Gå til innhold

Hva brukte/ skal dere bruke engangsstønaden på?

Anbefalte innlegg

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Sparte nesten alt:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så pass...

Her tar de seg så god tid...

Tenkte og oppover til helga og handle litt, så håper jeg får de snart, men jeg skal ringe de i morra...

Skrevet

Vi har planer om å kjøpe madrass, overmadrass og juniorseng til barnet vi har fra før. Så trenger vi søskenvogn, flere kommoder, nytt bilsete, base, en dunpose til, diverse nye klær til babyen og kanskje noe nytt sengetøy. kommer litt ann på hvilket kjønn det er. Alt i alt blir det ting og tang til babyen. Pengene er i alle fall øremerket babyturstyr, men i og med at vi har en jente på 16 mnd. har vi det meste fra før.

Skrevet

Ser flere her oppe har spurt, men får alle engangsstønad? Jeg trodde det bare var de som ikke hadde opparbeidet seg rett til foreldrepenger? Det er sånn, er det ikke? :)

Skrevet

Ja, det stemmer. Jeg har ikke jobbet etter permisjonen med jenta vår på 16 mnd. så jeg har ikke opparbeidet foreldrepenger denne gangen.

Skrevet

Ok, da hadde jeg forstått det riktig.. Man hører så mye av folk rundt omkring som kanskje ikke vet så mye om permisjonsregler som de tror..;-) mamma var sikker på jeg skulle få engangsstønad i tillegg, så da kunne vi jo legge det i bil mente hun..;-) hehe

Skrevet

engangstønaden blir satt på sparekonto og fordelt utover året...eneste "inntekten" det året utenom barnetrygd og kontantstøtten...kommer gjevnt over til å bruke alt på ungene da:) babyen trenger nytt bilsete og noen klær ellers har vi alt:)

Skrevet

trenger litt hjelp jeg.. litt forvirret

jeg er ferdigutdannet nå på mai, og venter barn på oktober. I sommer har jeg feriearbeid. Har ingen barn fra før...

Er det noen som kan fortelle meg hvilke stønader jeg har krav på?

Skrevet

Grrrr, erre mulig. Åååååå hormonene koker....

Ringte Nav tidlig idag for og høre åssen det gikk med søknaden, fikk da beskjed om at de skulle ringe meg opp igjen.

Og nå ringte de og sa at de hadde problemer med nettverket, altså hele Telemark visst nok, så de kom ikke inn på pc (nettet).

Men hvorfor i all verden kunne ikke han jeg snakka med i dag til morran sagt det da. Ååååå blir så irritert. Så ho skulle ringe meg opp igjen i morra...

*venteventevente*

Skrevet

Det kan hende du har krav på fødselsstipend.

Da må du ha hatt rett til lån eller stipend i 6mnd før fødsel, men det er jo ikke vår skyld at det er sommerferie. Ring og spør lånekassa på 04545.

Du har ikke jobbet 6 av 10 siste mnd? Hvis du har hatt deltidsjobb og årslønna da utgjør mer enn engangsstønaden så vil du vel få foreldrepenger, hvis ikke engangsstønad. Snakk med NAV.

Etter babyen er født vil du få barnetrygd på 970kr mnd, det er fra mnd etter barnet er født.

Skrevet

Ja, det er helt vilt! De lovte alltid å ringe meg også opp igjen, men gjorde det sjeldent!! Det er så mye irriterende med NAV. Og hvorfor kan ikke en person som tar telefonen svare på ET ENKELT spørsmål? Neida, de må få EN annen ENKELT PERSON til å svare på det , fordi den andre personen som tar telefonen ikke kan noen ting?

Skrevet

Ja og hvorfor skal en person som ikke kan noe jobbe der da??

Åååå blir så irritert.

Men skal bli artig og se om de ringer meg i morra da...

Synes det er på tide og få de pengene snart..

Skrevet

Må virkelig jobbe og stå på for å få det vi har krav på.. må finne ut alt selv.. ingen god hjelp å få egentlig! Stressende i en ellers hektisk hverdag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...