterer utseendet. Greit med noen hint og tips, men dette syns jeg blir direkte frekt.

Regner med dette er ei dame du har et forhold til, og du så vel sånn ut når hun ble forelsket i deg?

Da bør hun ikke prøve å endre deg. Det var jo den jenta du er hun ble forelsket i!

Skrevet

Jeg synes ikke du overreagerer. Er man i et forhold, elsker man hverandre som man er. Utseende er selvfølgelig ikke helt uviktig, det er jo en grunn til at man ser etter ulike ting når man er på kjærestejakt. Det er derfor det blir så sårende når kjæresten kommer med stikkende kommentarer... Man ønsker jo at kjæresten skal være fornøyd når en selv er det. Når jeg har "dolla" meg opp, ønsker jeg selvfølgelig at mannen min skal kommentere det og si at jeg er fin. Likedan når jeg føler meg tjukk, stygg og uggen ;-)

Som sagt: Du overreagerer ikke. Skjønner godt at du blir såret. Og jeg synes du skal tenke på om dette er noe du vil godta eller ikke.

Sender deg en klem, jeg!

Skrevet

Jeg har ei venninne som jeg ofte tenker at burde se mer naturlig ut. Hun er kjempepen, men bleiker håret, bruker masse hårspray, sminker seg veldig kraftig og så videre. Jeg vet at hun hadde sett mye penere ut om hun hadde turt å være mer "naturlig".

Jeg ville aldri funnet på å si det til henne. Men tenker at om kjæresten hennes sa det til henne, ville hun kanskje tenkt litt gjennom det. Om min mann hadde sagt noe sånt til meg, hadde jeg nok forandret meg litt.. men når tror jeg at visse menn liker naturlige kvinner og visse liker sminkedukker, og jeg tror ikke mannen min hadde falt for meg om jeg hadde brukt mye sminke og bleika håret, så egentlig høres det ut som han du er sammen med kanskje har falt for feil type dame? For du skal jo egentlig ikke behøve å forandre deg, når du føler deg vel som du er.

Skrevet

Nå ville jeg si noe følte jeg! Tror mye av dette kanskje ligger i aldersforskjellen, at hun ser anerledes på utseende?

Uansett, du har ikke "babe"-look, men mer en feminin og søt look. Enig med deg at du hr ett lite søtt ansikt og små øyenbryn passer deg best. Kanskje ville du overhode ikke føle deg som degselv med mørkere blondt hår da dette er blitt en del deg..

Nydelig er du og ikke la deg pelle på nesen!

Skrevet

For å si det enkelt hadde jeg begynt og le hvis mannen mente jeg skulle se annerledes ut enn det jeg gjør:)

Skrevet

Nei, du overreagerer absolutt ikke! Har vært sammen med en sånn selv jeg, han pirket på alt, jeg var for feit (var heller for tynn), brukte for mye sminke, osv osv. Selvtilliten var på bånn når jeg var sammen med han, det lureste jeg noen gang har gjort var å dumpe han. Nå er jeg sammen med en som elsker meg som jeg er, og som syns jeg er vakker både med og uten sminke, men som setter pris på at jeg pynter meg ekstra, og som liker at jeg er feminin.

Hun falt jo for deg sånn som du er, så hvorfor forandre på deg nå?

Skrevet

Hei, først vil jeg bare si at jeg synes ikke du overreagerer.

Jeg var sammen med en som pirket mye på mitt utseende. Ikke fikk jeg gå med skjørt, ikke bruke mye sminke (jeg er ei jåle av natur) og påpekte hele tiden at jeg var mye penere naturlig. Spilte ingen rolle om han mente det som et kompliment eller ikke, jeg var mye mer komfortabel med mitt utseende. Det ble slutt mellom oss etter noen år (dette var faktisk en liten del av grunnen, hans pirking holdt på å gjøre meg gal!). Traff han igjen lenge etterpå og det viste seg at han elsker utseende mitt og at jeg pyntet meg, men har var så sjalu! Han hatet at andre menn så på meg og ville på en måte gjøre meg mer anonym....

Kanskje det kan være en årsak til at hun sier disse tingene til deg?

Ikke gi deg iallefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...