Gå til innhold

Overreagerer jeg? ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å tro at jeg vanligvis er ganske normal og høvelig oppgående.

Men, får gjentatte ganger bemerkninger på hvordan jeg ser ut. Det vil si at jeg ikke må bleke håret, helst klippe det kortere, at jeg er for feminin (noe vedkomne ikke er vant til), lukt er veldig sensitivt og goddufter må prøves ut på huden og taes opp til vurdering om den er god nok, parfyme skal være i meget moderate mengder - og jeg napper øyenbrynene mine altfor tynne, og dersom jeg skal kjøre 'den stramme linja' med foundation og bleking så må øyenbrynene til enhver tid være trimmet. Ellers så ser jeg teit ut.

Jeg prøver å si til vedkomne at man er da glad i mennesker på helt andre prmisser, enn nettopp dette. Og jeg føler at jeg mister litt av meg selv dersom jeg ikke får lov til å se ut slik jeg føler meg mest vel med.

Vedkomne mener at jeg da bør se ut på en annen måte, enn jeg gjør.

Og jeg blir såret og lei meg for at jeg ikke strekker til. Eller er god nok. Eller ser ut slik vedkomne vil at jeg skal gjøre. Og det verste er at jeg ikke vet hvem av oss som har 'rett'. Kan man forbeholde seg retten til å kreve at man skal forandre seg, for å tekkes den andre parten? .. Jeg vil jo være tiltrekkende for vedkomne, men føler at jeg mister litt meg.

Kanskje overreagere jeg? Og er altfor følsom..

Urk.. Lei meg jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke du overreagerer.. Dette høres ut som noen som har en veldig dominansebehov., og trenger å få tilbakemelding på at dette ikke er grei oppførsel.

Synes vedkommende at du ikke bør se ut som du gjør, så snu ryggen til forholdet og ikke se deg tilbake...

Han/ hun er noen noe dysfunksjonell i relasjoner, og høres ikke ut som det er noe godt å hente her...

Du har rett, det er dine følelser og din kropp... Ingen skal bestemme slike ting over deg..

Ble sint nå jeg.... hehe..

Skrevet

Hmm.. jeg skjønner hvar du mener.. Jeg tar jo mannen min sin mening i betraktning hvis jeg skal gjøre forandringer ved utseende..

Når det kommer til utseende generelt og klær så møter vi hverandre som regel på midten.., men nå er han som regel enig i hva jeg foretar meg.. hehe.. det viktigste er jo at du føler deg bra.., hva alle andre synes er jo egentlig ganske uviktig.. Men er det mannen din du prater om??

Har du vært slik fra første stund dere møttes?? =)

Skrevet

eni med *ale*..

kjenner jeg blir provosert på dine vegne her,fy faen for en frekk jævel..

skulle likt å sett han drive på sånn med meg,hadde klikka ..

DU ER PEN SOM DU ER OG KAN IKKE H*N SE DET SÅ DRIT I PERSONEN

Skrevet

Vedkomne har fått tilbakemelding om jeg ikke liker å bli fortalt hvordan jeg bør se. Til en hver tid. Men, vedkomne mener å gjøre meg en tjeneste ved å fortelle meg hva jeg bør endre på. Og at det er viktig å være tiltrekkende for hverandre. Og jeg forandrer på det jeg føler meg komfortabel med. Ikke sminke når vi er inne og sammen bla. Ikke den eller den parfymen etc. (og det er forsåvidt greit nok)

Vi har store diskusjoner om dette. Jeg får passet påskrevet, blir såret og lei meg for at jeg synes dette er litt hinsides også. Men, hva man ikke gjør..

Skrevet

Forsåvidt vært sånn fra starten av.. Jeg er feminin og vedkomne er ikke vant til det. Så.

Jeg overreagerer sikkert.. Er ikke lei om og møtes på halvveien, jeg. Men, når det innebærer at jeg ikke skal bruke sminke, bleke håret eller ha håret halvlangt så synes jeg at vedkomne ikke respekterer meg heller.

Men, men..

Skrevet

Uff,jeg får helt vondt i meg.. Du må ikke la han få bestemme hvordan du skal se ut!

Tilslutt bestemmer han alt, og du sitter der å lurer på om dine meninger ikke er like mye verdt som hans.

Jeg er veldig enig med "ale"

Mener han at han ser perfekt ut?

Skrevet

Der sa du det.. Hva man IKKE gjør...

Hadde jeg blitt sammen med noen som var utdanna innen makeup eller klesgreier, kunne jeg godt tatt i mot tips og råd, siden jeg ikke har snøring. Men det er stor forskjell på tips og diktering....

Det å gå å sende stikkere til folk om utseende, nedlatende "velmente" kommentarer osv er en herske/ dominanse teknikk,. vel anerkjent blant de i psykisk mishandling foreningen...:P

Synes du må ta et oppgjør på dette nå, finne ut hva du kan leve med. Dette vil neppe bli BEDRE med tiden, og kan få stor innvirkning på selvfølelsen din over tid. Nedpsyking.

Blir det ikke bedre/ mer levelig, så ta affære og kom deg vekk..

Ut fra det du skriver aner jeg at det er vanskelig og sårt for deg, men at du prøver å rasjonalisere og bagatellisere det hele...

Da ender du med å tro at du er stygg og vedkommende har all rett til å kritisere, dominere og hakke på deg...

Jobber med dette, så har sett det så alt for mange ganger....

Skrevet

Nei du overreagerer ikke.

Det er du som bestemmer hvordan du skal se ut, ikke partneren din. Det høres ut som denne personen vil forandre stilen din totalt, og det går ikke ann:( Er det andre ting som skurrer i forholdet deres også kanskje?

Skrevet

Nei, du overreagerer IKKE!! Og som jeg sier til deg, det er nedpsyking. Hun var da smertelig klar over hvordan du så ut da hun innledet et forhold til deg, og da var vedkommende så yr i trusa og ivrig at jeg ikke har sett makan!

Jeg kommer til å klikke i vinkel om jeg hører hun sier noe slikt til deg igjen, og nå får du sannelig sette ned foten altså!! Blir urolig når du prøver å bagatalisere det hele..

Og du kan hilse fra meg å si at da får hun sannelig sjekke kjønnet sitt sporenstreks selv, for at hun har vagina kan jo lure de mest garvede passkontrollørene ved midtøsten!!

Det er ganske normalt å være feminin når man er jente sist jeg sjekket!!!

Blir så irritert jeg altså, og like før jeg slår deg i hodet med en bataljon!!

Skrevet

Du bestemmer sjølv korleis du vil sjå ut;) Og det må faktisk andre berre "leve med";)

Denne personen; er han/ho perfekt, då? Kanskje du kan ta samme taktikken; litt "småretting" på utsjånaden til denne personen etter kva DU likar best;)

Skrevet

Årsaken er at vedkomne vil at jeg skal se så naturlig ut som mulig og synes jeg er finest uten sminke. Forsåvidt et kompliment dèt.

Men, det er de bagatellene som egentlig er så ubetydelige, men som likevel sårer. Slik som har jeg først valgt å ha øyenbryna på den måten jeg har det, skal det joggu trimmes hver dag og se perfekt ut. For det plager altså vedkomne. Og jeg mener at dette er en bagatell ikke verdt å krangle over. Men, samme regla. Vedkomne har en oppfatning av hvordan jeg skal se ut - og jeg blir lei meg. Du får en følelse av og ikke strekke til - og det synker ikke inn til den andre. Da kommer det gjerne mer om hvordan jeg bør se ut. Vi krangler - og slik som nå, vedkomne slår av telefonen og jeg får ikke kontakt. Sukk..

Jeg vil ikke svartmale vedkomne - for jeg tror ikke vedkomne gjør det for å være ond. Men, har derimot sterke meninger om hvor skapet skal stå.

Takk, for at du tok deg tid til å svare. Og jeg tok det du skrev til meg.

Skrevet

Det var drøyt. Og jeg liker ikke at du sier sånn.

Men, jeg skjønner at du er sint. Jeg ville bare ha noen synspunkter på om jeg var helt på jordet eller om det faktisk ikke er så greit.

Skrevet

Hun er nok ikke ond nei, bare kontrollerende.... og det er ikke alltid en bra egenskap...

Men bra du tar det på alvor, så det ikke får eskalere ut av kontroll...

Du får parkere noen skap du også, så kan det hende det stabiliserer seg ;)

Lykke til...

Skrevet

Nei, du overreagerer IKKE! Begynner man å plukke på hvordan den andre parten ser ut i et forhold, så er det kjørt.. Altså, det er slik man bare ikke gjør! SLik som du ser ut nå, har du sett ut hele tiden, og det visste hun jo... Var jo mer enn bra nok da dere ble sammen?

Nei, ikke finn deg i dette Tøyse, du er nydelig slik som du er, og trenger ikke forandre deg en smule!!

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å gå i detaljer om noe annet i vårt forhold.

Men.. vi har sterke følelser for hverandre, selv om det har vært mange faktorer som har gjort at vi har hatt det turbulent.

Jeg bryr meg jo ikke hvordan vedkomne ser ut. Og synes hun er verdens flotteste. Men, perfekt er hun ikke.

Skrevet

Takk :-) !

Jeg prøver stadig å få dem skapa til å stå der jeg vil, men det spøker.

he he

Takk for svar..

Skrevet

Jeg har sagt det til deg før, og sier det igjen!! Man får se sitt eget speilbilde før man rakker ned på andre.

Du er ikke mindre drøy med sannheter til meg, så det får du tåle!

Skrevet

He he he, god du vennen :-)

Skrevet

Du overreagerer absolutt IKKE!

Man kan da ikke bestemme sånne ting for andre mennesker! du må da få velge selv hvordan du vil se ut. Om min kjære hele tiden hadde kommet med komentarer om mitt utseende sånn så hadde jeg blitt utrolig såret og usikker :(

Jeg vet veldig godt at jeg er langt fra perfekt eller noen stor skjønnhet, men jeg trenger å føle at han synes jeg er verdens fineste på tross av alle skavankene mine.

Han er jo ikke perfekt han heller, men det er ikke langt unna i mine øyne :) fordi jeg elsker han så høyt blir han verdens vakreste for meg.

Kunne aldri falt meg inn å bestemme hva slags parfyme han skulle ha, hvordan han skulle ordne håret sitt osv. Jeg elsker han for den han er og ikke for hvordan han KAN bli om jeg former han.

Skrevet

Er dette med utseende og sminke et område som hun ikke behersker? Kanskje er det egen usikkerhet som gjør at hun "tar et standpunkt" og vil rakke ned på den delen av deg. Jeg kjenner henne jo selvsagt ikke, men hva med å dele denne verden med henne? Kanskje hun nettopp trenger litt sminke og fiksing, eller iallefall ønsker å dele dette med deg...

Ellers er jo den måten du blir behandlet på rett og slett frekt og ufint. Hadde ikke orket å måtte tåle slikt. Hadde heller droppet vennskapet, dersom vi ikke fant ut av dette.

Skrevet

Jeg mener å ha sett bilder av ei flott blondine en gang her inne jeg, og synes å ha notert meg at det var deg.

Du har et sånt utseende som man enten elsker eller hater vil jeg påstå, og dersom man først har tatt det valget å være din partner så må det jo ha vært førstnevnte!

Da kan man ikke gjøre helomvendig og forsøke å gjøre deg til noe du ikke er, sånn fungerer ikke verden verden generelt eller et GJENSIDIG forhold.

Ferdig med den saken.

Jeg synes det er horribelt å høre alle tingene du liksom skal endre på, hadde det vært bare parfymen etc kunne jeg skjønt det, men det er det jo ikke.

(jeg har issues med parfyme selv serru:p)

Nei, du er ei flott dame/jente, og jeg synes ikke du skal endre på det for å tilfredstille noen som skal ha deg til å bli noe du ikke er.

Du blir det nemlig aldri uansett, dvs blir aldri hverken du eller vedkommende fornøyd og hva er vitsen da?

Skrevet

Du overdriver i allefall ikke!

Dette minner meg mye om en venninna mi var sammen med for noen år siden. Der begynte det med at han ikke ville hun skulle gjøre slik og slik, og kle seg sånn og sånn.

Etter hvert ble dette verre og verre, og han tok mer og mer over livet hennes. Til slutt bestemte hun ingenting selv.

Jeg vet ikke om det er så ille i deres forhold, men jeg syns ikke du skal bagatellisere dette. For jeg syns det er ganske alvorlig når en annen person vil bestemme hvordan du skal se ut...

Skrevet

Nei, slik er det ikke. Vi er veldig forskjellige som personer. Og jeg kan være litt av ei nøtt jeg også, bare så det er sagt. Hun liker jenter som ser naturlige ut, uten sminke, parfyme etc. Og det er jo absolutt et kompliment at hun synes jeg er finest uten. Men, jeg liker og både sminke meg og jåle meg litt, uten å virke for overfladisk.

Dessuten blir jeg fort lei meg. Spesielt når det kommer fra den man elsker. Hun prøver ikke å diktere meg, men har sterke meninger. Og som regel så gjør jeg som jeg vil, uansett hva hun måtte mene om meg.

Hun er absolutt ikke jålete selv, så det ligger mye i det også. Bortsett fra det så er hun veldig omtenksom og støttende, men på dette området blir det altså krasj.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...