LilleBjella Skrevet 6. mai 2008 #26 Skrevet 6. mai 2008 Forresten. Hva med å IKKE veie seg bortsett fra når du skal på kontrollene? Husker jeg så et program på tv (puls tror jeg), og der anbefalte man å veie seg maks en gang i uken til vanlig. Men var man gravid skulle man begrense det til en gang i måneden, fordi vektøkningen gikk så i rykk og napp.
babygullz <3 vilde Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #27 Skrevet 6. mai 2008 Hvis du går utifra det jeg har skrevt jeg spiser over her, som er faste måltider, så kommer du opp slik frokosten: 2 skiver rugbrød= 300 kcal( 150 pr.skive) jeg spiser TYKKE skiver Pålegg+ eggerøre= 150 kcal til. Jeg drikker også sjokolademelk eller appelsinjuice, som også utgjør 150 kcal pr glass!( 3,5dl) tilsammen er bare frokosten 600 kcal! så komer du til lunsjen, som består av omtrent det samme, og da er du oppe i 1200 kcal. + kakestykket!! og ev. drikke! Så er d middag, og div. frukt og yoghurt innimellom måltidene. Kjenner jeg blir krampeirritert av denne" du-spiser -for lite-moralprekenen", når jeg faktisk spiser nok! Jeg er ikke en liten unge som trenger å bli fortalt hva jeg skal spise og når, jeg er et voksent menneske, som har problemer med at jeg har lagt på meg veldig mye veldig fort, så kommer "kostholdsekspertene" og forteller meg at jeg spiser for lite...Når det er langt i fra fakta? jeg har ikke behov forå stappe i meg 15 brødskiver for dagen, pluss middag. Jeg har 3 faste måltider, og har mellommåltider som består av frukt, grønt og yoghurt. Unnskyld meg at jeg blir irritert ass, men det tror jeg jammen meg dere også hadde blitt om det var dere.
babygullz <3 vilde Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #28 Skrevet 6. mai 2008 Takk ChellBell=) Alltid fint å høre!!;D jallefall i de stunder man ikke føler seg så supersexy:P Vi har ikke planer om noe bryllup enda, så akkurat den frykten har jeg ikke satt i meg=) men jeg slet mye for å få den kroppen jeg hadde før jeg ble gravid, derfor er d litt ekkelt å måtte "gi fra" seg den...men satser jo på å få kroppen tilbake etter fødselen, men er jo tungt akkurat der og da, når man ikke finner et eneste plagg som ser ut som aent enn potetsekk sm passer:P
babygullz <3 vilde Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #29 Skrevet 6. mai 2008 LilleElla: Om jeg ikke veier meg blir d bare enda større nederlag om jeg veier meg 1 gang i mnd....for jeg har jo lagt på meg mer på 1 mnd, enn det jeg gjør på 1 døgn, ikke sant? =)
lanoforliten Skrevet 6. mai 2008 #30 Skrevet 6. mai 2008 Babygulz, jeg har full forståelse for at du blir bekymret over vekta. Jeg hadde de på akkurat samme måten sist svskap.. Innen uke 30 hadde jeg lagt på meg nesten 18 kilo... blei 27 til slutt!!!! og det er virkelig ikke mye gøy!!
babygullz <3 vilde Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #31 Skrevet 6. mai 2008 Oi.... Fikk du de fort av igjen, eller brukte du lang tid? Er merkelig hvordan stoffskiftet forandrer seg når man blir gravid...Men d er vel kroppen som synes den trenger disse ekstra fettreservene Var du undervektig da du ble gravid? Jeg hadde normal bmi, selv om jeg ofte fikk høre jeg var for tynn( bla av min mor og mormor...men de er alltid så overbeskyttendes=)=)
lanoforliten Skrevet 6. mai 2008 #32 Skrevet 6. mai 2008 Jeg hadde vel bmi på 23-24 kanskje, var normalvektig iallefall. Jeg bare raste opp i vekt, hadde ingen kontroll. Veide 97(!!!!) ca den dagen jeg fødte,(veide 70 før graviditet, 175 cm høy) veide 87 da jeg kom hjem tre dager seinere og gikk ned til 82 de neste fire-fem dagene. De siste 12 måtte jg slanke av meg og kom ned i 73 ca til slutt etter 9mnder. Var fornøyd med det. Dnne gangen har det gått mye bedre, føler jeg har kontroll denne ganga, iallefall foreløpig, er i uke 31..
misscathi Skrevet 6. mai 2008 #33 Skrevet 6. mai 2008 He he, skjønner at du er frustrert! Har det på samme måte. Var så stram og slank før jeg ble gravid, er 173 og veide 59 kg. Var hos legen på vanlig kontroll i uke 22+3 og holdt på å besvime da jeg gikk opp på vekten. 15 kg opp! Er sikkert enda tyngre nå i uke 25. Lurer på hvor dette vil ende.
babygullz <3 vilde Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #34 Skrevet 6. mai 2008 Asj! er slitsomt å gå opp så mye...jallefall når man spiser relativt sunt, og beveger seg nok...skulle nesten tro jeg ikke gjorde aent enn å ligge på sofaen å fråtse i sjokolade og kaker om dagen, med tanke på så fort og mye jeg har gått opp...er litt urettferdig, at det ikke skal lønne seg å være sunn likevel!=/ får håpe og satse på at kiloene renner av etter fødselen da, at kroppen tar godt i bruk de fettreservene som lagres og klages over nå....=)
anette&tutta mari :) Skrevet 6. mai 2008 #35 Skrevet 6. mai 2008 selvfølgelig lønner det seg å være sunn - det er de "usunne" kiloene som kan være vanskelig å bli kvitt etter fødselen! ei venninne av meg som fikk barn la på seg nesten 24kg når hun ble gravid. To uker etter fødselen hadde hun tatt av 26! Så de forsvinner nok - don't you worry:)
babygullz <3 vilde Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #36 Skrevet 6. mai 2008 åååh! det hørs bra ut anette=)
blir gal Skrevet 6. mai 2008 #37 Skrevet 6. mai 2008 Skjønner ikke hva problemet er.er 175 høy jeg.startvekt på 85,nå veier jeg 99.er i uke 29.ikke lite det heller!!! men,sånn er det bare.
babygullz <3 vilde Skrevet 6. mai 2008 Forfatter #38 Skrevet 6. mai 2008 blir gal: du har jo selv laget innlegg der du har vært oppgitt over vektøkning, og nå skjønner du liksom ikke problemet? Flott for deg at du har "akseptert" vektøkningen, men det er ikke like enkelt for alle! Må du da gni mer salt i såret med å si at du ikke skjønner problemet? Da skjønner jeg jammen ikke problemet ditt altså...folk er forskjellige!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå