LilleLykkeMor Skrevet 5. mai 2008 #26 Skrevet 5. mai 2008 Jeg kaller min mor for Mamma, man omtaler henne som moren min. "Har" ikke en far, men mammas samboer gjennom 25 år, kaller jeg ved navn, og omtaler som faren min.....Men når jeg en sjelden gang omtaler min biologiske far, sier jeg "min biologiske far"... Kaos ja.... Men mormor/farmor vs bestemor? Jeg kaller mine for bestemor/bestefar.
Kjærlighet <3 Skrevet 5. mai 2008 #27 Skrevet 5. mai 2008 Vi sier begge mamma og pappa til våre foreldre. Jeg er fra Bodø og litt rundt omkring og han fra Oslo. Mor og far er for meg mine besteforeldre på mamma`s side. Og det er også det mine foreldre kalles av mine barn.... :-)
mamma 37 Skrevet 5. mai 2008 #28 Skrevet 5. mai 2008 Jeg er fra Nord-Trøndelag - han er fra Rogaland. Vår sønn sier mamma og pappa, - jeg omtaler oss som mamma og pappa, min samboer omtaler oss som mor/far. At det endte med mamma/pappa for vår sønn skyldes nok at han er født i nord-norge. Vi bor nå i Rogaland og de fleste omtaler sine foreldre som mor/far der vi bor. Selv kaller jeg mine foreldre Mutter og fatter. Det har jeg og mine brør gjort siden en gang i tenåra :-)
Mammafugl Skrevet 5. mai 2008 #29 Skrevet 5. mai 2008 Vi får også den litt underlige kostellasjonen med at jeg blir mamma og han blir far. Han er fra Rogaland og sier mor/far. Jeg er fra Finnmark og sier mamma/pappa i tillegg til at besteforeldre på morssiden (mormor og morfar) er mor og far, så det vil være umulig for meg å bli "mor" nå - jeg er jo altfor ung til det :-) Jeg var litt bekymra i starten for hvordan det skulle bli for en liten en å forholde seg til det, men jeg har vel kommet til at jeg tror det går helt fint:-)
heldigesnart4barnsmamma Skrevet 5. mai 2008 #30 Skrevet 5. mai 2008 Begge frå Nordfjordeid ( Sogn og fjordane ). Vi skal bli pappa/ mamma ;o)
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 5. mai 2008 #31 Skrevet 5. mai 2008 mamma og pappa;) det er ikke vanlig i det hele tatt å kalles mor/far her jeg bor. der min samboer er fra kaller de faktisk foreldrene for gamla/gamlingen, hehe.. bare på tull da når de blir eldre. men vi satser på mamma og pappa, hehe;) er fra vest-adger begge to.
WPW Skrevet 5. mai 2008 #32 Skrevet 5. mai 2008 Mamma og Pappa!! Mor og Far høres kaldt ut syns jeg. Jeg er fra Oslo og mannen min fra Rogaland (Haugesund). Vi kaller begge foreldrene våres for mamma og pappa.
mama73 m/tre søte små Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #33 Skrevet 5. mai 2008 Østfold: Sier selv: Kaller seg: modern/fadern mamma/pappa Oslo: Sier selv: Kaller seg: mamma/pappa samme mamma/pappa samme mamma/pappa samme mamma/pappa samme Akershus: Sier selv: Kaller seg: mamma/pappa samme mamma/pappa samme mamma/pappa samme mamma/pappa samme mamma/pappa samme mamma/pappa samme Hedmark: Sier selv: Kaller seg: Oppland: Sier selv: Kaller seg: mor/far mamma/pappa Buskerud: Sier selv: Kaller seg: Vestfold: Sier selv: Kaller seg: Telemark: Sier selv: Kaller seg: mamma/pappa samme mamma/pappa samme Aust-Agder: Sier selv: Kaller seg: Vest-Agder: Sier selv: Kaller seg: mamma/pappa samme Rogaland: Sier selv: Kaller seg: mor/far samme mor/far mamma/pappa mamma/pappa samme mor/far mamma/far mamma/pappa samme mor/far mamma/pappa mamma/pappa samme Hordaland: Sier selv: Kaller seg: mamma/pappa samme mamma/pappa samme mamma/pappa samme mamma/pappa samme Sogn og Fjordane: Sier selv: Kaller seg: mamma/pappa samme Møre og Romsdal: Sier selv: Kaller seg: Sør Trøndelag: Sier selv: Kaller seg: mamma/far mamma/pappa morjan/farsjan mamma/pappa Nord Trøndelag: Sier selv: Kaller seg: mor/far mamma/pappa mamma/pappa samme Nordland: Sier selv: Kaller seg: mamma/pappa samme Troms: Sier selv: Kaller seg: Finnmark: Sier selv: Kaller seg:
mama73 m/tre søte små Skrevet 5. mai 2008 Forfatter #34 Skrevet 5. mai 2008 Ut fra hva dere har svart her, så virker det som om de fleste vil kalle seg for mamma/pappa uansett hva man har kalt sine foreldre. Det er tydelig at å si mor/far i Rogaland (i hvert fall rundt Stavangerområdet) er mest vanlig, men de fleste av dere velger også å kalle dere for mamma og pappa. Det virker også som om det er flere av dere (uavhengig av fylke) som er vant til å bruke mor/far betegnelsen om besteforeldre... Takk for svar! Morsomt! Så langt er det vel akkurat slik jeg trodde...:-)
cheerio Skrevet 5. mai 2008 #35 Skrevet 5. mai 2008 Artig! Hmm, har ikke diskutert dette med samboeren, men jeg har alltid sagt mamma og pappa, og sier det fremdeles om foreldrene mine. De kaller hverandre det også, selv om det er mange år siden vi barna flyttet ut:-) Kjæresten min, derimot, pleier å kalle foreldrene sine mor og far, en sjelden gang mamma og pappa. Han har begynt å tullekalle meg mor allerede, det føles litt corny, men koselig også:-) Vi er fra Oslo begge to. :-)
Meg&gutta~prøverpånr3 Skrevet 5. mai 2008 #36 Skrevet 5. mai 2008 Her sier vi mamma/pappa på begge sider. Det er helt natulig for oss. B.f er fra Nord-Gudbrandsdalen, jeg er opprinnelig fra Grua/Hadeland. Vi synes at mor/far blir veldig "stivt", og veldig lite koselig. Og et visdomsord : Alle kan være en far,men det skal mye til for å være en pappa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå